X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דיווח: מייקל אורן היה מטרה נוספת להתנקשות, אחרי שגריר סעודיה בוושינגטון בדיווחים קודמים נטען, שהאירנים סימנו את שגרירויות ישראל בוושינגטון ובבואנוס-איירס כמטרה החרפה עיצומים: ארה"ב מתכננת סנקציות נגד המרכזי של אירן
▪  ▪  ▪
מייקל אורן. על הכוונת האירנית [צילום: פלאש 90]

אירן זממה להתנקש בחיי שגריר ישראל בארה"ב, מייקל אורן. ההתנקשות הייתה אמורה להיות חלק מתוכנית רחבה יותר, שבמרכזה עמד חיסול שגריר סעודיה בוושינגטון. הקשר האירני סוכל השבוע, עם מעצרו של אזרח אמריקני-אירני, מנסור ארבאבסיאר, שמואשם בניסיון לגייס שכיר-חרב מארגון סמים מקסיקני לביצוע התוכנית.
הידיעה על המזימה להתנקש בשגריר אורן פורסמה אמש (ה') במהדורת החדשות המרכזית של NBC ויוחסה ל"פקידים אמריקניים". בדיווחים קודמים על התוכנית האירנית, ברשת ABC וב"ניו-יורק טיימס", נמסר ששגרירויות ישראל בוושינגטון ובבואנוס-איירס סומנו כמטרות לפיגועים ע"י כוח קודס, חטיבה במשמרות המהפכה האירניים, שמשמשת זרוע לפעילויות טרור במדינות זרות וחוליית הקישור של שלטונות אירן לחיזבאללה ולחמאס. בדיווחים הקודמים לא נאמר דבר על קשר להתנקש בחיי אורן.
דובר שגרירות ישראל בוושינגטון, ליאור ויינטראוב, נמנע אמש מלהתייחס לפרטים. הוא ציין כי השגרירות עומדת בקשר טוב ורציף עם כל הגורמים הרלוונטיים בממשל והפנה השאלות לסוכנויות חקירה, לרבות FBI.
התבטאויות פומביות של שר המשפטים האמריקני, אריק הולדר, וראש אף.בי.איי., רוברט מולר, שהודיעו ביום ג' על חשיפת הפרשה במסיבת עיתונאים בוושינגטון, לא נגעו כלל בתוכנית לפגוע בשגרירויות ישראל. דבריהם התמקדו במזימה לרצוח את השגריר הסעודי, עדל אל ג'ובאייר, בפיגוע במסעדה בבירה, ובקשר לפוצץ את השגרירות הסעודית. הולדר ומולר לא השמיעו אף מילה על מזימה לפגוע בשגרירויות. גם בכתב האישום שהוגש נגד החשוד ארבאבסיאר אין שום סעיף על תכנון פיגועים נגד שגרירויות ישראל בוושינגטון ובבואנוס-איירס.
בשלב זה, נכון לבוקר יום ו', שעון ישראל, אין שום אישור רשמי אמריקני לידיעה שנחשף קשר לרצוח את אורן, או לדיווח הקודם על סימון שתי השגרירויות הישראליות כמטרות לפיגועים. האירנים, או שלוחיהם, חשודים בשני מעשי טרור נגד מטרות יהודיות / ישראליות בבואנוס-איירס בשנות ה-90: בפיגוע בשגרירות ישראל ב-1992 נהרגו 29 אנשים, ובפיגוע במרכז הקהיליה היהודית ב-1994 נהרגו 95.
תוכנית לחיסול דיפלומט במדינה זרה עשויה להיות עילה להכרזת מלחמה (קזוס בלי) הן של המדינה המארחת והן של המדינה שאותה מייצג הדיפלומט. ההתנקשות בחייו של שלמה ארגוב, שגריר ישראל בלונדון, ביוני 1982, שהסתיימה בפציעתו האנושה, דחפה את ישראל לצאת למבצע "שלום הגליל" בלבנון, אחרי תקופה ממושכת של ירי קטיושות לעבר ישובי הגליל. (ארגוב נפטר בפברואר 2003 בבית-החולים הדסה בירושלים; הוא היה מאושפז שם במשך 21 שנה, למן פציעתו).
בראיון לערוץ החדשות MSNBC, ששודר ביום ד', לפני פרסום הידיעה על הקשר נגד אורן, אמר שגריר ישראל, כי ירושלים מתייחסת ברצינות למזימה לחסל את השגריר הסעודי ולאפשרות ששגרירות ישראל בוושינגטון סומנה כמטרה לפיגוע.
"אנחנו מכירים את המשטר באירן", אמר אורן. "זה משטר שלא רק יוזם ארגוני טרור באזורנו, חמאס וחיזבאללה, ושלא רק שיגר אלפים ואלפים של רקטות לעבר האוכלוסיה האזרחית בישראל, אלא שגם פגע במטרות בחו"ל". הוא הזכיר שאירן הייתה אחראית לפיגועים בשגרירות ישראל בבואנוס-איירס ובמרכז הקהילה היהודית שם, וכן למותם של מאות חיילים אמריקניים, בסעודיה, בעירק ובלבנון.
"אנחנו צריכים תמיד לעמוד על המשמר, כאשר מדובר בממשלת אירן", אמר אורן. הוא הגדיר את התוכנית לחיסול השגריר הסעודי כ"הסלמה, בהחלט", אם כי פעולה זו אינה חריגה בהתחשב באופי המשטר בטהרן. "מדובר במשטר לא רציונלי", אמר אורן.
