X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האם כשרונו של ג'רי סיינפלד מתמצה בלהיות הוא עצמו? התוכנית החדשה שלו, "שופט הנישואים", מחזקת דעה זו
▪  ▪  ▪
ביקורות צוננות. סיינפלד [צילום: AP]

כאשר ג'וליה לואי דרייפוס זכתה ב-2006 בפרס אמי, הפרס היוקרתי בתחום הטלוויזיה האמריקנית, על "כריסטין הישנה", היא הצהירה כי שמה קץ ל"קללת סיינפלד". היא התכוונה לחוסר יכולתם של ארבעת המופלאים שהשתתפו בסדרה משנות ה-90, שאין סופרלטיב שלא נקשר בשמה, לשחזר את ההצלחה הגדולה. דרייפוס אכן הצליחה להתגבר על הקללה והסדרה שלה מחזיקה מעמד כבר חמש עונות (הישג יפה גם למי שלא קולל), אבל מי שלא הצליח עדיין להשתחרר מן הקללה הוא בעיקר סיינפלד עצמו.
לראשונה אחרי 12 שנה, שב כעת סיינפלד לטלוויזיה עם תוכנית משלו, "שופט הנישואים" (תוכנית ופורמט שנקנו על-ידי הזכיינית קשת). התוכנית שייכת לסוגת הריאליטי, ובה זוגות נשואים מספרים על הוויכוחים שלהם ואנשים מפורסמים שופטים ביניהם ומחליטים מי צודק. הצורך בבורר שכזה קיים אצל זוגות רבים בזמן ויכוחים, אבל נושאי הוויכוח בתוכנית הזאת אינם שגרתיים. בפרק אחד למשל, האישה מתוסכלת מכך שבעלה אינו מוכן להיפטר מספה, שהייתה שלו ושל אשתו הקודמת. עד כאן לא ממש מוזר, נכון? אלא שהוא מטיח נגדה שהיא לא מוכנה להיפטר מכד ובו אפר של בעלה לשעבר, הניצב על המדף במרכז הסלון, וגם לא רוצה לזרוק את רגלו התותבת של בחיר לבה הקודם, הניצבת בארון.
באחד מפרקי התוכנית השתתפו טינה פיי, אלק בולדווין ואווה לונגוריה, בפרק אחר ריקי ג'רוויס, מדונה ולארי דייוויד. דייוויד הוא כמובן השותף של סיינפלד ליצירת "סיינפלד", ותוכניתו "תרגיע" נהפכה ל"סיינפלד" של שנות ה-2000. ההצלחה של דייוויד (ל"תרגיע" כבר היו שבע עונות וכנראה תהיה שמינית), מעלה על הדעת את האפשרות שהוא היה הכוח היצירתי האמיתי בצמד, וכי סיינפלד אבוד בלעדיו.
הביקורות בארצות הברית כלפי הסדרה החדשה של סיינפלד היו צוננות למדי. ב"וושינגטון פוסט" נכתב "יש מי שחושבים שסיינפלד לא יכול לטעות, אבל מה שהוא יצר הוא מיושן, שטוח ואפילו מרושע", ב"נווארק סטאר לדג'ר" כתבו "מכאיב, חסר פואנטה ומגעיל... כמעט מתחשק לי שיחזירו את התוכנית של ג'יי לנו" (תוכנית שסיינפלד היה האורח החגיגי הראשון שלה במשבצת השידור של עשר בלילה).
גם המגיבים מהשורה לא התלהבו. אחד מהם כתב בטוויטר שלו "עכשיו סיינפלד יכול לומר שהשתתף בתוכנית הכי טובה ובתוכנית הכי גרועה בטלוויזיה". האשימו את סיינפלד בהתנשאות על הזוגות האלה, ובעיקר לא מצאו את התוכנית משעשעת. מצפייה בכמה פרקים אפשר להבין אותם.
לפטר את השליח
הציפייה כי סיינפלד עצמו יצחיק בתוכנית הזאת רק יצרה אכזבה. בראיונות קידום לתוכנית, הוא התארח בין היתר ב"דיילי שואו" וג'ון סטיוארט שאל אותו אם הצידוד שלו באחד מבני הזוג שהשתתפו בתוכנית לא גרר ויכוחים אצלו בבית. סיינפלד, במקום להיאחז בחבל הזה שנזרק לו ולספר סיפור משעשע על חייו, הביט בסטיוארט בשחצנות, ותהה מה טיב הנישואים של סטיוארט עצמו, אם צידוד בוויכוח כלשהו יכול לפגוע בהם. היה משהו חסר הומור בהתנהלותו של סיינפלד בשיחה הזאת, ממש כפי שהתנהג במסיבת עיתונאים בתל אביב כאשר קידם את סרטו "כוורת בסרט". כל עיתונאי שניסה לשאול שאלה משועשעת זכה לתגובה קרירה.
סרט האנימציה "כוורת בסרט" יצא ב-2007. על-אף מסע יחסי הציבור העולמי, הוא הצליח רק חלקית בקופות. קודם לפרויקט המתוקשר הזה הופיע סיינפלד בסרט התיעודי "הקומיקאי" מ-2002. שם חזר לזירה המוכרת לו - במות הצחקה בברים ובמועדוני סטנד-אפ. בהופעות האלה הוא נראה לא פעם נבוך, ולא מספק את הסחורה. "מה אני עושה פה?", הוא מצולם שואל את הקהל, "אני כבר הצלחתי. הייתה לי תוכנית משלי. למה חזרתי לכאן?" באחד מהאירועים האלה מישהו מהקהל צועק לו שאלה בחזרה: "זאת הפעם הראשונה שאתה עושה סטנד-אפ?" אבל הניסיונות שתועדו בסרט הזה לא עצרו בעדו, ודווקא על במות הסטנד-אפ סיינפלד ממשיך להופיע ולהצליח.
בבלוג שלה באתר "דיילי ביסט" מסבירה ניקול לה-פורטה את הדשדוש בקריירה של סיינפלד בכך שהוא יודע לעשות דבר אחד - "להיות הוא עצמו". "יכול להיות שאין בו עוד צד", אומר אחד מסוכני השחקנים בהוליווד. "אולי הוא יודע רק לעשות סטנד-אפ". תסריטאי בתעשיה אמר "אני חושב שג'רי יודע שהוא לא שחקן גדול". ואולי מה שמעיד יותר מכל על מצבו המעורער של סיינפלד, הוא שכעת נזכרים כולם בכשלונות קטנים מהעבר: "אל תשכחו שפיטרו אותו מ'בנסון'. הוא גילם שם את השליח, והוא היה גרוע", מזכיר תסריטאי צר-עין ובעל זיכרון ארך מדי.

