X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
הסטלן ההומו, המבטא המופרך, הסכמי הנקודות בין מדינות ועוד מדריך הקלישאות שיכין אתכם לחצי הגמר הראשון
▪  ▪  ▪
הראל סקעת. יופיע בחצי הגמר השני [צילום: פלאש 90]

יש דברים שפשוט אי-אפשר בלעדיהם. במבה בלי קולה, יום עצמאות בלי גבעת חלפון, יעקב איילון בלי מיקי חיימוביץ', אמריקן איידול בלי סיימון קאוול ובניין בלי שכנה שמאכילה את חתולי הרחוב. הערב (שלישי) ייפתח באופן רשמי שבוע האירווזיון בחצי הגמר הראשון שייערך באוסלו. ביום חמישי ייערך חצי הגמר השני בו ישתתף גם הנציג הישראלי, הראל סקעת, ובשבת ייערך הגמר בהשתתפות עשר נציגות מכל חצי גמר, וכן בריטניה, צרפת, גרמניה, ספרד והמדינה המארחת, נורווגיה. כעת נסו לדמיין לעצמכם איך ייראה המשדר הנצפה ביותר באירופה מדי שנה, לו ייעדרו ממנו כמה מאבני היסוד הבאות שלו.

1. "הלו יורופ!!!!"

כך, בצווחה המסורתית, נפתח כל אירוויזיון שנה אחרי שנה. לא משנה אם הוא נערך בנורווגיה, במוסקבה או בגרמניה, נראה שבמאי המופע תמיד יבחרו במנחים עם הקול הכי מעצבן. וכאילו לא די בכך שהאוזן מתקשה להתאושש מהצווחות הנוראיות, המוח צריך לעכל את קטעי המעבר השזורים במהלך האירוויזיון שכוללים בדיחות שכמו נלקחו ממוחה הפורה של האחיינית בת ה-5 שלי, במבטא שהיה משאיר את טובי המומחים פעורי פה.

2. "ואדה האדה דו דה דה"

דראג קווין, מלכת סאדו, לסבית זועמת, הומו בגופייה, סבתא עם תוף מרים וסטלן סרבי על במה אחת, רק היום, רק באירוויזיון. מאז שאת הניקוד באירוויזיון נותנים הצופים בבית ששולחים SMS לשיר האהוד עליהם, המדינות המתחרות עושות כל שביכולתן כדי להיחקק בזיכרונם. זיקוקים, להבות אש, ורקדניות שמגיחות החוצה מתוך פסנתרים הפכו למראה שכיח למדי. כך, אל מבקרי התחרות על רמת המוזיקה הלא גבוהה שהיא מציגה, התווספו גם אלו שטוענים כי המוזיקה הפכה לשולית ופנתה את מקומה לשואו. ואני שואל, מי באמת רוצה לראות מופע שכל כולו בלדות מבית היוצר של אירלנד וניסיונות שוודים למחזר את הנוסחה של אבבא?

3. "וחוזר הניגון המוכר - אין דבר, אין דבר, אין דבר!"

עד סוף שנות ה-90, ייצוג ישראל באירוויזיון נחשב לכבוד לאומי. מי שעשה זאת בכבוד נכנס לפנתיאון, ומי שכשל ברגע האמת (מישהו אמר גילי נתנאל ושרי צוריאל) העדיף להיעלם מאור הזרקורים ולהתנחם בזרועות התירוץ הידוע - האירופאים פשוט אנטישמים. לאורך העשור האחרון ישראל הפסיקה לנסות - הופעות מביכות של זמרים עלומי שם כמו אדי באטלר וטל סונדק, ליאור נרקיס בניסיון עלוב לכלול את כל השפות האפשריות בפזמון לא קליט ושרית חדד שהאוברול הלבן שלבשה היה נוראי יותר מהשיר שלה. ומה עם אחינועם ניני ומירה עוואד ששרו שיר על תקווה ושלום על-רקע תפאורה אפלה כשהן לבושות שחורים. אז לכל מי שתהה בשביל מה טוב שיש כוכב נולד נזכיר את שירי מימון ובועז מעודה, שהחזירו מעט מהכבוד הלאומי (תוך שהם חושפים, עד כמה שניתן, את איברי הגוף הבולטים שלהם) ואת הראל סקעת, שיש מי שמנבאים לו ניצחון בתחרות השנה. ועוד דבר קטן, תודה ליהודי צרפת שמקפידים לתת לנו לפחות נקודה אחת, כדי שלא נסיים בבושת פנים מוחלטת.

