X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גרטנר: ההוצאות העולמיות על טכנולוגיות מידע צפויות לעבור את ה-3.4 טריליון דולר ב-2008; תוכנה - שיעור הצמיחה החזק ביותר - 10%; שירותי IT - במקום השני עם צמיחה של יותר מ-9.4%
▪  ▪  ▪
גידול בהוצאות

למרות החששות הכלכליים המורגשים כיום בעולם, גרטנר, חברת המחקר ויעוץ ה-ICT, אומרת שב-2008 צפויות הוצאות ה-IT לעבור את ה-3.4 טריליון דולר, המייצגים גידול של 8% בהשוואה ל-2007. האנליסטים אומרים שחלק ניכר מגידול זה נובע מירידת ערכו של הדולר. בניכוי התנודות בשער המטבע, הגידול הכלל-עולמי המוערך בהוצאות IT יהיה כ-4.5%.
אין השפעה להאטה הכלכלית
"לא נראה שההאטה הכלכלית, שאותה מובילה ארה"ב, תגרום להאטה בהוצאות ה-IT", אומר ג'ים טולי, סגן נשיא ואנליסט בכיר בגרטנר. "בשנים הקרובות אנו עתידים לראות ירידה בשיעור הצמיחה, אבל היסודות יישארו חזקים. אזורים מתפתחים, החלפת מערכות שהתיישנו, וגם שינויים מסוימים בטכנולוגיה הם הגורמים שימשיכו להניע גידול".
האנליסטים בגרטנר אומרים שישנן כמה סוגיות אסטרטגיות חשובות שעמן יצטרך ענף ה-IT להתמודד. "ארגונים רבים עוברים מנכסי תוכנה וחומרה המצויים בבעלות החברה למודלים של תשלום על-פי שירות. שינוי זה ישפיע על הענף בכמה אופנים", אומר טולי. "המעבר הצפוי למחשוב עננים, לדוגמה, יוביל לגידול דרמטי במוצרי IT בתחומים מסוימים ולצמצום משמעותי בתחומים אחרים. באופן כללי, השימוש בנכסים יתאפיין ביעילות ובנצילות גבוהות יותר, ואנחנו משערים שההשפעה הכללית על צמיחת השוק תהיה ניטרלית. בנוסף אנחנו רואים שם גם פוטנציאל ניכר לשיעור צמיחה גבוה יותר".
גידול בהוצאות על תוכנה
ההוצאות העולמיות על תוכנה צפויות ב-2008 לשיעור הצמיחה החזק ביותר של 10%. ההוצאות על שירותי IT מדורגות במקום השני, הצמוד, עם צמיחה של יותר מ-9.4%. האנליסטים אומרים שמגזר שירותי ה-IT יוצא נשכר מחדשנות מתמשכת בטכנולוגיית התוכנה, שהרי לעתים קרובות היישום של פתרונות תוכנה חדשים, מצריך לעתים שירותים המבוססים על כוח אדם.
"רוב החברות עדכנו את מערכות התוכנה שלהן בשנים 1997-2001, כתוצאה מכך אנו מצויים באמצע מחזור שדרוגים שיימשך מעבר לסוף העשור הנוכחי", אומרת ג'ואן קורייה, סמנכ"לית בגרטנר. "עם זאת, החלפת מערכות לא בהכרח מובילה לשיעור צמיחה חדש בשוק התוכנות. התוכנה כשירות (SaaS), מחשוב עננים, ארכיטקטורה מוכוונת שירות (SOA)/Web 2.0, ותוכנות מקור פתוח - כל אלה גורמים לשינויים עצומים בשוק התוכנות. רבים מהגורמים הללו משפיעים על הצמיחה בשוק, בשעה שארגונים עוברים ממודל של בעלות על נכסים למודל של שירותים על-פי תשלום".
