X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפתעה בטקס יום השואה בבית העלמין בצור שלום אמירה חדה כתער הושלכה ע"י רב העיר קריית מוצקין
▪  ▪  ▪
הרב דוד דרוקמן

כמדי שנה אירגנה עיריית קריית מוצקין את טקס יום השואה והגבורה ברחבת האנדרטה בבית העלמין בצור שלום לזכר קדושי השואה במעמד ראש העירייה חיים צורי, מנהלי מחלקות בעירייה, משפחות שכולות, מורים, מחנכים, תלמידי בתי ספר וכמובן משפחת מניין מקרית מוצקין, שאבי משפחה זו הגה ואף בנה בשעתו את אנדרטת יום הזיכרון.
צורי הדליק נר זיכרון, תלמידי "אורט" השמיעו קטעי ספרות בנושא השואה, כאשר הקטע האחרון אשר הוקרא הסתיים במילים" "לזכור ולא לשכוח".
כמקובל בטקס, הוענקה רשות הדיבור לרב העיר דוד דרוקמן. וכאן, נחתה ההפתעה: לשם שינוי, חרג הרב ממנהגו ושזר נימה אקטואלית בנאומו כאשר קשר את דבריו להכחשת השואה והאנטישמיות המודרנית. הרב שהיה נסער מאוד, פתח את דבריו במשפט שסיים את קטע הספרות שהוקרא ע"י תלמידת 'אורט' - "לזכור ולא לשכוח" והכריז בפאתוס: "אכן לזכור ולא לשכוח!", "לזכור ולא לשכוח את אשר עוללו הפלשתינאצים אשר שחטו את ילדי משפחת פוגל באיתמר, נזכור ולא נשכח מי רצח בשכם בחג הפסח האחרון את הקדוש בן-יוסף ('בניו') לבנת".
הרב דרוקמן התייחס לחדשה המסעירה של הבוקר: הריגת הטרוריסט בן-לאדן ע"י האמריקנים: "אובמה לא התפלפל והתפלסף כמו יפי הנפש שבקרבנו האם מגיע דין מוות למחבל. הוא לא תבע את בן-לאדן למשפט, הוא פשוט הרג אותו!".
"מדברים על זכרון השואה, ולא שמים לב לצביעות שבדברים", המשיך בהתרגשות. "אך לא מכבר, חיבקנו בהתרגשות אדם שקיבל 'דוקטורט' על עבודת 'מחקר' שכתב בנושא הכחשת השואה, והכוונה כמובן לרוצח הילדים ד"ר אבו מאזן ימח שמו. רק עתה ירד לנו האסימון, כאשר נחרדנו לראות את אבו מאזן מתחבק עם הנייה איש החמאס. אנחנו מדברים ביום הזיכרון לשואה - על שואת אירופה, ברם לא השכלנו ללמד את תלמידנו, כי בערך 4 שנים לפני קום המדינה תיכננו הנאצים ובראשם הקצין הנאצי רומל ימ"ש לשחוט, פשוטו כמשמעו, לא רק באירופה, אלא כאן על אדמתנו את כל הישוב היהודי בארץ ישראל, כאשר הנאצים נעזרים בעוזריהם הנלהבים - ערביי ישראל ובראשם 'המופתי' הירושלמי הידוע לשמצה חאג' אמין אל חוסייני, ואך בניסי השם ניצלנו באופן מפתיע".
"שאלנו לפני מספר דקות", וכאן, רמז הרב דרוקמן, לקטע ספרות שהוקרא ע"י תלמידה העוסק בסוגייה "איפה היה אלוהים בשואה", ובעקיצה מרומזת שאל: "בעוד אנו שואלים את השאלה המתריסה 'איפה היה אלוהים' - מוטב שנשאל את עצמנו 'היכן אנחנו?!' היכן אנחנו כיום מול גילוי האנטישמיות הצצים ופורחים בעידננו לא רק באירופה ובאנגליה אלא גם בתוכנו בקרב שכנינו הערבים!".
הוא מוסיף 'קיסם למדורה' ו'סגר חשבון עם יוסי שריד: "למען הגילוי הנאות עלי לספר, כי לפני שנים העזתי וקבעתי כי יאסר ערפאת וחבר מרעיו אינם אלא התגלמות מודרנית של הנאציזם בגוון ערבי. התנפלו עלי אז, ואותה דמות אנטי חינוכית שהייתה ממונה על החינוך בישראל (והכוונה כאמור לשר החינוך דאז יוסי שריד, למרות שהרב לא נקט בשמו) אותה דמות הוציאה איסור על בתי ספר לאפשר לרב דרוקמן להופיע לפני תלמידים".
הרב דרוקמן ציין באירוניה: "מי יודע אם בשנה הבאה עוד יזמינו אותי לטקס יום השואה וגבורה, לאור שחיטת 'הפרות הקדושות' בדבריי האמיתיים במהלך הטקס השנה".
בתפילה ובתקווה לנקימת דם הקדושים ("השם יקום דמם"), ובהבעת תקווה לגאולה שלימה במהרה ע"י גואל צדק, סיים הרב דרוקמן את דבריו הנסערים.

תאריך:  02/05/2011   |   עודכן:  02/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאסר ערפאת  יוסי שריד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לבנת חבלה" אידיאולוגית בטקס יום השואה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מדוע נימת העקיצה?הוא צודק ל"ת
שמואל הנביא  |  2/05/11 17:09
2
האם הוא אמר משהו שאינו נכון? ל"ת
לא ברור מה הבעיה  |  2/05/11 17:14
3
דברים פשוטים והגיונים. כל מי
כנניהו המיסר  |  2/05/11 17:21
4
כנראה שהכתבת היא מהסמול
הסהרורי ההזוי לכן  |  2/05/11 18:05
5
כל מילה בסלע. כולנו איתו! ל"ת
יהודי יקר  |  2/05/11 18:06
6
מה לא נכון במה שאמר הרב !
בן הלוי  |  2/05/11 18:41
7
כל הכבוד הגיע הזמן לומר אמת ל"ת
יוסי אליהו  |  2/05/11 18:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
נהג שעסק באיסוף בקבוקים למיחזור נטל חלק במירמה בה השתתפו 50 איש, כאשר הגיש תעודות משלוח כוזבות וכך קיבלו לקוחות תאגיד המיחזור 100,000 שקל שלא הגיעו להם
עופר וולפסון
ירדה בחצי מיליארד שקל (או 0.1%) ל-774.5 מיליארד שקל    היתרות נטו לבנקים גדלו בכמעט 2 מיליארד שקל    במרס הנפיקו העסקים אג"ח בכ-4 מיליארד שקל
יפעת גדות
טיפול התנהגותי קוגנטיבי, בשילוב עם פעילות גופנית, סייע לחולי סוכרת ושיפר את לחץ הדם שלהם
יפעת גדות
הסמנים שגילה ד"ר קרני מדויקים יותר מסמנים אחרים הקיימים כיום, והם מאפשרים לחוקרים לחזות בהצלחה את סיכויי ההישרדות של חולים הסובלים מגידולים במוח מסוג גליובלסטומה ומגרורות של סרטן השד
איתמר לוין
עורך הדין הנאשם בתכנון לפגוע ברכבה של שופטת בית המשפט למשפחה ישהה במעצר בדירה שישכור בהרצליה ויוכל לצאת לשעתיים ביום לצעדה על חוף הים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il