X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר האוצר שטייניץ: "תעודת כבוד למשק הישראלי" שגרירי 31 המדינות הצביעו בעד צירופה של ישראל לארגון לשיתוף פעולה כלכלי ולפיתוח
▪  ▪  ▪
אנחל גורייה, מזכ"ל ה-OECD עם הנשיא פרס [צילום: פלאש 90]

מדינת ישראל מצטרפת ל-OECD. שגרירי 31 המדינות החברות בארגון אישרו הבוקר בישיבה מיוחדת במשרדי הנהלת הארגון בפאריס את צירופה של ישראל, ביחד עם אסטוניה וסלובניה, כחברות מלאות בארגון. ההצבעה תסכם 15 שנות מאמצים בלתי פוסקים של ישראל להיות חלק מהארגון הכלכלי החשוב.
כעת, צפויה ישראל להמתין עד ל-27-26 במאי לישיבת מועצת שרי האוצר של כל חברות הארגון, האמורה לאשרר את צירופה של ישראל לארגון היוקרתי. ב-29 במאי אמורים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומזכ"ל ה-OECD, אנחל גורייה, לחתום על מסמך ההצטרפות של ישראל לארגון. בהמשך יובא מסמך ההצטרפות לאישרור הכנסת.
שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, בירך על ההחלטה: "הצטרפותה של ישראל למועדון יוקרתי זה התאפשרה בזכות מדיניות כלכלית אחראית ומאוזנת שהובילה הממשלה בעשורים האחרונים. מדיניות זו כללה את הפחתת החוב של מדינת ישראל, שמירה על מדיניות פיסקאלית ופיתוח ושכלול שווקי ההון. ההודעה על הצטרפות ישראל לארגון ה-OECD מהווה תעודת כבוד למשק הישראלי וכמובן ממלאת את ליבנו גאווה רבה. עם זאת חשוב לזכור שעל-אף שזהו יום חגיגי וחשוב, אנחנו רק בתחילתה של דרך. ישראל תידרש להמשיך ולהוכיח את חוסנה ויציבותה של הכלכלה והחל מהיום גם לעמוד בסטנדרטים ובכללים מחייבים".
מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, אמר כי "הצטרפותה של ישראל לארגון ה-OECD מצביעה על האמון הרב שנותנות חברות המועדון בכלכלת ישראל ובאיתנותה. אני סבור שתג החברות החדש יקדם את החברה והכלכלה בישראל, ימשוך משקיעים זרים ויביא לתנופה נוספת בהתפתחות הכלכלית של המשק".
באוצר הצביעו על מספר משמעויות הנגזרות מהצטרפותה של ישראל לארגון:
  • הכרה בינלאומית באיכות פעולותיה של המדיניות הממשלתית הישראלית בנושאי רגולציה, מלחמה בשחיתות ושמירה על זכויות קניין.
  • משיכת משקיעים זרים שנשענים על "חותמת האיכות" שמעניק הארגון.
  • לחברות בארגון צפויה להיות השפעה חיובית על דירוג האשראי של ישראל, מה שעשוי להביא להוזלת עלויות גיוס החוב של ישראל.
  • ישראל תעמוד בסטנדרטים של ה-OECD כמכשיר מסייע לפעילות בשווקים בינלאומיים (כדוגמת אמנת OECD למניעת כפל מס, אימוץ כללי איכות מעבדה של OECD) ותהיה שותפה מלאה בגיבושם.
  • ישראל תאמץ מתודולוגיה לאיסוף נתונים וביצוע ניתוחים סטטיסטיים כאמצעי להשוואות בינלאומיות ולקבלת החלטות מדיניות.
  • סיוע לישראל בגיבוש רפורמות כלכליות פנימיות באמצעות למידה השוואתית של ה- Best Practice במדינות החברות בארגון. כמו גם בניתוח צרכי החברה ובגיבוש צעדים לצמצום אי השוויון והפערים החברתיים.
  • בתחומי הגנת הסביבה תיישם ישראל רפורמות להן התחייבה בתהליך ההצטרפות במהלך מספר שנים לגישור על הפערים בתחום שיפור איכות הסביבה ומניעת זיהומים של קרקע, מים, אויר וים, שתביא לשיפור איכות החיים ובריאות התושבים.
