X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גם בשנה הנוראית בקריירה שלו, הפלשינג מדו הוציא מרוג'ר פדרר את הטוב שבו בדרך ל-2:6, 5:7, 2:6 על מארי וזכיה חמישית רצופה ב-US OPEN. עוד גראנד סלאם והוא משתווה לסמפראס. הבריטים יחכו לתורם
▪  ▪  ▪
רוג'ר פדרר [צילום: AP]

ככה זה כנראה כאשר אתה הטניסאי הכי גדול בהיסטוריה. גם בשנה הכי גרועה שלך, זו ששום דבר לא הולך בה ואתה מפסיד בה פעם אחר פעם, גם אז אתה מצליח לקחת גראנד סלאם אחד לפחות. רוג'ר פדרר (2) זכה הלילה (שלישי) באליפות ארה"ב בפעם החמישית ברציפות אחרי ניצחון סופר משכנע בגמר על אנדי מארי (6) 2:6, 5:7, 2:6 תוך 111 דקות.
נכון, זה סוג של תואר עם כוכבית כי הוא לא עבר דרך רפאל נדאל, אבל אין שום כוכבית על העובדה שהפנומן השוויצרי הוא הראשון בהיסטוריה לזכות 5 פעמים ברציפות בשני טורנירי גראנד סלאם (ארה"ב ו-ווימבלדון), וגם לא על העובדה שכעת הוא רחוק תואר אחד בלבד משיא כל הזמנים של פיט סמפראס (14). גם על ה-1.5 דולר שהוא שלשל לכיסו אין כוכבית ובטח שלא על הלקסוס החדשה שהוא הרוויח.
מול 23 אלף אוהדי פדרר בפלשינג מדו, למארי המעולה לא היה הרבה צ'אנס בגמר הגראנד סלאם הראשון שלו. הוא יתנחם בדירוג שיא בקריירה (4) ובצ'ק על סך מיליון דולר. הבריטים ימשיכו לחכות לתואר גדול משלהם. "זו הייתה שנה קשה עבורי", אמר פדרר בסיום, "אז לנצח כאן שוב זה הכי חשוב ומדהים. הקהל כאן נפלא והופך את הכול לשווה. אני בטח לא הולך לעצור ב-13, זה יביא מזל רע". מארי שידר פאסון והחמיא: "הפסדתי לשחקן הגדול בהיסטוריה. בשביל לזכות בתואר אני צריך לשחק הרבה יותר טוב ממה ששיחקתי הערב".
קצת סטטיסטיקה: בסה"כ 3 אייסים חבט פדרר במשחק, אבל פיצה עם 36 ווינרים מול 33 טעויות בלתי מחויבות. עם 59% בסרב הראשון, השוויצרי הסתמך על כמות גדולה של עליות לרשת והשיג את הנקודות באחוזים טובים (31 מ-44). מנגד, מארי שיחק משהו שאפשר להגדיר אותו כבונקר עם 16 ווינרים בלבד לעומת 28 טעויות בלתי מחויבות ורק 54% בסרב הראשון.
מהלך המשחק
מארי היה צריך משחקון וחצי כדי להשיג נקודה. למזלו, כשהגיעה הראשונה גם השניה והשלישית מיהרו בדרך לשוויון 1:1. נקודת השבירה הראשונה הגיעה במשחקון הרביעי, אבל מארי התאושש במהרה ושמר על הסטטוס קוו - 2:2. הבעיה מבחינת הסקוטי הייתה שהלחץ היה חד כיווני ומשחקוני ההגשה של פדרר עברו ללא בעיות. במשחקון השישי השוויצרי שוב השיג שתי נקודות שבירה והפעם גם ניצל את הראשונה וברח ל-2:4. מכאן זה לא נהיה יותר טוב מבחינת מארי ואחרי 26 דקות היינו ב-2:6 לפדרר - זה באמת הולך להיות כל כך חד-צדדי?
