X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
באחת הסדרות האלימות שנעשו במחוזותינו, מצליחה נבואת הזעם של יורם קניוק להראות לנו מה עשוי לקרות אם נמשיך להתנהג כאילו זקנים נמצאים כאן רק בכדי להעביר את הזמן עד העולם הבא
▪  ▪  ▪
הסדרה מעמידה לצופה מראה נוקשה מול הפנים [צילום: עכבר העיר]

"נבלות", הוט 3, 22:05
לא הייתי בפלמ"ח, אין לי שיניים תותבות, גם לא פרוסטטה, ובאמת שמעולם לא ישבתי עם יורם קניוק לקפה (נראה לי שראיתי אותו פעם ליד הסינמטק, אבל אולי זה היה חיים חפר). ובכל זאת, ממרומי גיל 27, אני חשה זעם לא סביר מול נוער תזזיתי ורועש. מתחשק לי לפעמים להעלים משדה הראייה שלי כל מיני צעירים לא מחונכים שנקרים בדרכי. אם עד עכשיו היינו רגילים לשמוע על התעללות ואלימות נגד מבוגרים, "נבלות" (המבוססת על נובלה בשם הזה מאת יורם קניוק - שבעצמו מציין 80 שנים בימים אלה) מספרת סיפור הפוך: המבוגרים פוגעים בצעירים.
"נבלות" היא אחת הסדרות הכי אלימות שנעשו כאן. אלימות היא לא דבר שקל להעביר בטלוויזיה, וב"נבלות", למרות כמה סצנות קשות, זה עובד. זה נשמע אכזרי לומר שכיף לראות את יהורם גאון ויוסי פולק מרביצים למי שהיו יכולים להיות נכדיהם, אבל מה לעשות שזה באמת כיף? היוצר והבמאי דרור סבו כיוון לכך שהכל אומנם ייראה די פסיכי, אך גם אמין באופן יחסי. המבוגרים ב"נבלות" שוברים את הסטיגמה הקבועה: לא עוד מסכנים, חולים וחלשים - אלא מטורפים ותוקפניים.
גאון ופולק משחקים שני פלמ"חניקים לשעבר, חברים טובים, שמוקפים סביב בתרבות סוערת של צעירים תל אביבים עליזים. לאורכן של סצנות שאין לתאר כמופרעות במיוחד, הם פוצחים במסע נקמה בכל האנשים שמציקים להם: לבושים בפיג'מה, באמצע מסיבה, הם מוציאים למישהו בכוח את הנזם מהאף; בחוף הים, בלילה, מכים למוות שני צעירים, בעזרת מקל הסבא; בתוך גרוטאה עלובה, דורסים מישהו ברוורס.
עד עכשיו, כשהתעסקו בנושא מבוגרים בטלוויזיה, הודגשו יותר ענייני הבריאות (מחלות, תרופות, אלצהיימר) או כסף (קצבת זקנה, מלחמות ירושה). הסדרה מתמודדת עם נושא פחות מודע ולא מספיק מדובר: חוסר הרלוונטיות. אדם חי שמרגיש שהוא שקוף, שהוא לא קיים. אפרים ומושק'ה הם גברים עם חיי עבר מספקים, שבעים ממלחמות ולמודי בחורות, ועכשיו תפקידם בעולם הוא להעביר את הזמן עד לשלב הבא: טיולים על כיסא גלגלים עם הפיליפינית. השקיפות הזאת מומחשת בקטע מרגש, שבו שניהם מבינים שהם יכולים לשבת ברוגע על ספסל, ליד זירת רצח, כשמסביבם מתרוצצים שוטרים שמחפשים את הפושע, ואף אחד לא יעלה על דעתו שצריך לחשוד בהם.
"נבלות" מעמידה לצופה מראה נוקשה מול הפנים, ומאפשרת לו מבט ומבע שאליהם לא היה מגיע בכוחות עצמו. יסלח לי אלוהים עכשיו, אבל הנה זה בא: זקנים. מה זה זקנים, בעצם? למרבה הצער, אתה לא תמיד יודע איך צריך להתנהג איתם, ומה באמת עובר להם בראש. צחוק בצד, יש אפשרות שהרבה זקנים ישאבו רעיונות מהסדרה. אולי עוד נתגעגע לוולדורף וסטאטלר מ"החבובות".

פורסם במקור: אתר עכבר העיר
תאריך:  28/04/2010   |   עודכן:  28/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יהורם גאון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נבלות: מה קורה כשאנשים הופכים לשקופים?
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הפתרון
atidix  |  29/04/10 03:36
2
1)נבלות עליך ישראל ואין חדש תח
קורןנאוה טבריה  |  29/04/10 06:18
3
2)מורשת הצביעות של הנבלות:מעבר
קורןנאוה טבריה  |  29/04/10 06:52
4
3)פשעי המורשת של הנבלות ליהודי
קורןנאוה טבריה  |  29/04/10 07:17
5
4)לסיכום שאלה לנבלות שתומכים ב
קורןנאוה טבריה  |  29/04/10 07:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סוכנויות הידיעות
הורדת דירוג האג"ח של יוון לרמת זבל הביאה להעלאת התשואה על האג"ח לשנתיים ל-19% לעומת 4.6% לפני חודש    אם יוון תשמוט חובותיה יפסידו המשקיעים עד ל-70%
איציק וולף
תנועת אומ"ץ פנתה אל היועץ המשפטי לממשלה בדרישה שירחיב את ההגבלות שהטיל על עצמו בכל הנוגע לטיפול בענייניו של לקוחו לשעבר אהוד אולמרט    "צריך להימנע מלעסוק גם בנושאי תכנון ובנייה הקשורים לאולמרט"
יואב יצחק
עו"ד מסר מאשר בחקירתו כי קיבל כספים מעד המדינה    עו"ד דוידה לחמן לוחצת על בעלה לומר את כל האמת כדי שיוכל לקבל גם הפעם מעמד של עד תביעה ולא יועמד לדין    בפועל הוא מוסר עדות בדומה למעמדו בפרשות טלנסקי ומרכז ההשקעות    שטרית אישר שקיבל הלוואות מעד המדינה וממקביל מעיד על מעורבות אולמרט בקידום הפרויקטים
מחלקה ראשונה
ראש אגף קהילה ומשמר אזרחי פורש מן השירות
איריס פרחי
הגנב הגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון וטען כי לא היה מקום להחמיר עימו    העליון דחה את הבקשה וקבע כי אין לפטור אותו ממאסר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il