X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ כץ: איש מרשות ני"ע לא פנה אלי - רכשתי מניות לפני 5 שנים נבדקת גם מעורבותם של שני בכירי כדורגל - מאמן ועסקן "ניתן להניח בסבירות גבוהה שיהיו בשנים הקרובות עוד כמה תגליות בסדר הגודל של מה שנמצא בקידוח 'תמר'"
▪  ▪  ▪
ח"כ חיים כץ [צילום: יח"צ]
ח"כ חיים כץ ניצל מידע פנים לרכישת מניות ישראמקו
אתי אפללו
ח"כ כץ: "איש מרשות ני"ע לא פנה אלי; רכשתי מניות לפני 3 שנים והגשתי הצהרת הון בעניין ליו"ר הכנסת"
לרשימה המלאה

רשות ניירות ערך בראשותו של זוהר גושן פנתה באחרונה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בבקשה להיפגש עם ח"כ חיים כץ בעניין החשדות למסחר במניית ישראמקו (-2.16%, 36.2) על בסיס מידע פנים. לח"כ כץ יש חסינות פרלמנטרית ולכן לא יכלה הרשות לפנות אליו ישירות בעניין. עם זאת, נבדקת גם מעורבות של שני בכירים בעולם הכדורגל - מאמן ועסקן. על-פי החשד, ח"כ כץ ביצע מכירות ורכישות במניית ישראמקו על-ידי ברוקר פרטי בהסתמך על מידע פנים. ברשות בודקים האם מדובר ברכישה אחת או במספר רכישות ומה היקפי הפעולה.
ב-11 בינואר 2009 זינקה המניה ב-19% - באופן חריג ללא כל הודעה בעניין. באותו יום, בשעות הערב, דיווחה ישראמקו כי התגלו סימנים של גז טבעי בקידוח "תמר" מול חופי חיפה. ברשות ני"ע בודקים האם חלק חלק מהמשקיעים קיבלו מידע על מציאת הגז לפני הדיווח לבורסה.
ח"כ חיים כץ דחה את הטענות בתוקף ואמר ל-TheMarker: "רכשתי מניות ישראמקו לפני 5 שנים. בשנה האחרונה לא רכשתי מניות של החברה. בטח לא רכשתי מניות לפני הגילוי של הגז הטבעי בינואר 2009. מאחר שאלוהים אוהב אותי, לא קניתי את המניה אז. לפני מספר שבועות פנה אלי רביב דרוקר מערוץ 10 ושאל אותי אם רשות לני"ע חוקרת אותי. אני רוצה להבהיר שהרשות לא חקרה אותי, ולא זימנה אותי. אין למי מושג מאיפה העניין הזה צץ".
כץ הוסיף כי "הרשות יכולה להקליד את המניה במחשב ולראות מתי קניתי אותה. אני יודע שלא קניתי. אני מתכוון ללכת לבנק ולבקש את תאריכי הרכישות של המניות שבוצעו בעבר. אלך לבנק ואבקש את תאריכי הרכישות. הרכישות שביצעתי בעבר מופיעות בהצהרת ההון שהגשתי אז ליו"ר הכנסת".
בראיון לתוכנית "מה בוער" עם רזי ברקאי בגלי צה"ל, נשאל כץ האם ייתכן שאנשי קש מטעמו ביצעו את הפעולות, והשיב: "לא. היום קל לבדוק דברים כאלה. לא עשיתי שום דבר".
יוסי לנגוצקי, הגיאולוג שאיבד אחזקותיו בקידוח תמר ערב תחילתו לאחר שהיה זה שהוביל משך כעשור את המהלכים לגילויו ולפיתוחו, אמר הבוקר לגלי צה"ל: "ניתן להניח בסבירות גבוהה שיהיו בשנים הקרובות עוד כמה תגליות בסדר הגודל של מה שנמצא בקידוח 'תמר'".
לפני כ-3 חודשים הודיע שותפו של לנגוצקי ב-STX, בני שטיינמץ, כי החליט לפרוש מהקונסורציום לביצוע הקידוח. זאת, לאחר שהשקיע עד כה בפרויקט כ-2.5 מיליון דולר. STX אמורה הייתה להזרים עד סוף נובמבר 2.25 מיליון דולר נוספים עבור מימון תחילת עבודות הקידוח באתר. ואולם לטענת לנגוצקי, בשל הודעתו המאוחרת לכאורה של שטיינמץ על פרישתו, לא התאפשר בידיו לאתר משקיע חלופי. כך נותר לנגוצקי, יזם הפרויקט, מחוץ לקונסורציום, כשזכויות השניים מחולקות בין יתר השותפים לקידוח.
היקף הגז הטבעי האגור במבנה הגיאולוגי התת-ימי של "תמר" מוערך ב-200 מיליארד מ"ק (BCM). זו הערכת כמויות הגז במבנה - ממנו נגזרת כמות הגז הניתנת להפקה. השותפות בקידוח דיווחו כי פוטנציאל הגז בר-ההפקה במבנה מוערך ב-142 מיליארד מ"ק. מקורות בענף האנרגיה טוענים כי מדובר בהערכה שמרנית שעשויה לגדול עם השלמת קידוח האימות במבנה.

החברות הקשורות לקידוח דלית 1 [צילום: דה-מרקר]
תאריך:  05/07/2009   |   עודכן:  05/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לחקור חשדות נגד ח"כ כץ בעניין מניית ישראמקו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ליכודניק תמיד ישאר מושחת  ל"ת
פלצן אלטע קאקר  |  15/07/09 12:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רוי רגב
הקיץ הזה מלא הופעות מעולות בארץ, אבל עדיין משתלם לקפוץ לחו"ל ולתפוס את אחת ההופעות הגדולות באמת    קולדפליי בברצלונה, בריטני בניו-יורק או בלר המאוחדים בדבלין? 5 המלצות
אלעזר לוין
שיכון עובדים ואזורים ישקיעו 450 מיליון שקל במרכז מסחרי במתחם עיר ימים
אלעזר לוין
הרכישה - בעבור קבוצת רכישה שהחברה מארגנת    יבנו 154 דירות ברמת גן    "הדירות יהיו זולות ב-25% ממחירי השוק"
יפעת גדות
חברה מניו-זילנד מבטיחה הקלה מכאבי הפרקים בעזרת שתי כפיות של דבר מעורב עם ארס דבורים
עופר וולפסון
ירידת הפחד בקצב הציבור נמשכת    כ-19.2% מנכסי הציבור מושקעים במניות בארץ ובחו"ל, לעומת 14.4% בדצמבר אשתקד    ההפרש משיאו האחרון באוגוסט 2008 קטן מאחוז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il