ארבעה ווינרים בלבד היו למארי בכל המערכה הראשונה, נתון מדאיג מאוד. גם המערכה השניה נפתחה באותה הדרך - משחקון הגשה קליל של פדרר ומנגד, עוד נקודת שבירה שנוצלה. סה"כ שמונה משחקונים רצופים שהלכו לאלוף ב-4 השנים האחרונות ויתרון 0:2 במערכה. במשחקון השלישי סוף סוף ראינו משהו מהצד השני. מארי עלה ל-0:40 ומיד אח"כ שבר חזרה ל-2:1.
פתאום זה כבר עולם אחר. מארי לקח משחקון הגשה קליל ועבר להפעיל לחץ על הסרב של פדרר. הוא השיג עוד 0:40, כלומר עוד 3 נקודות שבירה וסה"כ 7 נקודות רצופות שהוא ניצח על ההגשה של המדורג 2! השווייצרי עצר את הסחף, חזר ל-40:40 ובסופו של דבר עלה ל-2:3. לכל הפחות, מארי החזיר לעצמו את השליטה במשחקוני ההגשה. ל-4:4 הגענו בלי איומים על הסרב של אף אחד. פדרר משך עד ל-5:6 ואז, ממש כמו בימים הטובים, קווץ' קטן על הגז, שלוש נקודות שבירה ו-5:7 אחרי 80 דקות סה"כ. וואן מור טו גו.
מארי חזר השנה מ-2:0, מול רישארד גאסקה בווימבלדון. השדרים הסימפטיים של יורוספורט אפילו הזכירו את החזרה שלו מפיגור דומה מול אנדי רם בדייויס, אבל המערכה השלישית לא סימנה על שום קאמבק. פדרר עלה ל-0:1 חלק והתחיל לחלק דרופ-שוטס מהסוג שצריך הרבה ביטחון כדי לחלק. עוד 3 נקודות שבירה ואנחנו כבר ב-0:2, בחדר למטה מתחילים להכין את הפודיום. קצת לא נעים ממארי, שהפסיד גם את משחקון הרביעי על ה-0, אבל ברור לחלוטין שהוא נתן את כל מה שיש לו, פשוט לא נשאר עוד. דווקא במצב של 0:5, הסקוטי התעורר, ניצח שני משחקונים והציל נקודת משחק, אבל שם זה נגמר - 2:6 לפדרר, אלוף ארה"ב בפעם החמישית ברציפות.

תאריך:  09/09/2008   |   עודכן:  09/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוג'ר פדרר זכה באליפות ארה"ב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד, ספורטאי ענק
גדעון68  |  9/09/08 09:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ערבי תושב רמלה נעצר בחשד שהשתתף בגניבת רכב וברצח פרופסור דוד ניב לפני שנה וחצי    עורך דינו של עימאד אל מוגרבי: בימים הקרובים יתברר כי אין לו קשר לרצח
עמית זילבר
לאוהדי הנבחרת נמאס ממחדלי הכרטיסים במשחקי הבית באצטדיון בר"ג. במכתב שהעבירה קבוצה של שישה אוהדים מחדרה נכתב: "זו הרגשה כמו בליגה ג', ביזיון". ההתאחדות: "מצטערים, התלונות יטופלו"
משה ריינפלד
הבנקים יהיו בבעלות הבנקים הבריטיים HSBC ו-SCB ויהיו הישויות המשפטיות הזרות הראשונות שקיבלו אישור לפעול במגזר הבנקאי במדינה זו
יפעת גדות
בדיקות דם הראו שינויים משמעותיים יותר ברמות הגלוקוז והאינסולין לאחר ביצוע מטלות מנטליות    המוח משתמש בגלוקוז כדלק ומנסה לשמור על איזון על-ידי צריכת מזון נוסף
מחלקה ראשונה
מפקד המחוז הצפוני לשעבר, ניצב (בדימ.) אליק רון, קורא למשטרה לשדרג את פעולותיה באכיפת החוק על משפחות הפשע    מצבו של צ'רלי אבוטבול שנורה אתמול במסעדה בנתניה מוסיף להיות קשה אך יציב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il