X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
איזה פספוס של ישראל שאיבדה ניצחון בריגה אחרי שוויון של קולסניצ'נקו בניון כבש בדקה ה-50, אבל חור גדול בהגנה לקראת הסיום עלה ביוקר קשטן: "היינו בשליטה ועשינו שגיאה". עכשיו הפנים ליוון
▪  ▪  ▪
אלברמן [צילום: ספורט 5]

חבל, כל כך חבל. נבחרת ישראל איבדה הערב (רביעי) שתי נקודות יקרות בקמפיין מוקדמות מונדיאל 2010, כשסיימה ב-1:1 בלטביה. שער שוויון בדקה ה-89 של ולדימירס קולסניצ'נקו מנע ניצחון שני במשחק חוץ תוך ארבעה ימים.
יוסי בניון, האיש שכמעט כמו לפני כל משחק נבחרת, היה בספק, עלה כמעט כמו תמיד לשחק בסופו של דבר והצדיק את הכללתו ב-11 עם שער נהדר בדקה ה-50. זה היה אמור להספיק מול יריבה שלא הרבתה לתקוף, דרור קשטן לא ביצע חילופים הגנתיים, אבל חור גדול באגף הימני שלו בדקות הסיום עלה ביוקר.
"היתה לי כוונה לעשות חילוף, אבל הכדור לא יצא החוצה", דיבר בסיום המאמן הלאומי על הרגעים שלפני הספיגה בהם הוא כבר הכין את מאור בוזגלו כחילוף האחרון שלו. "היינו בשליטה, הנענו את הכדור, ועשינו שגיאה לא חכמה. במקום בפאול לטובתנו ולהעביר את הכדור לחצי של היריב, החזרנו אותו אחורה".
החור הגדול בהגנה הגיע דווקא אחרי משחק מצוין של מרכז ההגנה בראשותם של טל בן חיים ודקל קינן. גם גל אלברמן עשה עבודה נהדרת בקישור האחורי. החלק החלש יותר היה דווקא ההתקפי עם עומר גולן ואליניב ברדה, אם כי האחרון היה קרוב מאוד לסגור את הסיפור בדקה ה-82 כשבעט לקורה.
עכשיו תהיה לנבחרת פגרה ארוכה עד ה-28 במרץ אז תגיע יוון לאצטדיון ר"ג, אולי למשחק החשוב ביותר של ישראל בקמפיין. כעבור ארבעה ימים תתארח הנבחרת באתונה.
מול לוקסמבורג הנבחרת זכתה בפנדל כבר בתוך הדקה הראשונה. הפעם הפתיחה הייתה פחות מוחצת. יוסי בניון וסלים טועמה בזבזו מצב נייח כשלא הגביהו אותו לרחבה, שתי קרנות רצופות של טועמה ובניון לא הצליחו להוות איום על השער והמצב הראשון במשחק הגיע בצד השני בדקה השישית: ערבוביה ברחבה הגיעה לרגלי דניס איבנובס שבעט שטוח החוצה.
קלמי סבן היה פעיל בפתיחת המשחק, אם כי לא ממש מדויק. פעם אחת הגבהה נוראית שלו הציגה לראווה את חסרונות השחקן הישראלי, בדקה ה-14 פריצה יפה של המגן הימני של מכבי נתניה הסתיימה בבעיטה גרועה שלו מ-16 מטר, רחוק מהמסגרת. בניון מצידו, הצליח להוריד לדשא את המאמן הלטבי אלכסנדרס סטארקובס בגליץ' תוך כדי ניסיון להציל כדור על יד ספסל המארחים.
בדקה ה-20 ראינו פעולה בניונית שהזכירה נשכחות ובאופן ספציפי את המבצע הגדול מול שוויץ במוק' מונדיאל 2006. הקפטן פרץ לרחבה דרך צד ימין, היתל בשני שחקנים עם הטעיות הגוף שלו, אבל הבעיטה שלו נבלמה לקרן ע"י השחקן השלישי שניסה לעצור אותו.
ישראל החזיקה יותר בכדור, אבל רוב הניסיונות שלה היו הגבהות עקרות לתוך הרחבה שלא הקשו על ההגנה הלטבית. המארחים מיעטו לתקוף, אבל בדקה ה-40 שוב הגיעו למצב מצוין, אבל דודו אוואט סגר היטב את הפינה והדף את הבעיטה לקרן. מנגד, בדקה ה-43 ראינו שתי התקפות רצופות מצוינות של הנבחרת, בסיומן אליניב ברדה השתחרר בפעם הראשונה והגיע למצב בעיטה בתוך הרחבה, אבל אנדריס ואניניס הדף וסבן שהגיע לריבאונד נלכד בנבדל.
