X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנהלת הפועלים הסתירה מהדירקטוריון מידע על ירידת הערך בתיק האג"ח מגובה המשכנתאות באותה ישיבה אישר הדירקטוריון בונוס שנתי למנכ"ל הבנק צבי זיו
▪  ▪  ▪
צבי זיו. דיווח חלקי

בנק הפועלים פירסם בערב יום ב' דיווח מידי לבורסה, לאחר דרישה של רשות ניירות ערך. הדיווח מפרט את השתלשלות העניינים שקדמה לפרסום הדוחות הכספיים השנתיים ולדיווח על ירידת הערך בתיק ניירות הערך מגובות המשכנתאות מסוג MBS.
טענת רשות ניירות ערך: הבנק דיווח בדוחות שהגיש על ירידת ערך התיק בגובה 500 מיליון דולר, למרות שבמועד זה ידע הבנק על ירידת ערך נוספת שחלה בתיק. בדיווח המיידי מציין הבנק כי אכן במועד זה היה לו אומדן ראשוני על ירידה נוספת בשווי התיק, בסכום של 168 מיליון דולר, אולם הבנק מציין ומפרט מדוע לדעת הנהלת הבנק האומדן היה בוסרי, סותר ובלתי אמין לכאורה. לטענתם, ציטוטים שקיבלו שנתנו את האומדן לירידה בתיק היו בלתי אמינים, כיוון שהיו פערים גדולים בציטוטים שהתקבלו מחברות ציטוט שונות, וכן המגמה של ירידת שווי התיק עמדה בסתירה למגמות שוק ה-MBS בארה"ב.
ישנה בעייתיות בעמדת ההנהלה, מאחר שהדירקטוריון היה מאוד מעוניין לקבל מידע על שינויים בשווי ההוגן של תיק ה-MBS, והנהלת הבנק ציינה שתספק לו את המידע. בסעיף 3 לדיווח, מפרטת ההנהלה קטעים מתוך ישיבת הדירקטוריון מיום 23 במרס 2008.
בישיבת הדירקטוריון שקדמה בשבוע לישיבה בה אושרו הדוחות הכספיים על-ידי הדירקטוריון, מתייחסים דירקטורים לאפשרות לפיה תהיה ירידת ערך נוספת בתיק, שתחייב דיווח. "מר...(דירקטור) התייחס להערת מר ...(חבר הנהלה), וציין כי אם יהיו שינויים מהותיים בנושא ה-Market to Market עד לישיבת הדירקטוריון שתדון בנושא אישור הדוחות הכספיים, יקבלו השינויים ביטוי בביאור או בדיווח נפרד. מר ... (דירקטור) ציין כי הדבר ייעשה. מר...(חבר הנהלה) ציין כי במקרה הנ"ל יוצגו השינויים לדירקטוריון ולחברי ועדת המאזן יופץ הנוסח הסופי", נכתב (בבנק סירבו למסור את שמות המעורבים).
כלומר, הדירקטורים היו ערים לעובדה שתיתכן ירידת ערך נוספת בתיק. למרות זאת, הבנק בחר שלא להביא את המידע בפניהם בטענה שהוא בוסרי, ולא איפשר להם להתמודד עם השאלה האם הוא אכן בוסרי ולא מבוסס, או שיש להציגו.
חוסר התיאום בין הבנק לדירקטוריון הוביל לכך שהדירקטוריון לא היה מיודע בזמן אמת על קיום אינדיקציות לירידת ערך נוספת בתיק ה-MBS. הבנק מציין בסוף הדיווח כי בכוונתו לרענן את התהליכים המובנים הקיימים בבנק. תכליתם לוודא את קיום ההחלטות, הבקשות וההמלצות של הדירקטוריון וועדותיו, ובמסגרת זו לבחון האם קיים צורך לעבות ולשפר את תהליך העברת המידע בין הנהלת הבנק לדירקטוריון, תוך התאמת נהלים הקיימים לעניין זה. בנוסף, הבנק מציין כי הדיווח המידי יובא בפני מבקר הפנים והדירקטוריון של הבנק בישיבתו הקרובה. הדירקטוריון "ידון גם בשאלת השלכותיהם על החלטות שהתקבלו על-ידי הדירקטוריון בישיבתו מיום - 30 במארס 2008".
ל-TheMarker נודע כי רשות ני"ע דורשת דיון - ומעין אשרור מחדש של כל ההחלטות שהתקבלו באותה ישיבת דירקטוריון. מעבר לאישור הדוחות הכספיים, בישיבה זו אושרו גם תנאי העסקתו החדשים של מנכ"ל הבנק צבי זיו, אשר בנוסף לשכר כללו בונוס על ביצועי 2007, בגובה 1.35 מיליון שקל וכן הקצאת אופציות נוספות. מדרישה זו עולה כי רשות ני"ע לא רואה בעין יפה את העובדה שבאותה ישיבת דירקטוריון בה בחרה הנהלת הבנק לא לחשוף בפני הדירקטורים אינדיקציות לירידת ערך נוספת בתיק ה-MBS, היא מבקשת מהם לאשר את תנאי שכרו של זיו ולהעניק לו בונוס על ביצועיו בשנת 2007 - שכללו השקעה באותו תיק MBS.

תאריך:  11/08/2008   |   עודכן:  11/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנהלת הפועלים נאלצה להודות: מסרנו דיווח חלקי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
ראש הממשלה ושר האוצר סיכמו על אימוץ הדוח הממליץ על הגדלת הקצבאות באופן משמעותי ל-40 אלף ניצולי שואה
עידן יוסף
הצבא נתן אישור עקרוני לפתיחת 20 תחנות משטרה פלשתינית    הערב התקיימה פגישת תיאום ביטחונית בין קציני צה"ל ובין ראשי המנגנונים ביהודה ושומרון
רותי אברהם
העליון דחה עתירה נגד תוואי הגדר בנעלין חשמונאים    השופטים: חוות דעת חדשה של אלוף (במיל.) גיורא איילנד אינה מצדיקה דיון חדש    ועוד: אין אמון במגעים בשל "רגישות האזור הרווי מתח"
מאיה שני
מעורבות יהודית בפרשיית אדוארדס
משה ריינפלד
כתבת העיתון "בוסטון גלוב" צפתה בחברת סינים במשחק הכדורסל בין סין לארה"ב והגיעה למסקנה שיאו מינג מהאן-בי-איי אינו הנערץ ביותר בסין    יאו מינג וקובי ברייאנט - מי הנערץ? [צילום: AP]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il