בינתיים, בשימוע בוועדת הבנקאות של הסנט בוושינגטון, אמר דייוויד כהן, סגן שר האוצר של ארה"ב לענייני טרור ומודיעין פיננסי, כי ממשל אובמה שוקל באופן פעיל להטיל סנקציות על הבנק המרכזי של אירן כגמול על תוכנית הפיגועים האירנית. צעד כזה עשוי להנחית מהלומה קשה על כלכלת אירן ואולי להניעה להגיב בחריפות. דוברים אירניים הזהירו בעבר, שטהרן תראה בנקיטת סנקציות נגד הבנק הממלכתי הכרזת מלחמה.
אירן "תשלם מחיר"
סנקציות מסוג זה יאסרו על כל ישות כלכלית שמנהלת מגעים עם הבנק המרכזי של אירן לעשות עסקים עם מוסדות פיננסיים אמריקניים. המשמעות תהיה בידוד גובר של אירן משווקים פיננסיים ברחבי תבל, דבר שיקשה על טהרן לייצא נפט, אחד ממקורות המימון החשובים ביותר של פעולות הממשלה. מכל מקום, הסנקציות יהיו יעילות רק אם כל המעצמות, לרבות רוסיה וסין, ישתפו פעולה.
לפי הערכות אנליסטים בוושינגטון, בונה עתה ממשל אובמה את המסד לפעולות עונשין נגד אירן במועצת הביטחון של או"ם ואולי אפילו בבית-הדין הבינלאומי בהאג. הממשל משוכנע, שהמזימה האירנית מנוגדת לחוק בינלאומי, שאוסר על פגיעה בדיפלומטים. אירן חתומה על אמנה בינלאומית שמזכירה במפורש איסור זה.
אובמה עצמו אמר אתמול, כי וושינגטון תדאג לכך שאירן "תשלם מחיר" על הקשר נגד השגריר הסעודי. הוא הדגיש, כי ברור שגורמים בממשלת אירן היו מודעים למזימה, שאותה תיאר כ"התנהגות מסוכנת ופזיזה". הנשיא הוסיף, כי ארה"ב אינה מורידה שום אופציה מעל השולחן. אך פקידי ממשל אמרו, כי לא סביר שארה"ב תנקוט פעולה צבאית נגד אירן בשלב זה. הם אמרו, שהתגובה האמריקנית צריכה לשרת את האינטרסים של ארה"ב, והסתבכות בפעולות עוינות נגד מדינה מוסלמית שלישית, אחרי עירק ואפגניסטן, לא תשרת את האינטרסים האלה.
אירן עצמה מכחישה בתוקף את ההאשמות נגדה. היא טוענת שממשל אובמה פיברק את ההאשמות כדי להסיח את דעת הקהל ממצוקתה הכלכלית של ארה"ב ומתנועת המחאה "לכבוש את וול סטריט".
פרשן ב"וושינגטון פוסט" ציין, שפרויקט הטרור האירני בארה"ב משקף שינוי רדיקלי בהתנהלותה של אירן, שבדרך כלל מעדיפה להשאיר את העבודה המלוכלכת לשליחים, בלי להשאיר עקבות. גורמים בוושינגטון מציינים, שמזימת הטרור מצביעה על עזות מצח שגובלת בחוצפה. "לדעתי, כל העסק הזה מריח מיאוש", אמר מתיו לוויט, לשעבר סגן עוזר שר האוצר לענייני מודיעין וניתוח.
"המסקנה שלי היא, שהאירנים חשים שהם לכודים בפינה". גורמים אחרים ציינו, שאירן איימה באחרונה לשלוח ספינות קרב למים הטריטוריאליים של ארה"ב. כמה פרשנים אמרו, שמדובר אולי בתוכנית נקם אירנית על חיסולים של מדעני גרעין והחדרת תלעת "סטאקסנט" למחשבי תוכנית העשרת האורניום של אירן.

תאריך:  14/10/2011   |   עודכן:  14/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 וול סטריט
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירן זממה להתנקש בחיי שגריר ישראל בארה"ב
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
I wonder if the fact Israel
TeaPartyPatriot  |  14/10/11 09:02
2
Breaking News!!!Breaking News!
TeaPartyPatriot  |  14/10/11 09:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
את החשש מביעות חברות התחבורה הציבורית, הטוענות: "טרם קיבלנו את הפורמט לשילוט אותו אנו נדרשות להציב בתחנות האוטובוסים"    משרד התחבורה: "הפורמט יימסר ויהיה די זמן להתארגן"
גיא קצוביץ'
ענקית החיפוש דיווחה על תוצאותיה בסיום המסחר    הצפי בשוק היה להכנסות של 7.21 מיליארד דולר בלבד    אכזבה בשורה התחתונה, עם רווח נקי של 8.3 דולר למניה, לעומת צפי לרווח נקי של 8.7 דולר למניה    וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת
סיון איזקסו
לפי דוח חמור של בנק ישראל, פירמידות חשופות יותר לזעזועים ומתקשות יותר להשתקם ממשברים    הגורם העיקרי לנטייתן להיקלע למשבר הוא היכולת של בעלי השליטה לנצל את שאר בעלי המניות ואת מחזיקי החוב של קבוצת האחזקות
דניאל רוט
המדליסט מבייג'ין ניצח ב-2 השיוטים הראשונים ומקדים את יריבו בנקודה
סוכנויות הידיעות
התביעה בצרפת הודיעה כי החליטה לא להגיש כתב אישום נגד נגד יו"ר קרן המטבע הבינלאומית לשעבר    שטראוס-קאהן נחשד בניסיון אונס של הסופרת והעיתונאית, טריסטן בנון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il