הוצאות ה-IT נשלטות על-ידי שירותים ולא על-ידי מוצרים. ביחד, שירותי ה-IT ושירותי הטלקום מהווים 70% מכלל הוצאות שוק ה-IT. האנליסטים של גרטנר אומרים שלמגזר הטלקום יש השפעה חשובה על הביצועים הכלליים של שוק ה-IT, והוא יגיע לכמעט 2 טריליון דולר ב-2008.
"שירותי הטלקום המסורתיים נוטים להקטין את שיעור הצמיחה במגזר, ולכן גם בשוק ה-IT כולו", אומר ויליאם האן, אנליסט מחקר ראשי בגרטנר. "ההיקף הדומיננטי של שוק שירותי הטלקום מבטיח שגם כאשר התחזיות מדברות על שיעור צמיחה איטי יחסית, עדיין הוא יהווה יותר מ-44% משוק ה-IT גם בעוד חמש שנים".
שיפור בתחזיות
התחזיות לצמיחה בשוק שירותי ה-IT השתפרו למרות אי הוודאות הכלכלית. "ההוצאות על שירותי IT נתמכות על-ידי שני גורמים מרכזיים, אומרת קתרין הייל, סגנית נשיא למחקר בגרטנר. "העסקים משקיעים בשיפור התהליכים הפנימיים שמטרתם להפחית עלויות, תוך שהם שומרים, לעתים תכופות, על עניין מסוים בחדשנות. הגורם השני הוא שבזכות הגלובליזציה, יכולות ספקיות שירותי ה-IT להתמודד עם הסיכון של היחלשות הביקוש כשהן פועלות ביותר שווקים".
מגזר הפעילות המרכזי שבו יש צמיחה בתחום החומרה הוא זה של המחשבים האישיים, המייצגים 60% מכלל הוצאות החומרה. הגידול בתחום ה-PCs חזק מהצפוי, ואין כל סימן להאטה בקרוב. התחזיות לאמריקה גדלו באופן שולי, ואילו התחזיות לשאר העולם, ובמיוחד למערב אירופה, גדלו באורח ניכר. שיעור הצמיחה של השוק מחוץ לארה"ב וההשפעות של היחלשות הדולר הם הגורמים המרכזיים לגידול במונחים של דולר אמריקני. בנוסף לשינויים האזוריים, יש גם מעבר משמעותי למחשבים ניידים. המחירים הגבוהים יותר של המוצרים הללו מוביל לעלייה בהכנסות ליחידה ולגידול כללי בשוק.

תחקירי pCon - למצוא (במקום לחפש) את מה שחשוב במחשוב ב-10 דקות בשבוע
תאריך:  28/08/2008   |   עודכן:  28/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גידול בהוצאות על טכנולוגיות מידע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
ברחבי הארץ פרושות 15 סוכנויות יפנאוטו ו-37 מוסכים מורשים ללקוחותיה    הם פועלים בתיאום מלא עם יצרן הרכב, פוג'י תעשיות כבדות מיפן
מערכת PCאון
שני אנשי אבטחת מידע הדגימו לעולם בכנס DefCon כיצד ניתן לצותת, לשנות וליירט מידע המועבר ברשת. איך זה עובד? מה אפשר לעשות נגד זה? והאם יש פתרון באופק?
אלעזר לוין
לקוח של החברה: ביטלתי עסקה לקניית דירה מהחברה - ולא החזירו לי את הכסף"    מותח בתביעה משפטית ביקורת חריפה על התנהגות חברת הנדל"ן של טניה אמיד, המוכרת לישראלים דירות בלוס אנג'לס
איריס פרחי
פסע לתומו על מדרכה ונתקל בעמוד שהוסתר על-ידי הולכי רגל    בית המשפט חייב את עיריית ירושלים בתשלום פיצוי וקבע שהיה עליה לצבוע את העמוד ולהדגישו
איריס פרחי
התובעת טענה שנגרמה לה עוגמת נפש בעקבות חניית ביניים בניו-יורק    בית המשפט לא התרשם שנגרמה טרחה מיוחדת וחייב את הנתבעת בפיצוי נמוך מאוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il