דרואיד (Druid), הטלפון החכם החדש של מוטורולה, יושק בחודש נובמבר בארה"ב ועשוי להיות המכשיר שישנה את חוקי המשחק. אולי יהיה זה המכשיר שיאמת את הערכות האנליסטים, הגורסות כי עד 2012 תגבור מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל על האייפון ובלקברי. כחלק ממאמץ זה, פרסומת חדשה בטלוויזיה מנסה להכאיב לאייפון בנקודה הרגישה שלו - כשהיא מציגה את המגבלות של המכשיר לעומת הדרואיד. הדבר הוא הוכחה לכך שהחברות העומדות מאחורי המכשיר החדש, ורייזון ומוטורולה, אינן חוששות לצאת בקמפיין נגטיבי מול הלהיט הסלולרי של אפל.
הקמפיין של שתי החברות מדגיש את העובדה שהדרואיד עושה שימוש באנדרואיד 2.0, מערכת ההפעלה העדכנית ביותר לסלולריים מבית גוגל, וכי לרשות המכשיר החדש יעמדו כל המשאבים האינטרנטיים אותם מייצגת גוגל. דרואיד הוצג לראשונה לפני שבועיים למספר אנליסטים בוועידת CTIA, אולם הפרטים אודותיו מעטים. ידוע כי עוביו הוא כסנטימטר ורבע, הוא כולל מסך 3.7 אינץ' וזיכרון פנימי של 16 ג'יגה-בייט. בנוסף, על-פי הדיווחים הוא מצויד גם במקלדת QWERTY נשלפת. אתר אינטרנט חדש של ורייזון בשם DroidDoes.com אף מציע ללקוחות להירשם על-מנת להיחשף למידע נוסף.
אף על-פי שכל הפרטים הללו לא זכו לאישור מצידן של ורייזון או מוטורולה, אתר האינטרנט DroidDoes.com ופרסומת הטלוויזיה מדגישים כי המכשיר מציע כמה מאפיינים חשובים, ובכללם הרצת מספר משימות במקביל, האפשרות להחליף את הסוללה, כמו-גם סביבת פיתוח פתוחה - מאפיינים שעקב חסרונם ספג האייפון ביקורת קשה. הפרסומת תוקפת את האייפון במספר חזיתות, תוך שהיא מציגה שורה של משפטים שמתחילים כולם ב"אני לא" (באנגלית iDon't, על משקל iPhone):
• אני לא מריץ יישומים במקביל
• אני לא כולל מקלדת אמיתית
• אני לא מצלם תמונות של 5 מגה-פיקסל
• אני לא ניתן להתאמה אישית
• אני לא מריץ ווידג'טים
• אני לא מאפשר פיתוח פתוח
• אני לא מצלם תמונות בחשיכה
• אני לא כולל סוללה שניתנת להחלפה
כמה מהאנליסטים הגדירו את הפרסומת של ורייזון כאגרסיבית ולעגנית, אולם הם מסכימים כי הפרסומת מראה עד כמה להוטות ורייזון, גוגל ומוטורולה לכבוש נתח שוק מידי האייפון והסמארטפונים האחרים בשוק. "ורייזון ללא ספק מגדירה את גבולות המאבק על-ידי כך שהיא מצביעה על הדברים שהאייפון לא מסוגל לעשות", אומר ראמון יאמאס, אנליסט בחברת IDC. ברגע שהדרואיד יגיע לשוק, לקוחות יכולים לצפות לתגובתה של אפל, שעשויה להצביע בתורה על המגבלות של דרואיד, הוא מוסיף.
אותה אגרסיביות המאפיינת את מאמצי השיווק של דרואיד ניכרת גם בעובדה שאנדרואיד 2.0 עושה את הופעת הבכורה שלה מוקדם יותר ממה שאנליסטים ציפו, כאשר חלקם העריכו כי הדבר לא יקרה לפני האביב הקרוב. ההשקה המהירה מהווה סימן נוסף למאמצים הרבים מכיוונן של ורייזון, גוגל ומוטורולה. ועדיין, שלוש החברות יצטרכו לעשות הרבה על-מנת לעמוד בכל אותן הבטחות שיווקיות. מי שיבחר להירשם לרשימת התפוצה של ורייזון ב-DroidDoes.com יקבל בתגובה את ההודעה הבאה: "נרשמתם להודעה זו כי אתם חושבים שאתם זקוקים לסמארטפון חדש. אבל אתם לא צריכים סמארטפון, אתם צריכים סופר-טלפון. טלפון שמקשיב טוב יותר מהאדם בצידו השני של הקו. יישומים מכל הצורות והגדלים. הודעות דוא"ל שאומרות לכם מה הן מכילות לפני שאתם קוראים אותן. חוויית אינטרנט מיטבית. וכל האלמנטים הללו צריכים להשתלב יחד כדי לעשות את העבודה. אתם יודעים שאין טלפון כזה. וזה מעצבן. אבל יהיה בקרוב. דרואיד מגיע".