X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מתקפה של ראשי האוצר נגד פישר:

"הנגיד עסוק רק ביחסי ציבור"

בכיר באוצר על דרישות פישר להמשך כהונתו: "מגיע גביר לעיירה ומעמיד תנאים" פרופ' יעקב נאמן בתגובה: ההתקפה היא קינאה שמרבה שינאה"
▪  ▪  ▪
פישר ובר און [צילום: פלאש 90]

"הטענה לפיה בנק ישראל מדפיס כסף מעידה על חוסר הבנה מדאיג. הבנק אינו עובר על החוק וחבל לטעון זאת", כך אומרים בכירים בבנק ישראל הבוקר לנוכח טענות האוצר.
כתב גלי צה"ל מתן חודורוב חשף היום בתוכניתו של רזי ברקאי "מה בוער" כי בישיבה בה השתתפו בכירי המשרד אמרו כמה מהם כי "מה שפישר עושה מנוגד לחוק למניעת הדפסת-כסף. הוא מציף את השוק בכסף, ולא סופג במקביל את העודפים. אם אנחנו היינו עושים דבר כזה, היו שוחטים אותנו. יהיו לזה השפעות אינפלציוניות. כשאנחנו הצענו את קרנות המנוף בבנק ישראל התנגדו בטענה שאין כשל שוק ואין סיבה להתערב, ועכשיו הם יוצאים עם תוכנית גרנדיוזית משלהם. המטרה כאן היא לגזור את הסרט, לא לעזור לכלכלה. צריך להתערב בזה, אבל כרגע (כלומר כל עוד אין ממשלה) מזוז לא יאשר שום מריבה עם בנק ישראל. כשתוקם הממשלה החדשה אנחנו נטפל בזה".
בשבוע שעבר החל בנק ישראל לרכוש איגרת חוב ממשלתיות ובכך הוא מקווה להעלות את מחיר האיגרות ולהוריד את התשואה שהן מציעות. תשואת איגרות החוב הממשלתיות משמשת כבסיס להלוואות ולאשראי שמעניקים הבנקים והורדת התשואה אמורה להפוך את ההלוואות לזולות יותר.
בכנס בנק ישראל בו השתתף נגיד בנק ישראל, התייחס פישר לביקורת לפיה מדובר במהלך השקול להדפסת כסף כשאמר כי "זו טענה רחוקה מהמציאות שכן בשלב זה לפחות הבנק לא מדפיס כסף", אמר פישר", החוק בעצם אומר שאסור לבנק המרכזי לממן את הממשלה ובעצם היה נכון יותר לקרוא לו בשם 'חוק אי מימון הממשלה על-ידי הבנק המרכזי'. מאחר שאנחנו עובדים בשוק המשני (כלומר סוחרים באיגרות החוב בבורסה ומשפיעים על מחירי האיגרות - ט.ל), אנחנו לא עוברים על שום חוק אלא פשוט מנהלים מדיניות מוניטרית מרחיבה".
לטענה לפיה בנק ישראל בעצם מייצר אינפלציה, עונים בבנק ישראל בחיוך כי "כאשר האינפלציה נמצאת מתחת ליעד הממשלתי (1%-3%), ברור שבנק ישראל ינסה ליצור אינפלציה. זהו תפקידו". פישר עצמו התייחס גם לטענה זו בדיוק כשאמר כי "כשהאינפלציה צפויה להיות מתחת ליעד, חובה עלינו לנהל מדיניות אינפלציונית במטרה לחולל אינפלציה שכן אינפלציה שלילית אינה טובה למשק".
פישר אמור לסיים את הקדנציה הנוכחית במאי 2010 ובאחרונה אף נפוצו שמועות (שהוכחשו על-ידי בכירים בבנק ישראל - ט.ל) לפיהן הציב פישר שורת תנאים שרק אם ימולאו, יסכים לכהן בקדנציה שנייה. בישיבת האוצר אמרו כי "אין גבול לחוצפה. מגיע גביר העיירה מחו"ל, מלמד את כולנו כלכלה, והוא עוד מעמיד תנאים - אם לא תתנו לי את זה ואת זה ואת זה אני הולך. זה כבוד לשרת את מדינת ישראל, ואם הוא לא רוצה - לא צריך. שלא יעשה לנו טובות".
ולבסוף, באוצר טוענים כי נגיד הבנק עוסק ביחסי ציבור במקום בעבודתו: "כל יומיים הוא עושה מסיבת עיתונאים, כדי שכולם יהללו וישבחו אותו. ריבית, אבטלה, מדד משולב, אג"ח - כל יום מופעים בתקשורת. עסוק רק ביחסי ציבור, מחוץ לישראל ובתוך ישראל. הוא מתלונן על הדלפות אינסופיות ולא סותם את הפה בעצמו. כולם בתקשורת מתרפסים לרגליו - ואנחנו יוצאים האיש הרע".
מבנק ישראל נמסר כי הבנק מצר על הדברים שמיוחסים להנהלת משרד האוצר. אנו נמשיך לשתף פעולה עם כל הגורמים על-מנת לצלוח את המשבר הכלכלי בדרך הטובה ביותר. בבנק מדגישים כי רכישת האג"ח על-ידי בנק ישראל לא תגרום להדפסת כסף מעבר לקצב הרגיל המותאם לריבית בנק ישראל ולתנאי המשק. בנק ישראל משתמש בכלים העומדים לרשותו (פקדונות הבנקים ומק"מ) כדי לספוג את הכסף שהוא מזרים בזמן רכישות האג"ח. האינפלציה בתקופה הקרובה צפויה להיות מתחת לגבול התחתון של יעד המחרים ולפיכך בנק ישראל נוקט במדיניות מוניטרית להחזרת האינפלציה לתוך היעד.
פרופ' יעקב נאמן, שכיהן בעבר בממשלתו של בנימין נתניהו בתפקיד שר האוצר ומנכ"ל המשרד, הגיב על הדברים שנאמרו: "ההתקפה של משרד האוצר על הנגיד סטנלי פישר - קינאה שמרבה שינאה. רכישת איגרות החוב, הפעולה בה נקט פישר הכרחית ליצירת נזילות במשק. המשק במצב של חוסר חמצן, וכל הכלכלה עלולה להתמוטט אם לא יחדשו את הנזילות".
על הטענה של בכירי האוצר שפישר "עושה טובה" שהוא נשאר בישראל אמר נאמן: "זה פשוט לא נכון, זו פרנויה - אשתי פסיכולוגית קלינית ולכן אני מבין בזה. האיש בא לעזור לנו, ובמקום להודות לו אנחנו שופכים עליו רותחין. אם הייתי הים שר האוצר, הרי שכל מי שמדבר בצורה כזו היה מוצא את עצמו בחוץ. סגנון כזה אינו מקובל, אינו עוזר לכלכלת ישראל ואינו עוזר לתדמיתו של שר האוצר.
שוקי אורן, שהשתתף גם הוא בישיבה, ציין כי הוא מתנגד לדברים שנאמרו וכי "הפעולות שביצע הנגיד בכלכלה הן פעולות חיוביות וחיוניות".