קשטן פתח את המחצית השנייה ללא חילופים. בדקה ה-50 הגיע השער המיוחל. בניון התקדם עם הכדור דרך המרכז, ניסה למצוא את עומר גולן על מנת לקבל בחזרה, אבל ניצל מתנה של דניס קצ'אנובס שמעד ונתן לו דאבל פס מושלם, בניון לא התמהמה ובעט בנגיעה אחת מ-15 מטר, לרשת העליונה. 0:1 יפה לישראל, שער שלישי בקמפיין של קשר ליברפול. 4 דקות לאחר היתרון, הנבחרת כמעט הכפילה את התוצאה כשדדי בן דיין הגיע ראשון לקרן מסובבת של טועמה ונגח אחורה כדור מסוכן שהחטיא את המסגרת רק במעט.
סטארקובס ביצע חילוף כפול בדקה ה-61 והנבחרת שלו התעוררה. קשטן הרגיש רפיון ושלח פנימה את משה אוחיון במקום בירם כיאל בדקה ה-67, בחילוף בעל אופי התקפי. זה לא ממש עזר כשלמרות הניסיונות להחזיק בכדור, כמה כדורים של הלטבים שרקו ברחבה.
קשטן שלח למערכה את בן סהר במקום עומר גולן החלש בדקה ה-82. כעבור 3 דקות ברדה כמעט גמר את המשחק - טועמה הרים משמאל, בניון השאיר בנגיחה לחלוץ גנק שבעט מצוין, אבל הכדור שלו רק זעזע את הקורה. בדקה ה-89 ההחמצה ההיא קיבלה משנה תוקף: חור גדול באגף הימני של הגנת ישראל, הותירה את אלכסנדרס קאונה המחליף חופשי לגמרי למסור פס רוחב, ולדימירס קולסניצ'נקו הגיע מאחור ובעט כדור שטוח שלא הותיר לדודו אוואט סיכוי. לטביה משווה ל-1:1.
הרכב ישראל: דודו אוואט, קלמי סבן, טל בן חיים, דקל קינן, דדי בן דיין, גל אלברמן, בירם כיאל (משה אוחיון, 67), יוסי בניון, סלים טועמה, עומר גולן (בן סהר, 82), אליניב ברדה (מאור בוזגלו, 91).
הרכב לטביה: אנדריס ואניניס, ויטאליס אסטאפייבס, אוסקרס קלאבה, דניס איבנובס, דניס קצ'אנובס, ולדימירס קולסניצ'נקו, אנדרייס רובינס, גירטס קארלסונס (קריסטאפס גרביס, 61), קספארס גורקס, אנדרייס פרפלוטקינס (אלכסנדרס קאונה, 61), גנאדיס סולונוצ'ינס.

תאריך:  15/10/2008   |   עודכן:  15/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
סקר של מכון סקרים פלשתיני: ארבעה מכל עשרה מתושבי הרצועה מעוניינים לעזוב אם רק תינתן להם האפשרות    62 אחוזים אינם זוכים לחופש ביטוי מאז עליית החמאס לשלטון    87 אחוזים סובלים ממחסור במזון ובתרופות
איציק וולף
כוח צה"ל ירה ופגע בפלשתיני שניסה ליידות בקבוק תבערה לעבר בתי היישוב בית אל    התקרית אירעה במהלך הפרת סדר אלימה במחנה הפליטים ג'ילזון ובאותו מקום שבו נורה אמש למוות פלשתיני שניסה ליידות בקבוק תבערה
דרור מרום
מדד המחירים לצרכן נותר ברמה של 107 נקודות וללא שינוי בחודש ספטמבר    עליות נרשמו במיוחד בסעיפי הירקות הטריים, הדיור, הבריאות והמזון
עומר כרמון
התביעה ברוסיה: חשפנו כנופיה שחטפה צעירות וקטינות ומכרה אותן לזנות בישראל ובמדינות נוספות    בין העצורים: אזרחים ישראלים    משטרת פולין: נחשפה רשת בינלאומית שעסקה בפורנוגרפית ילדים וכמה ממפעיליה מישראל
משה ריינפלד
החברה מקווה שנפילת מחיר הדלק והמיזוג עם חברת נורת'ווסט שיהפוך אותה לחברת התעופה הגדולה בעולם, יאפשרו לה לשרוד את המשבר הכלכלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il