X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תשקיף מזג האוויר לימים הקרובים צופה סערות שלגים וגשם עז בכל חלקי הארץ בחרמון החל לרדת שלג והוא צפוי להגיע בערב גם לירושלים בבירה וברשויות מקומיות נוספות נערכים בהתאם
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

גל קור עז צפוי לפקוד את מדינת ישראל במהלך הימים הקרובים. בירושלים ובמקומות נוספים כבר מתכוננים (יום ב', 28.1.08) לימי השלג הצפויים בהמשך השבוע.
מהשירות המטארולוגי נמסר כי מזג האוויר בימים הקרובים צפוי להיות גשום וסוער ברוב חלקי הארץ, הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל וקיים חשש כבד להצפות ושטפונות. בחרמון ובהרי הצפון ייתכנו סופות שלגים עזות שיתפשטו גם להרי המרכז והדרום. הגשם ילווה ברוחות ערות של עד 95 קמ"ש, סופות רעמים וברקים.
בחרמון כבר החל לרדת שלג בשעות הבוקר והוא צפוי להגיע בהמשך גם לבירה.
הדיווחים על התחזית הצפוייה הקפיצה את הרשויות המקומיות בחלקי הארץ ובירושלים כבר מתכוננים בדריכות לקראת בואו של השלג מחר ונערכים בהתאם. צוותי העיריה עומלים על השארת קילומטרים נחוצים של צירים פתוחים שיאפשרו במידת הצורך מעבר מרחבי העיר אל בתי החולים ונקודות הסיוע העירוניות. בנוסף יפעל גם מוקד 106 של העיריה במטרה לסייע לאוכלוסיות קשות היום של העיר.
מזג האוויר הקשה אשר יפקוד את ישראל עלול להמשיך ולגבות קורבנות רבים. במהלך השבועות האחרונים דווח על מספר מקרים ברחבי הארץ של מחוסרי בית שקפאו למוות. בעקבות המצב הנתון החליטה עיירת ירושלים לערוך מבצע חיפוש ברחבי העיר במטרה לאתר את מחוסרי הבית ולסייע להם לעבור את הימים הבאים על-ידי מתן מחסה ראוי שיגן עליהם מפני הקור העז ומפני השלגים. הבוקר דווח על מותו של נווד נוסף בן 50 שמצא את מותו בתל אביב.
מזק"א נמסר כי ביום ג' ייערך מבצע רחב היקף בו ייחולקו כ-250 ערכות של שמיכות ורדיאטורים לתושבי הדרום.
גם חברת החשמל נערכת בהתאם לקראת מזג האוויר. במהלך השבועות האחרונים נרשמה צריכת שיא של חשמל בקרב משקי הבית בישראל, זאת בעקבות הטמפרטורה הנמוכה שגררה שימוש במתקני חימום ביתיים הצורכים חשמל רב.
מחברת החשמל נמסר, כי בעקבות מזג האוויר יש להסיר, או לחזק חפצים ואביזרים, אשר עלולים להינתק ולהתעופף ברוח, ולפגוע בתיילי החשמל. במהלך הימים הקרובים יהפכו מוקדי 103 של החברה למוקדי חירום, אשר בהם יתקבלו רק הודעות על תקלות ועל מפגעי חשמל מסוכנים.
על אף צריכת השיא בחשמל מחברת החשמל נמסר, שלא צפוי חוסר ביכולת הייצור של חברת החשמל וכי החברה תמשיך לעשות כל מאמץ שיידרש, על-מנת לקצר את זמני התקלות, באם יתרחשו, ולדאוג לאספקת חשמל סדירה ללקוחותיה.
מד"א בהיערכות מוגברת
ממוקד מד"א נמסר כי המשמרות בימים הקרובים יתוגברו בעובדים ובמתנדבים, במידה ויהיו ביקוש גובר לשירותי מד"א ובעיות עבירות לכלי רכב פרטיים. אמבולנסים עם הנעה קדמית (4X4) הוצאו מהאחסנה והועמדו במצב הכן. כמו כן, שרשראות שלג יורכבו על גלגלי האמבולנסים.
מנהלי האזורים הונחו לתאם עם הרשויות המקומיות וגורמי החירום וההצלה האחרים דרכי פעולה, במקרים של ניתוק דרכי הגישה לבתי החולים. במקרה של צירים חסומים לאמבולנסים, המוקדים העירוניים ייפנו בעדיפות עליונה מפלסות לפתיחת הצירים באותם מקומות
אגף הרפואה במד"א הונחה לרענן בקרב הצוותים את הפרוטוקולים הרפואיים לטיפול בנפגעי קור. לצוותי מד"א במקומות הקרים יסופקו חליפות סערה, חרמוניות וכפפות.
מהמוקד נמסרו מספר הנחיות חשובות לאוכלוסיית הקשישים: חימום הבית בטמפרטורה קבועה כ-24 מעלות ולא פחות מ-21 מעלות. יש לדאוג ללחות האוויר בחדר, ניתן להשתמש במכשיר אדים, על-מנת להימנע מאויר יבש מידי. יש לדאוג לאטימה נאותה של פתחי הבית (חלונות, דלתות וכו'). יש לבדוק את בטיחות התנורים בדירה,תוך הסתייעות בבני משפחה ואנשי מקצוע.
