מבקר המדינה החליט לתת עדיפות עליונה לבדיקת תהליך תכנון מסלול נחיתת מטוסים מקוצר בנמל התעופה בן-גוריון, שאמור להיות מופעל בקרוב מעל לשמי העיר מודיעין. בכך נענה משרד המבקר לפנייתו הדחופה של "מטה המאבק לשמיים נקיים", המייצג את תושבי מודיעין-מכבים-רעות, לחקור את מה שהמטה מכנה "מחדל לדורות".
מזה שבועות אחדים נוקט מטה המאבק בפעולות מחאה נמרצות נגד החלטת משרד התחבורה לגבות את רשות שדות התעופה בהפעלת מסלול הנחיתה, בגובה נמוך, מעל מודיעין. בהפעלת מסלול כזה יש, לדבריו, כדי לסכן את חייהם של תושבי הסביבה וגם לפגוע באיכות-חייהם היומיומית בשל מטרד הרעש הבלתי נסבל הכרוך בכך.
פעילת מטה המאבק, אורלי בן-שלמה, שיזמה את הפנייה למשרד המבקר, מתבססת בטענותיה, בין היתר, על מידע עדכני שדאג לפרסם בנושא סגן ראש עיריית מודיעין, אלכס ויינרב.
מחדל מדאיג
בפנייה למשרד המבקר מובעת תמיהה על שטרם קבלת החלטה בעניין כה אקוטי, לא נמצא לנחוץ לערוך "סקר רעש", כשממילא ידוע שחל איסור למעבר מטוסים מעל ריכוז-אוכלוסין בשעה שעוצמת הרעש עוברת את גבולות המותר. בפנייה גם מובעת תמיהה על שלפני קבלת החלטה גורלית כל כך לא נבדק בכלל נושא איכות הסביבה בשטח. אילו נבדק, היה נחשף, לטענת המטה, כי המסלול המתוכנן חוצה מסלול-תעופה של ציפורים נודדות בדרכן לארץ מאפריקה. בהקשר לכך מביע מטה המאבק את דאגתו הרבה מפני האפשרות שציפור תצליח לחדור במעופה לאחד ממנועי המטוס ולסכן בכך את חייהם של הטסים בו.
מטה המאבק רואה בכך מחדל בלתי נסבל מצד "אנשים שקובעים לנו איך לחיות" ומביע את זעמו על ש"קודם בנו את המסלול, אחר-כך רכשו קרן-מנחה לנחיתה, בהמשך שורטט המסלול, ורק לאחר שהוגש בג"צ נחשף המחדל, לפיו לא ניתנה תשומת הלב הראויה למפה המשתרעת מתחת, שבה חיים אנשים".