X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העלייה החדה - בעקבות דיווח כי הבנק במגעים לקבל הלוואה בסך 3 מיליארד דולר המגעים מתנהלים עם הבנקים גולדמן סאקס ו-ג'י.פי מורגן צ'ייס, לפי דיווח של רויטרס
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

מניית הבנק האמריקני הוותיק CIT נוסקת ב-117% במסחר בוול סטריט בעקבות דיווח של רויטרס לפיו הבנק, שנוסד לפני למעלה ממאה שנים, מנהל מגעים לקבלת הלוואה קצרת-טווח בסך 2 עד 3 מיליארד דולר מהבנקים גולדמן סאקס ו-ג'י.פי מורגן צ'ייס.
מקור המקורב ל-CIT אמר לרויטרס כי במקביל ממשיך CIT במגעים עם בעלי האג"ח לגבי הסכם להמרת האג"ח במניות. אפשרות נוספת שבוחן הבנק היא מכירת חלק מכנסיו כדי לגייס הון, הוסיף המקור.
עם זאת, פשיטת רגל של CIT - אשר במקרה שתתרחש תהיה קריסת הבנק הגדולה ביותר בארה"ב מאז שהרגולטורים השתלטו על בנק ההלוואות והחיסכון וואשינגטון מיוצ'ואל בספטמבר - עדיין אפשרית בימים הקרובים, הוסיף המקור.
CIT, מהבנקים המסחריים הגדולים והותיקים בארה"ב, נמצא במגעים עם מלווים פוטנציאליים בתקווה למצוא מימון ולהימנע מפשיטת רגל, לאחר שאתמול הממשל הפדרלי דחה את בקשות הבנק לסיוע חירום שימנע ממנו להגיע למצב של חדלות פירעון.
"CIT ממשיך להעריך ולבחון את האלטרנטיוות", כך אמר הבנק הניו-יורקי אתמול בהצהרה רשמית. מוקדם יותר הציעו בעלי האג"ח בבנק ל-CIT להמיר את האג"ח למניות כדי להוריד את רמת החוב של הבנק, כך אמר מקורב לחברה לבלומברג.
"הם ינסו לגייס הון באמצעות כל נכס שיש להם שהוא חופשי מהתחייבויות ואולי הם יצליחו לגייס כמה מיליארדי דולרים, אבל זה לא יפתור להם את הבעיה", אמר שון איגן, נשיא חברת איגן ג'ונס רייטינג לבלומברג. "מה שהם באמת צריכים זה להתמקד בעובדה שהרווח התפעולי קטן יותר מעלות המימון שהם מציעים לחברות - הם יצטרכו לערוך ארגון מחדש".
פימקו, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם ובעלת האג"ח הגדולה ב-CIT, צפויה לנהל את המגעים להמרת אג"ח במניות, ובעלות האג"ח שוקלות לשכור שירותיהם של יועצים כלכליים ומשפטיים, כך אמר המקורב לבלומברג. החברה עדיין לא הגישה הצעת המרה רשמית.
"CIT רמזה כי היא זקוקה ל-2 מיליארד דולר ב-24 השעות הקרובות כדי לממן את הארגון מחדש או קרוב לוודאי היא תפשוט את הרגל", אמר אנליסט של חברת קרדיטסייט אדם סטיר לבלומברג.
CIT, שנקלע למשבר נזילות חמור, ניהל בשבועיים האחרונים מגעים קדחתניים עם הרגולטורים וניסה לשכנע את משקיעיו ולקוחותיו לא למשוך את כספם מהבנק, על-רקע חששות כי הבנק יקרוס בעקבות סירובה המסתמן של ה-FDIC לערוב לאג"ח שלו. אם לא יקבל סיוע, עשוי CIT להיקלע לחדלות פירעון עד חודש אפריל, אז יצטרך לפרוע חובות בסך 2.1 מיליארד דולר. עד סוף 2010 יידרש CIT לפרוע אג"ח בסך 10 מיליארד דולר, ומזה שנה שהבנק לא הצליח למכור אג"ח.
CIT, המספק הלוואות למיליון חברות קטנות ובינוניות בגודלן, במיוחד במגזר הקמעוני, קיבל בשנה שעברה סיוע בסך 2.3 מיליארד דולר מתוכנית הסיוע לנכסים בעיתיים (TARP). בשמונת הרבעונים האחרונים דיווח CIT על הפסדים של יותר מ-3 מיליארד דולר.
FDIC סירב לאפשר ל-CIT גישה לתוכנית להגברת נזילות בנקים (TLGP) משום שבמסגרתה היה נדרש לבטח אג"ח של CIT - צעד שעלול להעמיד בסכנה סכומים גדולים של כספי משלמי המסים. בכירים בממשל אמרו אתמול כי הם אינם צופים ש-CIT יוכל להחזיר את כספי הסיוע שקיבל עד כה.
CIT מחזיק בנכסים בסך 75.7 מיליארד דולר והתחייבויות בסך 68.2 מיליארד דולר, בנוסף לפקדונות בסך 3 מיליארד דולר, נכון לסוף הרבעון הראשון. עם זאת, למרות גודלו של הבנק מאמינים בכירי הממשל כי 10 חודשים לאחר קריסת ליהמן ברדרס, המערכת הפיננסית האמריקנית חזקה מספיק כיום כדי להתמודד עם קריסתו של בנק בגודל בינוני.

תאריך:  17/07/2009   |   עודכן:  17/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ספורט 5
ג'ואל פרקינסון מנצח את הג'פריס ביי
מאיה שני
יוסוף פופנה, אשר נידון למאסר עולם על רצח הצעיר היהודי-צרפתי אילן חלימי ב-2006, הגיש ערעור לבית המשפט בפריז
מאיה שני
גנום גינתי הגיע לדיון ציבורי ומשפטי בשל הצדעה נאצית    האמן: הבלגים מבינים זאת יותר מהגרמנים
מאיה שני
חליפת החלל שלבש האסטרונאוט מייקל קולינס בנחיתה הראשונה על הירח מוצעת למכירה פומבית בבריטניה    תצוגת חליפות חלל שנפתחה במרכז קנדי לכבוד יום השנה ה-40 לנחיתה על הירח [צילום: AP]
עידן יוסף
שירת כראש המוסד ואמ"ן ושימש בתפקידים כלכליים בכירים    נשיא המדינה ספד: "דורות שלמים של ישראלים חבים למאית עמית תודה על תרומתו האדירה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il