X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דאו ג'ונס איבד 0.6%; נאסד"ק ירד ב-0.8% טבע עברה לעליות והוסיפה 0.4%; טאואר ירדה ב-2%
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

המסחר בוול סטריט נחתם בירידות שערים על רקע ההגבלות הפיננסיות שהטילה ממשלת גרמניה על ביצוע "שורט עירום" ונתוני המשכנתאות. דאו ג'ונס נחלש ב-0.6% ל-10,444 נקודות, נאסד"ק מאבד 0.8% ל-2,298 נקודות ו-S&P 500 ירד ב-0.5% ב-1,115 נקודות.
בגזרת המקרו, מדד המחירים לצרכן בארה"ב ירד ב-0.1% באפריל. אינפלציית הליבה, שאינה כוללת את מחירי המזון והאנרגיה, נותרה ללא שינוי באפריל. במהלך 12 החודשים האחרונים, עלתה אינפלציית הליבה ב-0.9% בלבד, העלייה הנמוכה ביותר מאז 1966. זוהי הירידה הראשונה במדד מאז מארס 2009. מדד המחירים לצרכן עלה בשנה האחרונה ב-2.2%. הדו"ח היה טוב מהצפוי. כלכלנים ציפו לירידה של 0.1% במדד הראשי, אך לעלייה של 0.1% במדד מחירי הליבה.
הבנק הפדרלי צופה כעת כי התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב ירשום השנה צמיחה של 3.2%-3.7% לעומת תחזית קודמת מחודש ינואר לצמיחה של 2.8%-3.5%. הבנק המרכזי גם שיפר את תחזיתו לשוק התעסוקה, ומעריך כי שיעור האבטלה בארה"ב צפוי לרדת עד סוף השנה לרמה של 9.1%-9.5% לעומת 9.9% כיום. בתחזיתו בחודש ינואר צפה הבנק הפדרלי כי שיעור האבטלה בארה"ב לא צפוי לרדת השנה מתחת לרמה של 9.5%.
שיעור הלווים שנגדם מתבצעים הליכי עיקול גדל ברבעון הראשון לשיא של 4.63% לעומת 4.58% ברבעון הרביעי של 2009. שיעור הלווים שמפגרים בתשלום חודשי אחד לפחות על המשכנתא, עלה ל-10% לעומת 9.47% ברבעון הקודם. שיעור הלווים שמפגרים בתשלומים ביחד עם אלו שנגדם החלו הליכי עיקול מגיע ל-14% - או כאחד מכל שבעה לווים. שיעור הלווים שנגדם החלו בראשונה הליכים לעיקול בתיהם ברבעון הראשון גדל ל-1.23% לעומת 1.2% ברבעון הרביעי.
עוד צפויים להתפרסם היום נתוני מלאי הנפט הגולמי לשבוע. בגזרת הדו"חות הכספיים, היום צפויות לפרסם את תוצאותיהן חברת התעופה אייר פראנס ו-KLM.
רגולטור השירותים הפיננסים של גרמניה הודיע היום כי יאסור באופן זמני על ביצוע פעולות "שורט עירום" (naked short) - ביצוע שורט (מכירה בחסר) ללא הלוואה של ממש של האג"ח - על אג"ח ממשלתיות, החל מחצות הלילה. האיסור יחול גם על ביצוע "שורט עירום" של מניות של עשרה בנקים וחברות ביטוח גרמניות, בהם דויטשה בנק ואליאנץ.
ממשלת יוון הודיעה היום כי תוכל לעמוד בהתחייבויות האג"ח שלה ובחובות אחרים בסך 9 מיליארד יורו שיגיעו היום לפירעון, בעזרת כספי החילוץ שקיבלה מהאיחוד האירופי, על רקע שביתה כללית נוספת הצפויה במדינה, במחאה על קיצוצי הצנע שהונהגו במדינה.
בעקבות "קריסת הבזק" בוול סטריט ב-6 במאי, רשות ני"ע בארה"ב הודיעה ביום חמישי כי תפעיל "מנגנוני קצר" זמניים על כל המניות במדד S&P 500, שיגבילו תנודות חדות במחירי המניות. הכללים החדשים יכנסו לתוקף באמצע יוני לתקופת ניסיון בת שישה חודשים. המסחר במניות שעולות או יורדות בשיעור של 10% או יותר בתוך פרק זמן של חמש דקות יוקפא לחמש דקות.
