X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר טבע דיבר בפאנל "ישראל מחר" בוועידת העסקים של ישראל "החינוך הגרוע שלנו מסוכן מחיזבאללה ומחמאס" ארז ויגודמן, מנכ"ל קבוצת שטראוס: "80% מצרכני העולם ב-2025 יהיו בשווקים המתעוררים"
▪  ▪  ▪
[צילום: אבי יאיר]

"מה שנכון לכלכלה האמריקנית נכון להרבה מדינות, ובטח לישראל. התל"ג העולמי לנפש אלף שנה אחורה מראה שהערך שנוצר בעולם נוצר בעיקר ב-100 השנים האחרונות. קצב השינוי שאנו נמצאים בו הולך ומתגבר".
כך אמר היום (ב') ארז ויגודמן, מנכ"ל קבוצת שטראוס, בפאנל "ישראל מחר הצגת החזון למשק הישראלי מהיבט כלכלי, לאומי, חברתי ופילוסופי" בוועידת העסקים של ישראל. בפאנל משתתפים גם גם אלי הורביץ, יו"ר טבע; פרופ' מנואל טרכטנברג, ראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה; ופרופ' אבנר עופר, פרופסור להיסטוריה של הכלכלה מאוניברסיטת אוקספורד.
ויגודמן הוסיף: "אוכלוסיית העולם הולכת לגדול ב-400 השנים הקרובות בשווקים המתעוררים. בעשר השנים הבאות יצטרפו 700 מיליון אנשים לכוח העבודה במדינות המתפתחות. הייצור או עודף המזומנים העולמי הולך מזרחה, לשווקים המתעוררים. 80% מצרכני העולם ב-2025 יהיו בשווקים המתעוררים.
"בשווקים המתעוררים כסין, הודו, מקסיקו וכו צריכה תהיה יותר גבוהה מהשווקים המובילים בעולם. מרכז הכובד הכלכלי הולך ועובר לשם. אותם שווקים של כוח עבודה זול הולכים גם לכיוונים של חדשנות. ב-2005-6 יש גידול עצום בהמצאת הפטנטים בסין".
מכאן פנה ויגודמן לדבר על המשק הישראלי: "לפי דוח התחרותיות, יש חסמים רבים בישראל ועולה המסקנה שמתחייב שינוי. עדיין, הסיבות לצמיחה אצלנו הן הרפורמות ב-2002-2004; העובדה שפתחנו את המדינה; והסקטור העסקי המשגשג.
אלי הורביץ אמר בפאנל: "פעם ישראל צמחה ב-5.7% לשנה לנפש בממוצע, מהקמת המדינה עד 1973. היתה תרבות מאוד לא מסודרת של לבצע, ומהר. הגדלנו תקציב מופקר. מאז 1985, כל מה שעשינו על-ידי רפורמה היה שווה את המחיר. מאז ועד היום, כולל השנה, צמחנו בממוצע בכל חתך ארוך טווח ב-1-1.5% לנפש בממוצע. השנתיים האחרונות נותנות לנו ביטחון שדברים השתנו. זוהי תוצאה של מדיניות מקרו נבונה".
הורוביץ התמקד בתחום ההיי-טק: "ההתפתחות בתחום זה נותנת פירות ואנו רואים שנים של צמיחה בריאה, אבל עם העמקת פערים מאוד מדאיגים. ההיי-טק ימשיך להיות קטר, אם יתנו לו תשתיות טובות יותר וביטחון לא רק לטווח הקצר... אין לנו מצב של קיום מעורער בארץ הזו, אפילו בעולם הפיננסי נתנו בנו אמון. אבל, סקטור ההיי-טק צריך לדאוג ממה שקורה בשדה החינוך.
"בשנים אחרות כל פעם שחסר תקציב היה הסכם בהוראה אנחנו לא נשלם ואתם תורידו את מספר השעות. מהר מאוד זה הפך גם לירידה ברמה. היום מדינת היהודים לוקה בבוריינות (שילוב של בורות ובריונות). יש לנו חינוך גרוע, שהופך להיות מסוכן יותר מהחמאס והחיזבאללה.
"הקבוצות העניות ביותר בישראל מקבלות את החינוך הגרוע ביותר, ואינן משתתפות בבניית המשק הישראלי. הן לא עובדות. בלי שהן יעבדו אין סיכוי שנגיע למספרי צמיחה גובהים. התנאי הוא חד-משמעי אחוז עובדים גבוה במשק. המספרים גרועים במיוחד אצל חרדים ונשים ערביות.
"מותר להגדיר שהיינו רוצים להיות ב-10-15 המובילות בעולם בהכנסה לנפש. אפשר גם לומר שנישען יותר על טכנולוגיה. מהחזון ניתן לגזור אסטרטגיה של צמיחה על בסיס חדשנות עם ידע מתקדם וערכי מצוינות והוגנות, ולסמן את יעדי התכנון העתידיים. אנחנו יכולים לצמוח ב-6% לשנה - וזה דורש מנהיגות. לשינוי חייבים מנהיג, לשמירה על הקיים -מספיק מנהל. הקושי בשינוי שהוא ייגע בכל מרכיבי המשק". הקריטריון העיקרי להצלחה הוא שינוי מקומינו בשוק הגלובלי האכזר. החובה היא הגדלת כוח העבודה והקטנת הפערים.
לריכוז כל הידיעות מהוועידה
תאריך:  10/12/2007   |   עודכן:  10/12/2007
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
הורביץ': מדינת היהודים לוקה בבורות ובריונות
תגובות  [ 10 ]מוצגות  [ 10 ] כתוב תגובה 
1
מסכימה עם כל מלה שלך - אך
מיכל מירושלים  |  10/12/07 11:28
2
כל הכבוד למר הורביץ
ילד  |  10/12/07 11:43
3
ארץ להד"ם
עוץ לי גוץ לי  |  10/12/07 11:45
 
