X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כנראה שגם אתם הייתם שותים ליטר שלם של מוחיטו אם הייתם מנהלים מלחמה ביולוגית עם שישיית פלפלי חלפיניו בוערים צביקה פישר מבלה ערב הזוי ושתוי בהאוונה הקובנית, ובשעה טובה הופך לאחלה גבר
▪  ▪  ▪
[צילום: Havana ]

קובה: סיגרים קובניים, הסרט Buena Vista Social Club, הפסקול המצוין של אותו הסרט, מוחיטו, מוזיקה, אוכל ואנשים שמחים. איזו אסוציאציה של קובה שלא תעלה לכם בראש חייבת להיות שמחה. בגלל זה כל כך שמחתי שיצא לי לבקר השבוע באחד המקומות היחידים בארץ, אם לא היחיד, שמביא את הקסם של הארץ הטרופית הזו לעיר עם האקלים הכי טרופי בישראל - תל אביב.
הוואנה, שממוקמת על פינת הרחובות דינגוף-פרישמן, יושבת על הגבול ההגדרתי שבין מסעדה, דיינר ובר-קובני (ועל השלט שמתנוסס בכניסה כתוב בכלל "מזללה"). מבולבלים? גם אנחנו. בכל מקרה, השילוב המנצח אותו מקפידים לקיים שם בכל ערב שובה אותך בקסם מיוחד: מוזיקה צוהלת, אוכל טוב ואלכוהול לרוב. מה עוד אפשר לבקש? קשה להעביר בכתב את האווירה שיוצר השילוב הזה - כמו גם כמויות האלכוהול - בעיקר כי ביקרנו במקום בערב שבו האווירה שוברת שיאים - יום שלישי. בכל יום שלישי (ובקרוב גם בחמישי, היאח!) מתייצבת בהוואנה להקת "לוס בילונגוס", וברגע שהם מתחילים לנגן ולשיר - אז מתחיל הקסם.
מייד כשנכנסנו התחילה המוזיקה הדרום אמריקנית לסחוף אותנו עם הקצב שלה, וכדי להיכנס מהר יותר לראש ביקשנו תפריט משקאות. כמתבקש, מתהדר התפריט בהוואנה בסוגים רבים של מוחיטו - משקה הדגל של קובה. הזמנו שניים: מוחיטו סנטיאגו (44 שקל) ומוחיטו גויאבה (38 שקל). בהתחלה נבהלנו קצת מהמחירים, אבל כשהגיע הקוקטייל בכוס של חצי ליטר (!), מהודר במקל סוכר, הבנו שמהערב הערב הזה לא נצא בצעדים סימטריים.
אז המוזיקה זרמה, וגם האלכוהול. הגיע הזמן להתחיל לאכול. נתחיל בנשנשת קלה - איך הולך לכם קלמארי צרוב עם עגבניות, שום והרבה שמן זית ליד המוחיטו? לנו זה הלך נהדר. הקלמארי היה עשוי בדיוק רב, לא עניין טריוויאלי בכלל, ונעטף בטעמי שום-עגבניות חזקים, עם מיונז מתובל שטופטף סביב הצלחת (34 שקל). צלחת הקרפצ'יו (36 שקל), חוץ משהייתה פשוט מצוינת, הבהירה לנו את מה שהיינו צריכים להבין כבר כשקיבלנו את הקוקטיילים - בהוואנה אוהבים לפנק. המוטו הוא שתשלמו טיפונת יותר מהממוצע, אבל תקבלו איכות גבוהה ביותר, ומכל הלב. לצד שתי הראשונות האלו ניסינו מנה נוספת שיכולה לבוא טוב ליד המשקה, בשם "קונגרי". אלו כדורי אורז וגבינת וואחקה מקסיקנית, מטוגנים ומוגשים על שעועית שחורה (28 שקל). לא נפלנו.
