X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית הדין ציין, כי התובעת סיפקה פרשנות מוגזמת, או למצער קיצונית משהו, לביטויי התנהגות שונים שהוצגו כלפיה, ושבהתאם לנסיבות, לאישיותה ולסגנון הופעתה המערביים רחוקים מ"הטרדה מינית". אולם עם זאת, גם התנהגות הנתבע כלפיה נתונה לפרשנות
▪  ▪  ▪
הטרדה מינית. אילוסטרציה

התובעת, ארכיאולוגית בהשכלתה, פוטרה מעבודתה ברשות העתיקות (להלן: "הרשות"), בחודש דצמבר 2003. לטענתה פיטוריה אירעו בזיקה ישירה לתלונתה בפני הרשות כי הנתבע, איאד עואודה, שהוא ממלא-מקום מפקח נפת חדרה במרחב המרכז מטעמה של הרשות, הטריד אותה מינית במהלך עבודתם.
בית הדין לעבודה, דן בסעיף 3 לחוק למניעת הטרדה מינית, התשנ"ח-1998 הקובע את הגדרות המונח "הטרדה מינית" וסעיף 4 שלאחריו קובע את האיסור לביצוע מעשה שיש בו הטרדה מינית. בית הדין הזכיר, כי בע"ע 274/06 פלונית נ' אלמוני – (להלן: "פרשת פלונית"), נקבע: "מבחינה משפטית אין הגדרה אחת אוניברסאלית מקובלת ומוסכמת למונח "הטרדה מינית". יש מדינות בהן החקיקה כוללת הגדרה קצרה וצרה, ויש שבהן הגדרה רחבה. בעניין זה כבר נקבע, כי בגדר המושג "הטרדה מינית" נכללים סוגים שונים של מעשים אסורים וקיימת קשת רחבה של מקרים במדרג חומרה שונה".
במקרה דנן, חרף הקשיים בגרסת התובעת, בית הדין התרשם כי אמת בפי התובעת בכל הנוגע לטענתה שהנתבע הציע לה להיות חברתו. כמו כן, נמצאה ראיה ברורה לגרסת התובעת כי הנתבע שינה את התנהגותו כלפיה על-רקע סירובה להיענות להצעותיו כי תהיה חברתו. הנתבע לא בחל בניסיונותיו להשיג את חברותה של התובעת וניסה לרפות את ידיה כשתיאר באוזניה את לעג חבריו לעבודה על אישיותה. בכך ניסה הנתבע לכבוש את לבה ולרכוש את אמונה בו.
בית הדין ציין, כי המחוקק הגדיר "הטרדה מינית", כהצעות חוזרות בעלות אופי מיני וכן כהתייחסויות חוזרות המופנות לאדם המתמקדות במיניותו, כשאותו אדם הראה למטריד כי אינו מעוניין בהצעותיו. במקרה דנן, נקבע, כי התובעת אימצה גישה סובייקטיבית למונח "הטרדה מינית" ועשתה בו שימוש שאינו עולה בקנה אחד עם הממד האובייקטיבי. התובעת סיפקה פרשנות מוגזמת, או למצער קיצונית משהו, לביטויי התנהגות שונים שהוצגו כלפיה, ושבהתאם לנסיבות, לאישיותה ולסגנון הופעתה המערביים רחוקים מ"הטרדה מינית".
עם זאת, גם התנהגות הנתבע כלפיה נתונה לפרשנות. הביטויים שבהם השתמש הנתבע כשלעצמם אינם יוצרים מצג חד וחלק של הטרדה מינית. המקרה יכול היה, ליפול בין המקרים המוטלים בספק, אותם מקרים גבוליים. אלמלא עסקנו ביחסי מרות שבמקום עבודה, ניתן היה להסיק כי פרשנותה הסובייקטיבית של התובעת את דפוסי ההתנהגות של גברים כלפיה, רחוקה מרחק רב מאוד מהפרשנות האובייקטיבית הסבירה שניתן לתת להתנהגות זו. אלא, שפסיקת בית הדין הארצי בפרשת פלונית, הנשענת על הוראות המחוקק בסעיף 3(א)(6)(ג) לחוק, תובעות מאותם בעלי מרות להציב לעצמם רף גבוה מאוד ביחסיהם עם הכפופים להם.
למרות הספק שהתעורר בנסיבות המקרה הרי שבהתחשב במסגרת יחסי העבודה שהתקיימו בין התובעת לבין הנתבע ובהתחשב בחובת הזהירות המוגברת המוטלת על כתפי בעל מרות, התובעת הוטרדה מינית על-ידי הנתבע, בהצעותיו החוזרות שהופנו אליה. בית הדין ציין כי סכום הפיצוי נתון לשיקול דעתו, ולנוכח הקשיים כמו גם לאור העובדה כי התנהגות הנתבע נמצאה פסולה אך ורק בהקשר של יחסי העבודה, נפסק כי על הנתבע לשלם לתובעת סך של 15,000ש"ח.

עב 1452/04, ג' ע' נ' רשות העתיקות ואח'
הכותבים ממשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי, עורכי דין ונוטריון, משרד המתמחה במשפט מסחרי-מיסויי.
תאריך:  23/06/2008   |   עודכן:  23/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיצוי בסך 15,000 ש"ח בגין הטרדה מינית בעבודה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
העליון החליט להקל בעונשו של תושב גאנה, חולה איידס, שהורשע באינוס ובהדבקתן של בנות זוגו במחלה    השופט מלצר: בית המשפט המחוזי חיזק בגזר הדין הקשה "מגמה של סטיגמטיזציה ודה-הומניזציה של מחלת האיידס"
אלעזר לוין
תבנה עם ישראלום 55 אלף מ"ר נכסים מניבים    מכירות ב-480 מיליון שקל
אלעזר לוין
לקוחות שיכון עובדים - וגם המנכ"ל - על כדור פורח
מערכת PCאון
האם אתם באמת צריכים מיקרוסקופ למשרד? למה כדאי להצמיד מיקרוסקופ שכזה לקרקפת? האם מדובר במיקרוסקופ ברמה של מיקרוסקופים במעבדה? מי ישמח לקבל אותו? ומה עוד נחבר ל-USB?
שמרית טסה
יריב נחמה ימונה לסגן בכיר לענייני ביטחון ומינהל    טל הרמתי ימונה לסגן בכיר לענייני טכנולוגיה וממשל זמין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il