X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המטרה להותיר על גב החייל רק תרמיל קטן, והפרד יוביל את שאר 50 הק"ג, שהחייל צריך בתרמיל הגדול צבא ארה"ב מתכוון לשלוח החודש לבחינה מוגבלת באפגניסטן פרד רובוטי של חברת לוקהיד מרטין הגמל של נורתרופ ינווט את דרכו בעקבותיו באמצעות חיישנים, שיתכוונו אל משדר, שיישא חייל בכוח המתוספק הפֶרד של לוקהיד יעקוב אחרי תמונה תלת-ממדית של אחד מחיילי הכוח, או יונחה על-יד GPS במסלול, שיתוכנת מראש
▪  ▪  ▪
להקל על החיילים [צילום: AP]

את האספקה לשדה הקרב יישאו פרדים מכניים רובוטיים ולא חיילים. הפֶרד תוכנן כבר לפני כמה שנים, ופיתוחו הוקפא בשנת 2009. עתה שינה צבא ארצות-הברית כיוון, והוא בוחן שני דגמים של רכב רובוטי שש-גלגלי, שיוריד משא מעל גבי החיילים, שכבר עמוסים מעבר ליכולתם הפיסית. "המטרה להותיר על גב החייל רק תרמיל קטן, והפרד יוביל את שאר 50 הק"ג, שהחייל צריך בתרמיל הגדול" - אומר גארי דניאל, מנהל הפרויקט במעבדה בפורט בנינג, ג'ורג'יה - "אם זה יצליח, זה הישג גדול".
במסגרת הרצון להקטין את המשאות, שנושאים הרובאים לשדה הקרב, משקיע צבא ארצות-הברית למן שנת 2008 מאמצים ניכרים להפחית את משקל המקלעים, המיגון האישי ושאר ציוד הלחימה. לעומת זאת, סבורים בצבא ארצות-הברית, שאי-אפשר להקטין את משקל המים, המזון, ההספקה והתחמושת, שנדרשים בשדה הקרב. אחד הפתרונות הוא להעמיס על הרובאים את הציוד החיוני, ולשלוח אחריהם רכב רובוטי, שיישא עבורם את האספקה הכבדה.
בכנס של המכון ללוחמת יבשה בלטרון, לפני כחודשיים וחצי, אמר קצין לוגיסטיקה ראשי בצה"ל, כי חלק מחיילי היחידה ישמשו כסבלים, שיעבירו את ההספקה, הנדרשת ללחימה. במקביל, הציגה התעשיה האוירית פרד רובוטי למטרה זו.
צבא ארצות-הברית מתכוון לשלוח החודש לבחינה מוגבלת באפגניסטן את הפרד הרובוטי של חברת לוקהיד מרטין. זו מערכת, שאורכה כשלושה מטרים ויבילה באמצעות מסוקים כבדים CH-47 צ'ינוק, שיכולה לשאת עליה כ-550 ק"ג אספקה לטווח מאתיים ק"מ.
גמל, הדגם המתחרה, פותח על-ידי חברת נורתרופ גראמן. אורכו רק כמטר וחצי, והוא נושא כ-450 ק"ג. גם לרכב הזה יש שישה גלגלים, אך הוא יכול להיות מצויד בקלות בזחלים, לפי הצורך המבצעי.
הפרד והגמל נועדו לצלוח שטח טרשי בעקבות העוצבות הלוחמות. מבקרי הפיתוח טוענים, שהם מזמינים התקפה על שיירות האספקה הלא-מאוישות, ולשדוד את תכולתן. כלומר, למרות שרכב אספקה אינו מאויש, הוא יידרש לאבטחה.
הגמל של נורתרופ ינוע במרחק קצר מהכוח, וינווט את דרכו בעקבותיו באמצעות חיישנים, שיתכוונו אל משדר, שיישא חייל בכוח המתוספק. כך, תיווצר שליטה מרבית עליו.
הפרד של לוקהיד יעקוב אחרי תמונה תלת-ממדית של אחד מחיילי הכוח, או יונחה על-יד GPS במסלול, שיתוכנת מראש.
לצבא ארצות-הברית אין עדיין כיוון לגבי הניווט הרצוי. זה ייקבע, כנראה, רק בתום הניסוי המבצעי. כנראה, לשתי השיטות יש ליקויים, אך הפתרון טוב יותר מאשר הנחת עד כחמישים ק"ג על גבו של הרובאי.

תאריך:  22/11/2011   |   עודכן:  22/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרד רובוטי יישא את האספקה לקרב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יוצאי ישיבות ההסדר מתאימים לזה ל"ת
לוחם גולני  |  23/11/11 11:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
סגנית דובר המשטרה מונתה לקצינת בירור תלונות במשרד לביטחון פנים    עוזבת את חטיבת דובר המשטרה לאחר שנות דיברור רבות
אלעזר לוין
הדרישה לתשלום 28 מיליון שקל - בעקבות מינוי כונס נכסים לאולימפיה    ישראלום: נפעל כדי שהדרישה תחול רק על חלקה של אולימפיה בחוב
מירב ארד
כך טוען מכון ירושלים לחקר שווקים אשר דורש להגדיר מחדש את מושג העוני    בנייר העמדה של המכון נטען כי כאשר המדינה מכריזה על רבע מהאוכלוסיה, 1,800,000 בני אדם, כעניים, המשאבים המפוזרים על פני מספר כה גדול של אנשים היו יכולים לסייע יותר אילו הגיעו למי שזקוק להם באמת
מירב ארד
עיקר ההישג בתקנות החדשות הוא החובה לסנן מי מאגרים ומי תהום    ח"כ מקלב: הוספת חומרים למים תגרום לעלייה של 10% במחירים
יפעת גדות
במסגרת מחקר שנעשה בחולדות, חוקרים זיהו את האזור המדויק במוח בו מתרחש אובדן חוש הריח, והראו כי אימון יכול לשפר את חוש הריח, כמו גם להחריף אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il