גולדמן סאקס הצליח לצבור לעצמו רווחים ממסחר בכל יום ברבעון האחרון, אך עצותיו ללקוחותיו הניבו תשואות גרועות בהרבה.שבע מתוך תשע "העסקות המומלצות של 2010" הפסידו כסף למשקיעים שפעלו בעצת הבנק. כישלון התחזיות ממחיש את הקושי בניבוי מגמות בשוק על רקע התנודתיות הגבוהה עקב הגרעונות בתקציב, ההתאוששות הכלכלית העולמית השברירית והקשחת הרגולציה ברחבי העולם.
אייר פראנס-KLM, דיווחה היום על ההפסד השנתי הגדול ביותר זה שני עשורים לפחות, בעקבות התייקרות מחירי הדלק והאטה בביקוש. עם זאת, החברה צופה כי תסיים את שנת הכספים הנוכחית ללא הפסד הודות להתאוששות הביקוש לטיסות. החברה רשמה הפסד נקי של 1.56 מיליארד יורו (1.92 מיליארד דולר) בשנת הכספים שהסתיימה בסוף חודש מארס, לעומת הפסד של 814 מיליון יורו בשנת הכספים הקודמת. אנליסטים צפו הפסד שנתי נמוך יותר של 1.24 מיליארד יורו.
ברקשייר התאוויי של וורן באפט הקטינה את אחזקותיה בקראפט ב-23% ברבעון הראשון, לאחר שבאפט מתח ביקורת על השתלטותה על יצרנית הממתקים הבריטית קדבורי, ועל כך שמכרה את חטיבת הפיצות הקפואות שלה. בנוסף, הקטינה ברקשייר את הנתח שלה בג'ונסון אנד ג'ונסון ב-12%, בעוד שבפרוקטר אנד גמבל קטנו אחזקות החברה ב-9.6% ברבעון הראשון. הנתח של באפט במו"לית גאנט, המוציאה לאור את העיתון "USA טודיי", הצטמצם ב-21%.
באפט מכר את כל אחזקותיו בחברות הביטוח וולס פוינט, יונייטד הלת' וטראוולרס, כמו גם בבנק סאן טראסט. מספר המניות האמריקאיות בתיק ההשקעות של ברקשייר ירד ל-33 ברבעון הראשון, לעומת 39 ברבעון המקביל בשנה שעברה.
ענקית הנפט הבריטית BP העריכה היום כי היקף העלויות עד כה עקב דליפת הנפט במפרץ מקסיקו מסתכם ב-625 מיליון דולר, וכי הסכום גדל כעת ב-35 מיליון דולר מדי יום. הערכת עלויות קודמת שפירסמה החברה לפני חמישה ימים בלבד, היתה בסך 450 מיליון דולר.
בגזרת הישראליות, טבע הוסיפה 0.4% לאחר שאיבדה אתמול 2.9% בעקבות הדיווח כי נכשלה בשלב השני של הניסוי בבני אדם בתרופה Talampanel לחולי ALS. הניסוי, שנועד לבחון את האפקטיביות הבטוחות והסבילות של התרופה, לא עמד במטרה העיקרית שלו.

תאריך:  19/05/2010   |   עודכן:  19/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וול סטריט נחתם בירידות על רקע ההגבלות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
סגנית אלופת אירופה גברה 72:73 על מארוסי ועלתה ל-0:2 בסדרה
איציק וולף
זעם בימין על השחרור המתוכנן של איש החמאס שהיה כלוא בישראל במשך 4 שנים    ח"כ בן ארי דרש משר הביטחון להוציא צו מעצר מינהלי על-מנת שלא לפגוע במאמצים להשיב את גלעד שליט
איציק וולף
ראש הממשלה ברך את ראש הממשלה הנבחר של בריטניה    השניים שוחחו על נושאים בילטראליים, כלכליים ובינלאומיים
מחלקה ראשונה
בעקבות פרשת חומסקי עורכת הדין פנתה גבי לסקי בשם תנועת גוש שלום אל שר הפנים אלי ישי בדרישה להתקין תקנות בדבר קריטריונים למניעת כניסה לישראל
לי-אור אברבוך
רכיב מבקש להשקיע את מלוא סכום ההשקעה עליה דווח על-ידי החברה בתשלום אחד של 15 מיליון דולר, וזאת חרף חלוקת ההשקעה לשני שלבים של 10 מיליון דולר בשלב ראשון ו- 5 מיליון דולר בשלב השני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il