את סדר הדברים שקרו ב-15 דקות הבאות אני לא זוכר במדויק ויש לכך שלוש סיבות - שני מוחיטו ומנה אחת חריפה בטירוף. המוחיטו, חצי ליטר שני לכל אחד מאיתנו, היו בטעמי מנגו והוואנה (לא יודע ולא חשוב לפרט לכם מה בדיוק הם מכילים, העיקר שהם מעולים). במרכז השולחן הניח המלצר עם חיוך ממזרי צלחת קטנה ועליה 5-6 פלפלי חלפיניו ממולאים בגבינת עזים וקולי עגבניות (27 שקל). חברים, זה לא הבר מצווה, לא הצבא וגם לא הפעם הראשונה שלי (שהתגלחתי) שהפכו אותי לגבר אמיתי, אלא כל אחד מכדורי האש האלו שהכנסתי לפה באותו ערב. החריפות שבאה מהחלפיניו-מניאק הזה היא לא כזו שמגיעה אחרי כמה רגעים וגם לא כזו ש"מרגישים אותה בגרון". זאת חריפות אמיתית, סטייל מלחמה ביולוגית עם עירק (לפני שהאמריקנים קלקלו אותה). מזל שכדי להרגיע את הפה חיכתה לנו צלחת סביצ'ה בורי (45 שקל). מאחר והיינו עוד בהתאוששות מהקרב עם חיילי הקטל הקטנים, הדג הטרי והירקות הרעננים, שתובלו כל כך בעדינות ובדיוק, היו בדיוק מה שרצינו. לקראת הסוף רצינו כל כך לנסות גם את ההמבורגר, אבל כבר אכלנו כל כך הרבה. אז רק לשם טעימה פיצלנו לשניים 200 גרם של המבורגר אלחנדרו, הספציאליטה של המקום (39 שקל). ההמבורגר היה טעים מאוד, והצטיינו במיוחד הצ'יפסים שנעשים במקום שהוגשו איתו.
זהו. נגמר האוכל, נגמר האלכוהול ואפילו הלהקה הלכה. האווירה נכנסת להילוך של לילה, רוב האנשים שעוד במקום יושבים על הבר, המוזיקה משתנה בהתאם ואנחנו מסיימים את הערב עם מוס שוקולד, קוקוס ובננות אוורירי וטרופי (35 שקל).
בדרך החוצה, ניהלנו דיון קצר עם זקנה קובנית חייכנית ורקובת שיניים שהחזיקה סיגר ענק. הזקנה הקובנית, שישבה בתוך שלט הרחוב המכוון אל "הוואנה - מזללה קובנית", שאלה אם נהנינו הערב מכל מרכיבי השילוש הקדוש: מוזיקה, אלכוהול ואוכל. הנהנו שכן, אפילו בהחלט, וצללנו לתוך מונית אלמונית, היישר אל עבר ההאנגאובר.

* הכותב היה אורח המקום.
Havana - דיזנגוף 106 פינת פרישמן תל אביב, 03-5271005
תאריך:  08/01/2008   |   עודכן:  08/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
בנק ישראל הטיל קנס של 5.5 מ' ש' עליו ועל בנק פאג"י שבבעלותו בגין הלבנת הון    הבנק שיתף פעולה ונקט פעולות תיקון    הפרשה נחשפה לראשונה ב-Nfc
שרון קביליו
מונה לתפקיד מנכ"ל קרוקר    נכנס לתפקיד לאחר ששימש במשך כמה שנים כמנהל הפיתוח העסקי של חברת פוקס בחו"ל
הדר פרבר
במסיבת עיתונאים אמר נשיא צרפת כי החליט שלא לשמור על יחסיו בסוד, כפי שעשו מנהיגי צרפת הקודמים
שרון קביליו
הנהלת אמונה בחרה ברינה וסרמן לתפקיד סגנית היו"ר של העמותה    וסרמן שנבחרה לתפקיד פה אחד תחליף את דינה האן שתעבור לעמוד בראש תנועת אמונה העולמית
שרון קביליו
שי פלדמן הוא הישראלי הראשון שמונה לתפקיד בכיר בחברת AIG העולמית    במסגרת התפקיד ינהל פלדמן את פעילות החברה בצרפת, איטליה, גרמניה, ספרד ופורטוגל    היקף המכירות של החברה מוערך בסכום של כ-140 מיליון אירו לשנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il