יצא מהבר
הצליח לשחזר את ההצלחה. דנסון [צילום: עכבר העיר]
טד דנסון דווקא לא שילם מחיר על הצלחת דמותו ב"חופשי על הבר"
▪  ▪  ▪

גם השחקן טד דנסון היה מזוהה במשך יותר מעשור עם דמות אחת, אבל הוא בניגוד לסיינפלד הצליח לשחזר את ההצלחה הטלוויזיונית. הוא אף עשה זאת יותר מפעם אחת, וכעת, בגיל 63, הוא משתתף בשלוש סדרות מצליחות ומשובחות. אחת מהן היא במקרה, "תרגיע". זהו הישג יוצא-דופן לכל שחקן ולא רק לשחקן מבוגר, או לשחקן שהיה מזוהה עם דמות אחת.
דנסון התפרסם כסאם מאלון, הברמן החתיך וקל הדעת, בסיטקום המצליח "חופשי על הבר", שיוצריו יצרו אחר-כך את "פרייז'ר" ואחד מהם גם המשיך ל"משפחה מודרנית". הסדרה שודרה בהצלחה מ-1982 ועד 1993. אחר-כך, הוא הקדים את "האוס" וגילם רופא מיזנתרופ שמתגורר בברונקס, בסיטקום "בקר" ששודר מ-1998 עד 2004.
כעת הוא ואישתו, מרי סטינברגן, מגלמים את עצמם בתוכנית של לארי דייוויד. השניים שיחקו יחד גם בסיטקום "אינק", שלא זכה להצלחה, ובמיני סדרה "מסעות גוליבר", שמשודרת בשידורים חוזרים בהולמארק. התפקיד ב"תרגיע" חשף איכויות חדשות אצל דנסון שנחשב עד אז לשחקן קומי מוצלח. הוסיף לכך גם התפקיד הדרמטי שהוא מגלם ב"דמג'ס", לצד גלן קלוז. בסדרה הזאת של ערוץ fx הוא מגלם מיליארדר מושחת ומרושע, ארתור פורבישר. התפקיד זיכה אותו בשתי מועמדויות לפרס אמי לשחקן הטוב בדרמה, אך הוא לא זכה בהם ובינתיים הפסלון שקיבל על התפקיד הקומי ב"חופשי על הבר" ניצב לו בדד.
הסדרה השלישית שדנסון משתתף בה היא "משועמם למוות", דרמה בסגנון הפילם נואר. היא עלתה בסתיו 2009 בערוץ HBO ומתארת את חייו של ג'ונתן איימס, סופר שמחלטר כבלש פרטי. דנסון מגלם שם את החבר ג'ורג'. הסדרה זכתה לביקורות טובות ולאחוזי צפייה גבוהים, והוחלט להעלות אותה לעונה נוספת, לאחר ששובצה אחרי פרק האיחוד של "סיינפלד" ב"תרגיע".

פורסם במקור: אתר עכבר העיר
תאריך:  31/03/2010   |   עודכן:  31/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התוכנית החדשה של ג'רי סיינפלד: באמת על כלום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מספר הפלשתינים העובדים במשק הישראלי גדל משמעותית בשנים בין 2002 ל-2008 והגיע לכ-44,000 - 2% מסך העובדים במגזר העסקי    חלק גדול עובדים ללא היתר, שכן ההפרש בין עלות יום עבודה מדווח בישראל לשכר היומי של עובד ללא היתר, מהווה תמריץ משמעותי למעסיקים לעבור על החוק
עופר וולפסון
דוח שפרסם באחרונה ה-CIA קובע כי רק החלטה מלמעלה מונעת כעת מאירן לפתח נשק גרעיני, וכי היכולת הטכנית לעשות כן כבר קיימת בידיה    בנוסף, האירנים שמו להם למטרה לקדם את תוכנית פיתוח הטילים הבליסטיים לטווח הבינוני
גלית יצחק-אוגנוב
במחקר הראו החוקרים לראשונה בעולם, כי ניתן להפיק תאי גזע עובריים אנושיים ולהרבות אותם, ובעתיד להשתמש בהם לטיפול במחלות כגון: פרקינסון, סוכרת, ניוון רשתית ועוד
משה ליכטמן
"ככה זה בכל העולם. דירות יקרות לא קונים זוגות צעירים. במרכזי הערים מתגוררים אלה שכבר עשו את הכסף"    "העיתון מפחיד את השלטון, השלטון רוצה לרצות את העיתון. אז העיתון כותב וההון הולך"    "יש לי מה להגיד על שכר המנהלים אבל אני לא אגיד"
גלית יצחק-אוגנוב
על הספורטאים למרוח לפני כל אימון קרם למניעת שפשפות    יש ללבוש מכנסיים רפויים ובגדים תחתונים העשויים 100% כותנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il