OECD, הארגון לשיתוף פעולה כלכלי ולפיתוח, הוא ארגון הגג של 31 המדינות המפותחות בעולם מהבחינה הכלכלית. אחד הקריטריונים המוקדמים לקבלה לארגון הוא משטר דמוקרטי. לכן, מדינות עשירות, דוגמת ערב הסעודית, אינן חברות בארגון­ כמו כל מדינות ערב האחרות.
במשרד התיירות אומרים שלהצטרפותה של ישראל לארגון ה-OECD חשיבות רבה לבניית תדמית חיובית כמדינה מתקדמת, המשתייכת למועדון היוקרתי. "תדמית חיובית עשויה להשפיע באופן עקיף על בחירת התייר לבקר בישראל. בנוסף, תדמית זו עשויה למשוך יזמים זרים להשקיע בישראל, בין היתר, בתחום התיירות", אמרו במשרד. ועידת התיירות של הארגון תתקיים בראשונה בישראל בחודש אוקטובר השנה.
ההנחיה: דממה תקשורתית
באחרונה הציעה נורבגיה כי ישראל תתקבל לארגון רק אם תתחייב כי חברותה חלה רק על שטחי ישראל שבתוך קווי 67. גם לשווייץ ואירלנד היו הסתייגויות שונות ביחס למדיניות ישראל. עם זאת, כל ההסתייגויות הוסרו, אך בישראל חוששים מהתנגדויות פוליטיות אחרות, אף ש-OECD הוא ארגון כלכלי ללא אג'נדה פוליטית.
משרד ראש הממשלה הוציא אתמול הנחיה לכל הגורמים המעורבים בהליך צירופה של ישראל לארגון כולל משרדי החוץ, האוצר והתמ"ת ובנק ישראל לשמור על דממה תקשורתית עד להחלטת מועצת השרים. החשש כנראה הוא מפני לחץ של מדינות ערב על חברות הארגון, שלא לקבל את ישראל כחברה מלאה בארגון.
אתמול נודע כי ראש הממשלה הפלשתיני, סלאם פיאד, ניסה לטרפד את כניסת ישראל ל-OECD. שר התמ"ת, פואד בן-אליעזר, אמר בתגובה: "ניסיונותיו של פיאד חמורים ביותר וחמורים שבעתיים בימים שבהם ישראל רוצה לפתוח בשיחות קירבה כדי להגיע להסכם ולפיוס בין העמים. אסור לנו להכניס פוליטיזציה לתוך ארגונים העוסקים בכלכלה ובסחר". לדבריו, "אני לא רוצה לצאת בהצהרות טרם זמנן, אך בהחלט ניתן לקוות שישראל תהיה מחר באופן רשמי מדינה שתזומן ל-OECD".
שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר כי קיבל הבטחה חד-משמעית מגורייה כי ישראל תתקבל ל-OECD. לדבריו, ישראל בדקה לאחרונה עם כל מדינות הארגון את עמדתן, היא נמצאת עם יד על הדופק כל הזמן.

תאריך:  10/05/2010   |   עודכן:  10/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאחר 15 שנות מאמץ: ישראל התקבלה ל-OECD
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סער גמזו
חברי הקמפיין "חרם! תומכים במאבק הפלשתיני ל-BDS (חרם, שלילה וסנקציות) על ישראל מבפנים" הכינו קליפ שקורא לאלטון ג'ון לבטל את ההופעה בישראל
עופר וולפסון
המרכז החדש צפוי להעסיק עד סוף שנת 2010 כ-150 מהנדסי מחשבים וארכיטקטי תוכנה שיעבדו בשתיים מחברות הבנות של ב.א.ט.מ - NGSoft ו-Vigilant [צבי מרום באירוע חניכת הסניף החדש / צילום: יח"צ]
עידן יוסף
תנועת אומ"ץ עתרה נגד סגירת התיק של אולמרט בפרשה וטענה לריקון "הלכת שבט"    נציג היועמ"ש: שיהוי בהגשת העתירה    פרקליטו של אולמרט: הוא נהג במכרז זה על-פי כללי המנהל התקין
גלית יצחק-אוגנוב
מסקר שערך מכון המחקר מרקטסט נמצא כי מבוטחי קופות החולים אשר שוקלים לעבור קופה מעדיפים את מכבי    מתלוננים בעיקר על זמני המתנה וטיפול בבעיות מיוחדות
יפעת גדות
רק 7% מן הציבור מוטרדים מנושא איכות הסביבה    אלו ממצאי סקר שבוצע לקראת כינוס "סביבה ירוקה" שיתקיים מחר במרכז לעיצוב ולטכנולוגיה אריאל בשומרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il