4. "גוד איבנינג הלסינקי, דיס איז לובליאנה קולינג"

למגיפה הקשה ביותר שפקדה את אירופה בעשור האחרון קוראים אירוויזיומאניה. בכל שנה מספר המדינות המשתתפות הלך וגדל עד למספר שיא של 43 מדינות שהשתתפו בתחרות בשנה שעברה. שלב התוצאות הפך לארוך במיוחד ומארגני התחרות החליטו להפוך את הייאוש ליותר נוח ולהסתפק בכך שכל מדינה תמסור בשידור חי את שלושת המקומות הראשונים שלה. כל זה לא הצליח למנוע את הרגעים המביכים של המבצע התקשורתי המורכב שכולל שידור וידיאו לוויני מבירות אירופה. נציגה הולנדית שיכורה, נציג שוודי עילג ונציגה רומניה שמתבלבלת בין ליטא ללטוויה מצליחים להשרות תחושה של משב רוח קליל ביום שרבי באמצע אוגוסט.

5. "אנד פיינלי - סייפרוס, דוז פואה!"

גבירותיי ורבותיי, המלחמה הקרה מכה שנית. בתפקיד ברית המועצות - מדינות מזרח אירופה והבלקן ובתפקיד ארה"ב - מדינות מערב אירופה. בתחרויות האחרונות הפכה התחרות לזירת התגוששות בין מדינות המערב וחלוצות התחרות ובראשון בריטניה, צרפת והולנד לבין מדינות המזרח, על-רקע מה שמכונה "ההצבעה הגושית". מדינות מערב אירופה ששנה אחרי שנה לא מצליחות להתברג למקומות הגבוהים בתחרות התקוממו על ההצבעה של מדינות מזרח אירופה, שכבשו את המקום הראשון בשש מעשר התחרויות מאז שנת 2000. איגוד השידור האירופי שנרעד לשמע איומי המדינות לפרוש מהתחרות, אומנם דחה את הטענות, אך מיהר לשנות את שיטת ההצבעה כדי לנטרל במעט את ההצבעה הגושית. ועדיין, לקול קריאות הבוז של הקהל, יוון וקפריסין ימשיכו להעניק זו לזו 12 נקודות, כך יעשו גם הבסט פרינדז החדשות טורקיה ואזרבייג'אן וגם מדינות סקנדינביה כנראה ימשיכו לשמור על שכנות טובה.
עכשיו קחו נשימה ארוכה והסירו דאגה מליבכם. גם השנה נזכה לראות את הזיקוקים, נשמע את המנחים צועקים משהו בשפה שמזכירה אנגלית ונזכה לראות את בוסניה הרצגובינה מצ'פרת את קרואטיה. גם השנה נחזה בנציגת רשות השידור הרומנית מתבלבלת בין ליטא ללטוויה ונאשים את אירופה בשנאת ישראל (או שנזכיר לעצמנו, בדרך לאירוח אירוויזיון 2011, שפעם נוספת היהודים יכלו לאנטישמים). כי יש דברים שבאמת אי-אפשר בלעדיהם.

פורסם במקור: אתר עכבר העיר
תאריך:  25/05/2010   |   עודכן:  25/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לקראת חצי הגמר: 5 קלישאות אירוויזיון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה אתם מתפלאים השיר היה אפס
שמחה  |  30/05/10 18:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ענקית החיפוש באינטרנט גילתה כי מנויי שירות ה-Adsense שלה, המיועד לפרסום לצד תכנים ברשת ולחיפוש מובנה, מקבלים יותר ממחצית מהכנסות השירות
עופר וולפסון
התנועה לאיכות השלטון פנתה במכתב לראשי הממשל, בו טענה כי קיים חשש לאי חוקיות בהליך החלפת המבקר החיצוני לחברת החשמל ומעבר על כללי חשבונאות תקינה בדוחותיה הכספיים של קופת הגמל המרכזית לקצבה של עובדי החברה    דורשת מהמדינה להימנע מהצבעה באסיפה הכללית של בעלי המניות
איציק וולף
הוועדה לקידום מעמד האישה העבירה לקריאה טרומית הצעה של ח"כ שנלר לתיקון החוק נגד הטרדה מינית באופן שיכלול גם הטרדה במסגרת הדרכה או ייעוץ של כהן דת או של מי שמתחזה לכזה
סיון בראימן
פרופ' דיויד ניומן מונה לדיקן הפקולטה למדעי הרוח והחברה    פרופ' איילה מלאך פיינס מונתה לדיקן הפקולטה לניהול    פרופ' מירי עמית מונתה לדיקן קמפוס אילת    המינויים ייכנסו לתוקפם ב-1.8.10
גלית יצחק-אוגנוב
יותר ממחצית מהישראלים נוהגים להשתמש במוצר כלשהו לשטיפת הפה    נשים וצעירים מקפידים יותר על שימוש במוצרים אלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il