X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בכינוס בבר אילן משתתפים פרופ' ששינסקי מהמחלקה לכלכלה באוניברסיטה העברית ופרופ' ברנע מהמרכז הבינתחומי
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

"הריכוזיות היא סימפטום למערכת כשלי שוק", קבע איתן ששינסקי בדיון באוניברסיטת בר אילן בנושא הריכוזיות במשק. "בתחום משאבי הטבע הריכוזיות היא אינהרנטית. ברור שבגלל היתרונות לגודל יש מספר קטן של מוכרים וקונים וזה לא ניתן לפיתרון. לו היה שוק משוכלל ויבוא חופשי, זה היה פותר את בעיית הריכוזיות", הוסיף.
בהתייחסו לחלוקת תמלוגי הגז והנפט אמר ששינסקי, כי יש לשמר את ההכנסות לטובת הדורות הבאים. "הדורות הבאים של הישראלים זכאים לתמורה עתידית של תקבולי גז ונפט. אם יהיה נפט אנחנו בעולם אחר לגמרי, במיוחד ב-100 דולר לחבית.
"הנורבגים ואחרים הקימו קרן להכנסות. זה יהיה דיון שיעלה גם אצלנו. שם מוציאים רק את רווחי ההון והרבית על הקרן לחינוך וחקלאות. אצלנו ראש הממשלה דיבר על חינוך וביטחון.
לדבריו, לכל קרן יש כללים, אולם הכללים של הקרנות לא מבטיחים הוצאות על פיהם, כיוון שהם ניתנים לשינוי על ידי פרלמנט, או ממשלה. "בנורבגיה אם הפרלמנט רוצה - ניתן להוציא יותר; בצ'אד הממשלה יכולה לשנות את הכללים; אצלנו הכנסת תוכל לשנות את כללי הקרן. כך, אין ביטחון מלא לפריסה רציונלית על פני זמן של ההכנסת. צריך לא להתפתות להוציא בטווח הקצר את ההכנסות.
"אני שמח שלא נכנסנו בוועדת ששינסקי להוצאות מהכנסות הגז. לא היתה לנו סמכות מוסרית להחליט על יעדי הקרן שתוקם. זה שייך לתחום הפוליטי", הוסיף.
הכנס בנושא ריכוזיות הכוח הכלכלי בישראל נערך הערב באוניברסיטת בר אילן על ידי המרכז לאתיקה בירושלים, מכון עזריאלי לחקר מדיניות כלכלית והמחלקה לכלכלה באוניברסיטת בר אילן. בכנס משתתפים פרופ' איתן ששינסקי מהמחלקה לכלכלה באוניברסיטה העברית; פרופ' אמיר ברנע מהמרכז הבינתחומי הרצליה ואורחים נוספים.
סגן שר האוצר יצחק כהן: המשק הישראלי מתאפיין ברכוזיות גבוהה
"המשק הישראלי מתאפין בריכוזיות גבוהה", אמר סגן שר האוצר, יצחק כהן בכנס. לדבריו, משק ריכוזי מביא בין השאר לפגיעה בתחרות ולפגיעה בפוטנציאל הצריכה. בישראל חלק ניכר מהחברות מוחזק על ידי קבוצת חברות, רובן משפחתיות שמתאפיינות במבנה פירמידילי. "לאינטרסים העסקיים של הקבוצות יכולה להיות השפעה על רווחת הציבור הרחב", הוסיף.
"העוצמה הרבה של הקבוצות יכולה להיות כר להפעלת לחצים על השלטון, שיובילו להגדלת פערים בחברה ולחלוקה לא צודקת של ההכנסות, עם השפעה שלילית על יציבות המשק", אמר כהן.
לדבריו, תפקיד הממשלה לקבוע מדיניות ולהנהיג. הממשלה מייצגת את האינטרס הרחב של האזרחים והאחריות שלה היא לנווט בהסתכלות רחבה ומעמיקה לצמיחה וליציבות כלכלית".
כך, לדבריו, במהלך השנים ננקטו פעולות להגברת התחרותיות במשק. הוגבלו החזקות הבנקים בתאגידים ריאלים, ועדת בכר פתרה את ניגודי האינטרסים בשוק הפיננסי ונעשו רפורמות בתחום הרכב והחסכון הפנסיוני.
"הרבה עבודה עוד צריכה להיעשות", אמר כהן. "הוועדה בראשות איל גבאי לטיפול ברכוזיות במשק אמורה להביא את המלצותיה בשבועות הקרובים. צעדים נוספים נעשים להגברת שקיפות ותחרותיות לאפשר בחירה מושכלת יותר של הצרכן. יש להמשיך בפעולות להגברת תחרותיות והצמיחה. זה מאפשר קיומה של תעסוקה ופרנסה", הוסיף.
על רקע ביקורת צבורית בעניין ויתורי משרד האוצר ליו"ר ההסתדרות, עופר עייני אמר כהן, כי נמשך שיתוף הפעולה בין הממשלה, נציגי המעסיקים ונציגי העובדים.
"כולם מבינים את הטובה שתצמח לכל אחד משיתוף פעולה. אין הסדר בו אחד מקבל על חשבון השני, אלא כל אחד תורם למטרה משותפת. אין להמעיט מחשיבות שילוב הכוחות הזה", אמר כהן.

תאריך:  03/03/2011   |   עודכן:  03/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ששינסקי: הריכוזיות - סימפטום לכשלי שוק
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
חייבים להלאים את חברות הגז
עטרה קלימי שגב  |  3/03/11 20:39
 
- דין אהוד ברק כדין יצחק תשובה
בריטיש גז EMG  |  3/03/11 22:03
 
- כותבת יקרה
נסים גבאי  |  4/03/11 08:59
2
"כשלי שוק" או מדינה מושחתת ל"ת
מיכל מירושלים  |  4/03/11 08:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
הטניסאית שאושפזה במצב קשה בגלל קריש דם בריאה אופטימית: "רוצה לשוב בקיץ
איציק וולף
פעילי ימין ניסו לפנות ערב לחסום את הכניסה לירושלים    שוטרים פינו את הצמיגים הבוערים מן הכביש והתנועה שבה לסדרה    בצומת אל על, סמוך לנתב"ג, נחסמה התנועה למשך כחצי שעה    20 פעילים נעצרו במקום
אלעזר לוין
המינהל הוציא למכירה, לראשונה לאחר שנים רבות, מגרשים ל-4 קוטג'ים באבן יהודה ו-30 איש הסתערו עליהם    שילמו 43% מעל השומה הממשלתית
אלעזר לוין
חברת הבניה טרקלין יזום ופיתוח זכתה במכרז של המינהל, וקנתה מגרש בשכונת רמת רבין, ל-100 דירות, ב-7.3 מיליון שקל    לפני שנה קנתה החברה מגרש צמוד וזהה, ושילמה בעדו רק 2.3 מיליון שקל    המחיר זינק ב-217%
איציק וולף
חברת נובל עוצרת את אספקת הגז הטבעי מים תטיס לצורך טיפולי אחזקה אך הזרמת הגז הטבעי ממצרים עדיין לא חודשה    המשרד להגנת הסביבה העניק לחברת החשמל אישור להפעלה של חלק מן התחנות בסולר ובמזוט    לסקר: נוכל לספק את הביקושים לחשמל ללא חשש להפסקות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il