הקפדה על לבוש נוח ומחמם עם כמה שכבות למניעת איבוד חום, כאשר בבוקר הדרישה היא ללבוש חם אף יותר, היות והגוף עדין לא פעיל דיו (מטבוליזם נמוך). ביציאה החוצה יש להצטייד בכובע וכפפות בנוסף למעיל. בלילה יש ללבוש ביגוד חם כולל גרביים. מומלץ שימוש בסדיני פלנל (שמחממים יותר) ולהקפיד על חימום החדר (באמצעים בטיחותיים).
במקומות בהם יצטבר קרח על המדרכות והכבישים, מתבקש הציבור להימנע מלנוע שם שלא לצורך, בשל ריבוי מקרים של החלקה ושבירת גפיים בעבר.
מד"א קורא לציבור הנהגים לנהוג במשנה זהירות ולדווח על כל תאונה, ולהתאזר בסבלנות עד בוא הצוותים, בשל תנאי הנסיעה הקשים והמכבידים.
אל מד"א מצטרפים בההיערכות המוגברת גם צוותי הכבאות וההצלה בהרי הצפון. ההיערכות כוללת בין היתר תגבור של צוותים נוספים בתחנות הכיבוי, הנכסת ציוד יעודי לטיפול בסערות ובשטפונות וכן הכנת ציוד לנסיעה בשלג בסיוע מפלסות אזרחיות וצבאיות.
היערכות לקראת השלג גם בצפון
המרכז הרפואי זיו בצפת הודיע על היערכותו לשקאת הגשמים והשלגים הצפויים.
ד"ר קלין שפירא, סגן מנהל המרכז הרפואי זיו, אומר כי במרכז נערכו לקראת האפשרות של חסימת כבישי הגישה למרכז הרפואי וכי רכבי שטח בעלי יכולת עבירות בסופות ובשלגים יועמדו לרשות המרכז הרפואי זיו, בכדי לתת מענה לצוות הרפואי ולחולים דחופים שלא יוכלו להגיע באופן פרטי. עוד הוסיף כי במקרה של ירידת שלג מתקיים קשר רציף עם מרכז החירום של עריית צפת.
ד"ר עמאר חוסיין מנהל חדר מיון במרכז מסר כי חדר המיון במרכז נערך לקבלת חולים עם מכות קור והיפותרמיה ולצורך זה תוגבר מלאי עירויי הנוזלים החמים ומלאי שמיכות החימום לגוף וכי לקראת גל הקור העומד לפקוד אותנו בשנית חשוב להקפיד על מספר כללים למניעת פגיעות עקב מזג האוויר.
ביקב הרי גליל ביראון מברכים על מזג האוויר הקר ומקווים אפילו לשלג בהרי הגליל, הטמפרטורות הנמוכות ומנות קור ברמה גבוהה יתרמו לענבים מובחרים יותר בבציר האביבי הצפוי. מזג אוויר קר מאפשרת לענבים לפתח את הטעמים והריכוז הנפלאים, תוך שמירה על החמיצות, וגם בציר מאוחר יחסית.
בחווה האורגנית במצפה הימים קלטו מאות גדיים חדשים, זו שיא עונת ההמלטות, וצוות החווה נערך לקראת ימי הקור והשלג הצפויים להגנת חיות המשק ובעיקר הגדיים הקטנים.
אלכס קודיש מקיבוץ עין זיוון בצפון רמת הגולן אמר כי ההערכות לשלג כוללת בין היתר הצבת מפלסות גדולות לשלג, בשני צמתים מרכזיים נפח ובעין זיוון לצירים מרכזיים וכן פיזור מלח על הכבישים המרכזיים. וכי המשקים נערכים עם כלים קטנים, טרקטורים עם שרשראות ועוד, לצירים הקטנים בכניסה לישובים.

תאריך:  28/01/2008   |   עודכן:  28/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הבוקר הלך לעולמו בשיבה טובה המפכ"ל השני של משטרת ישראל, רב-ניצב בגימלאות יוסף נחמיאס    בתקופת כהונתו חקרה המשטרה את פרשיות חטיפת יוסל'ה שוחמכר, מאורעות ואדי סאליב ופרשיית אייכמן
דרור מרום
חתמו על הסכם הכרה הדדית - שיאפשר הנפקת ניירות ערך אצל המדינה האחת תוך הסתמכות על תשקיפים שאושרו במדינה אחרת    משמעות ההסכם: חברות ישראליות יוכלו לרשום ניירות ערך למסחר בשווקים נוספים ללא עומס ועלות רגולאטורית משמעותית נוספת שהיתה נדרשת    ההסדר יחשוף חברות ישראליות לגורמים בינלאומיים, ירחיב את בסיס המשקיעים ויאפשר לחברות זרות להירשם למסחר בתל אביב
עכבר העיר
שחקני "הסופרנוס" כיכבו בטקס פרסי איגוד שחקני המסך    עוד ברשימת הזוכים: דניאל דיי לואיס, ג'ולי כריסטי וצוות "ארץ קשוחה"
איציק וולף
ז'אן דויד לויט, היועץ המדיני של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, אומר כי סרקוזי רואה עצמו כבעל תפקיד משמעותי במזרח התיכון וכמי שיכול להיות מתווך הוגן בין ישראל לפלשתינים
הדר פרבר
גורמים במשלחות הערביות דיווחו כי שרי החוץ הערביים דחו את דרישתה של סוריה להעניק ייצוג רחב יותר לחיזבאללה בקבינט הלבנוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il