X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ברוך בנדיט זיסר, אשר פרטיותו וסודותיו המסחריים נפגעו קשות בפרשת הסוס הטרויאני, נחסם על הסף בבית המשפט נפסק כי תביעתו בעילה המסחרית אינה מגלה עילה וכי תביעתו בגין הפגיעה בפרטיותו התיישנה
▪  ▪  ▪
מחשבים שנתפסו בפרשת הסוס הטרויאני [צילום: משטרת ישראל]

שופט בית המשפט המחוזי בפתח תקוה דחה על הסף (יום א', 24.10.10) את תביעתו של ברוך בנדיט זיסר כנגד נאשמי פרשת הסוס הטרויאני, מחמת התיישנות והיעדר עילה, חרף הפגיעה הקשה בפרטיותו ובעסקיו של זיסר, וזאת עקב החדירה לחומרי המחשב שלו.
כולנו מכירים את הסיפור על היהודים שגם אכלו את הדגים המסריחים וגם גורשו מן העיר. דומה כי הסיפור הזה חזר על עצמו, בואריאציה קצת שונה, אך כשהמוטיב המרכזי של 'אכילת דגים מסריחים וגירוש מן העיר', נשמר גם נשמר. ה"עיר" בסיפור שלנו היא בית המשפט. כמו בסיפור הקפקאי "מחוץ לשער החוק" גם בסיפור שלנו, התובע, אשר ניזוק קשות מתהנהלותם של הנתבעים, נחסם מלתבוע בשל סעיפים כאלו או אחרים בחוק, חרף העובדה שאין חולק על העוול הנוראי שנעשה לו.
התובע בסיפור שלנו הוא ברוך בנדיט זיסר, והחברה שבבעלותו, גל-על מוצרי שתיה בע"מ. את הדגים המסריחים הוא אכל כבר בשנת 2005, עת גילה כי הוא אחד מקורבנותיה של פרשת הסוס הטרויאני, ונחרד למצוא, בתחנת המשטרה, את קובצי המחשב הפרטיים ביותר שלו - בידי השוטרים, לאחר שאלו נתפסו מידיהם של הנאשמים בפרשת 'הסוס הטרויאני'. הוא סבר, בתום לב, כי יוכל לקבל צדק בבית המשפט, אך בעקבות החלטה שניתנה אתמול ע"י השופט בנימין ארנון, מסתבר שהוא לא יוכל להפרע בפיצויים, וזאת "בהיעדר עילה". את פסק דינו מסכם השופט ארנון באלו המילים:
  • א. החלק בתביעתה של גל-על העוסק בפגיעה הנטענת בפרטיותה - נמחק בזאת מחוסר עילה.
    ב. החלקים בכתב התביעה שעילתם מבוססת על חוק המחשבים - נמחקים בזאת מחוסר עילה.
    ג. תביעתו האישית של מר זיסר אשר הגעתי לכלל מסקנה כי הינה מבוססת אך ורק על העילה הנטענת בגין הפגיעה בפרטיותו - נדחית בזאת מחמת קיומה של התיישנות ספציפית בעניין זה על-פי חוק הגנת הפרטיות.
במילים אחרות, השופט קבע כי חוק האזנת סתר, התשל"ט - 1979 אינו מאפשר הגשת תביעה בעילה אזרחית, וכי בכל מקרה, לתאגיד לא קמה עילה של פגיעה בפרטיות, וזאת להבדיל מאדם.
גם תביעתו של זיסר בגין הפרה של סעיף 4 לחוק המחשבים נדחתה על הסף, היות וחדירה לחומר מחשב, וזאת על-פי סעיף 4 לחוק המחשבים, הינה עבירה פלילית בלבד, אך לא עוולה אזרחית, כל עוד עצם החדירה לחומר המחשב לא הסבה כל נזק כגון מחיקה, שינוי או שיבוש חומרי מחשב.

"ענייניו הפרטיים נחשפו לעיני כל"

זיסר הגיש תביעה גם בגין פגיעה חמורה בפרטיותו. לדבריו, כפי שאלו הופיעו בכתב התביעה:
  • "חשיפת המידע האינטימי לעיני כל פגעה באופן חמור בחייו האישיים של התובע 2. חשיפת המידע הרגיש האמור הביאה את התובע 2 לידי סערת רגשות, תחושות עמוקות של חוסר ביטחון עצמי ואישי ואף הגבירה אצלו את רמת החרדה שכן נתחוור לתובע 2 כי סודותיו הכמוסים ביותר נמצאים כעת בסכנה"....נגרמה למר זיסר "עגמת נפש רבה, עד כדי פגיעה בתפקוד האישי של התובע 2 שהשפיעה במישרין ו/או בעקיפין על חייו המשפחתיים וכיום התובע 2 הינו גרוש" .
חרף הפגיעה החמורה בזיסר, נפסק כי עילתו האישית באשר לפגיעה בפרטיותו התיישנה היות שנקבע כי הוא ידע כבר משנת 2005 (אז התפוצצה הפרשה בתקשורת) על הפגיעה בפרטיותו, אולם הגיש את התביעה למעלה משנתיים לאחר שנודע לו על העילה. נפסק, כי ידיעת העילה פירושה "חשד" ואין צורך כי הנתבעים יודו בכך, כפי שעשו בשלב מאוחר יותר, כאשר לשיטת זיסר, מירוץ ההתיישנות מחל, לכאורה, מיום הודאתם כי אכן פגעו בפרטיותו.

ת"א 17024-09-09 גל על מוצרי שתיה בע"מ ואח' נ' חברת תנה תעשיות (1991) בע"מ ואח' (ניתן: 24.10.10)
תאריך:  25/10/2010   |   עודכן:  25/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תום לב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה על הסף תביעתו של קורבן הסוס הטרויאני
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ובעל ששתל סוס טרויאני לאשתו? ל"ת
פלילי בריבוע  |  27/10/10 00:41
 
- חרא של בית משפט ל"ת
ימימה  |  1/11/10 19:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כך מעריכים מרבית מנהלי משאבי האנוש בסקר שנערך בקרב 140 מהם, ע"י המרכז ללימודים אקדמיים וחברת מידע כנסים    רמי שביט: "הפער בין שכר הבכירים לעובדים מביש ולא ראוי"
עידן יוסף
ועדת החוקה מבקשת לתקן את סעיף חמש בחוק, אשר בוטל בהוראת בית המשפט העליון, ואיפשר לבית המשפט לקיים דיון בהארכת מעצרו של העצור, בעיון חוזר, ובערר, שלא בנוכחותו
עופר וולפסון
חברת פלאפון והחשב הכללי חתמו אתמול רשמית על ההסכם לאספקת שירותי סלולר ליותר מ-100 אלף עובדי המדינה, שייהנו מתעריפים נמוכים במיוחד    פלאפון אף נדרשת לספק הטבות נוספות בדמות 2,000 דקות שיחה ו-350 מסרונים חינם מדי חודש
יפעת גדות
החליט לעשות פירסינג, ניקב בעצמו את הלשון והכניס את העגיל אל תוך הנקב    העגיל נכנס אל תוך הלשון שהייתה נפוחה ומלאת דלקת, ונעלם עמוק בתוך הלשון    רק באמצעות הדמיית סי.טי ניתן היה לדעת את המיקום והיה ברור כי מדובר במצב חירום שמצריך ניתוח מיידי בהרדמה מלאה
עידן יוסף
פתיחת המחלף מחר    עד כה נאלצו תושבי האזור לנסוע בכביש עוקף להבות חביבה    הערכה: ערך הנדל"ן באזור יעלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il