X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
למה לעשות על האש באי תנועה אם אפשר לעשות על האש באמצע רוטשילד? דוד רוזנטל וידידו הג'מוס פקדו את פטרוזיליה התל אביבית וגילו שיפודייה משודרגת שמנצחת במדד הפיתות שלה בגדול
▪  ▪  ▪
[צילום: מסעדת פטרוזיליה בתל אביב]

מאז שראיתי לפני מספר שבועות את סרט המופת 'ואלס עם באשיר', השתנתה הפרספקטיבה שלי לגבי שדרות רוטשילד בתל אביב. הסרט נפתח בתמונה של 26 כלבים ששועטים במרכז השדרה למטרה מסוימת. הסצנה המרתקת מציגה את השדרה הכי עולצת בתל אביב באווירה קודרת ואפלה.
למסעדת 'פטרוזיליה', שממוקמת כבר כמעט 20 שנה בלב השדרה, יש קשר קלוש ביותר לסצנה הזו, כמו גם קשר תמוה לאזור בו היא שוכנת. שכשחושבים על השדרה הזו, לוקחים בחשבון בתי קפה חלביים, מסעדות יוקרתיות, סושיות ופה ושם גם בר או שניים. אבל על האש? מה לעל האש ולשדרות רוטשילד?
כשחושבים על זה לעומק, בעצם קל להבין את זה. למה צריכות שיפודיות, שלא אחת מפנקות לא פחות ואף יותר ממסעדות יוקרה באיכות הבשר שלהן, להיות ממוקמות באמצע צומת סואנת או בפרבר דלוח של העיר? הרי השילוב בין הקלסיקה הרוטשילדאית לעממיות המזרחית צפוי, אם עושים אותו נכון, להיות מנצח. ובפטרוזיליה בהחלט עושים את זה נכון. המסעדה מעוצבת בצורה פשוטה אבל נאה, שבלונית אך שובת עין. מבנה ישן ומשופץ, קירות לבנים וחלונות שחורים וגדולים שמאפשרים תמונה מרווחת של הנוף גם למי שיושב בפנים. עד לפני כחודשיים הייתה פטרוזיליה פתוחה לקהל עד שעות הערב המוקדמות, אבל לאחר השיפוץ הוחלט במקום להעביר את שעות הפעילות עד אזור חצות. ייקח כנראה זמן להכניס את זה לתודעה, כי כרגע, לפחות, המקום לא ממש שוקק בערבים, אבל זו רק ההתחלה.
המנות בפטרוזיליה לא גדולות מדי, אבל עם התוספות והסלטים הן בהחלט משביעות. הארוחות העסקיות בשעות הצהריים נעות ברובן סביב ה-45 שקל, בערב (הזמן שבו אנחנו סעדנו) הן מתניידות בין 69 ל-89 שקל. ומכיוון שמסעדת בשרים טובה נמדדת לפי הפיתות שלה, רק נאמר שקשה מאוד לנצח את הפיתות הרכות והחמות של פטרוזיליה. כשקיבלנו שישייה לפתיחה, חששנו שעד שיגיע הבשר כבר נתמלא קשות. שותפי לארוחה, הג'מוס הידוע, ירד על צלחת חומוס (22 שקל), שאותו הגדיר כלא פחות ממשובח, וחיסל שלוש פיתות במו לועו. אני הסתפקתי בחציל במיונז וחומץ (22 שקל) ובצלחת צ'יפס (22 שקל).
משם עברנו לעיקריות. הג'מוס ירד על שני שיפודי אנטריקוט (79 שקל) ואני לקחתי צלחת של כבדי עוף עם בצל (69 שקל). יש לציין ששתי המנות היו מאוד איכותיות, אבל הכוכבית שבצידן היא שהן קטנות ולא משביעות. מצד שני, אחרי שירדת על הפיתות המהבילות ועוד כמה פתיחים, אתה מרגיש בסדר. לקחנו בצד הארוחה גם שתי כוסות של ג'וני ווקר בלק לייבל (38 שקל), רק כדי להרגיש עוד יותר תלושים.
ביקור ממוצע בפטרוזיליה יעלה לכם כ-100 שקל לאדם, אם הגעתם בשעות הערב. זה לא זול בהתחשב בעובדה שבסך-הכל מדובר באוכל עממי שיש כמעט בכל פינה בארץ, רק שפטרוזיליה לא מסתפקת בשיטת ה'שגר ושכח' שמאפיינת מסעדות פועלים פשוטות, ומעניקה כמה אקסטרות כמו איכות, אווירה נעימה ושירות טוב. אז יאללה, לרוטשילד.

* הכותב היה אורח המקום.
פטרוזיליה - שד' רוטשילד 47 תל אביב, 03-5162468
תאריך:  21/08/2008   |   עודכן:  21/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
לראשונה, תביעה נגד בנק סיני בגין מעורבות לכאורה במימון טרור    בין התובעים: משפחתו של ילד משדרות שנרצח מטיל קסאם בדרכו לגן    עו"ד דרשן לייטנר: בנק סין מממן טרור באישור ממשלת סין
דרור מרום
עם זאת - ההכנסות מהעסקים הנלווים (מיסחור ופרסום, מוזיקה, תקליטורים ו-וידאו) ירדו מ-5 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2007 ל-1.4 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה
אילת טריאסט
הארוחה העסקית של אדורה בבן יהודה, הותירה את איילת טריאסט מתפעלת, מתגעגעת ובעיקר מפרגנת לשף הצעיר עם הדיל הכי שווה בעיר    בקרוב הרשת
משה ריינפלד
מתחזה שגנב את נתוני זהותו של מנכ"ל HBOS אנדי הורנבי, מכוכבי הבנקאות הבריטית, ניגש לסניפי הבנק ומשך אלפי שקלים מחשבונו
רוני נאור
יתקיים בין ה-20 באוגוסט ועד ה-20 בספטמבר    במכוורות בכל רחבי הארץ    מגוון פעילויות לילדים ולמשפחה בנושא הדבש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il