תאריך:  22/02/2009   |   עודכן:  22/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הנגיד עסוק רק ביחסי ציבור"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הבכיר הקנאי [פישר אתה ענק] ל"ת
אילן מסיקה  |  22/02/09 10:21
2
שלא נחשוב שזה גדול גם עליך !
ישמעאל  |  22/02/09 10:34
3
כוכב שביט ומעלליו
צופי בחצופים  |  22/02/09 10:55
4
מי זה הבכיר ? בר און חברון ?
ישמעאל  |  22/02/09 11:10
5
לפטר את כל בכירי האוצר ולהחזיר
איתי  |  22/02/09 11:27
6
לשלטון היוצא העלוב והמזיק, כשב
מתבייש ונכלם  |  22/02/09 12:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מכר את הבניין למרות שהוא מושכר לעמידר בתשואה גבוהה של 15.5%
נמרוד הלפרן
שווי סיטי נחתך כמעט במחצית    שווי בנק אוף אמריקה נחתך בשליש    שני הבנקים קיבלו ביחד סיוע ממשלתי בסך 90 מיליארד דולר    בנק אוף אמריקה דיווח בחודש שעבר על הפסד רבעוני ראשון זה 17 שנה    סיטי רשם הפסדים מצטברים של 28.5 מיליארד דולר ב-5 הרבעונים האחרונים
יפעת גדות
למרות הדיווחים המרעישים של גולשים שטענו כי איתרו בעזרת 'גוגל ארץ' את העיר האגדית אטלנטיס, מחברת גוגל נמסר כי הקווים בסה"כ מייצגים נתונים סונאריים שנאספו מספינות
עידן יוסף
נפטר בגיל 60 לאחר מאבק ממושך במחלה קשה    [דן סממה עם חיים יבין / צילום: בוצ´צ´ו]
יפעת גדות
שני מחקרים חדשים גילו כי מתן תוספות ויטמינים לחיות מעבדה לפני שנחשפו לרעש חזק, מנעו איבוד שמיעה זמני וקבוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il