- מה שכתבת על הורביץ וטבע-לא יפה
מיכל מירושלים  |  10/12/07 12:11
 
- תגובה למיכל
אזרח כועס  |  10/12/07 16:52
 
- אתה צודק1
ry4545  |  10/12/07 16:45
4
זוהי התרבות של אנחנו דור מזוין
ש.הכנעני  |  10/12/07 13:24
5
בעיני המסתכל
אריסטו מקיוולי  |  10/12/07 13:46
6
טול קורה מבין עניך
אדם מן הישוב  |  10/12/07 21:30
7
צודק הכעוס עד כדי מיאוס
איצ'ו  |  10/12/07 22:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
הפרקליטות לביהמ"ש העליון: העונש שהוטל על סעיד ברכאת ששדד באלימות 200 שקל מעוברת אורח בדימונה משדר "מסר פייסני"
יפעת גדות
מי שעמד בראש פרויקט הכירטוס פוטר מעבודתו בעקבות התקלה    נתח נכבד נשמר בצד לוועדה הבינלאומית של המשחקים האולימפיים, לספונסרים למינהם, לנכבדים ולשדרי תחנות הטלוויזיה    כרגע ניתן לרכוש שמונה כרטיסים ולא יותר
אלעזר לוין
חשיפה: הוציאה למכירה במכרז סודי באינטרנט מגרש בירושלים במחיר נקוב בדולרים ולפי שער לא-אמיתי    עומדת למכור את המגרש בכ-11.5 מיליון דולר    בזק: להד"ם. הכל חוקי
משה ריינפלד
בהסכם המכר נקבע כי הרכב נקי מתאונות שלדה אך מכוני בדיקה קבעו שאין זה כך    השופט: זו הפרה יסודית של ההסכם
יפעת גדות
יועץ מיוחד מטעם האו"ם מאשים את בתי המשפט הקמבודים בכך שאינם שומרים על עשיית צדק    ממשיכים לרדוף את מבקרי הממשלה ואת המתנגדים הפוליטיים ולהגן על האינטרסים הכלכליים של העשירים ובעלי הכוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il