את האספקה לשדה הקרב יישאו פרדים מכניים רובוטיים ולא חיילים. הפֶרד תוכנן כבר לפני כמה שנים, ופיתוחו הוקפא בשנת 2009. עתה שינה צבא ארצות-הברית כיוון, והוא בוחן שני דגמים של רכב רובוטי שש-גלגלי, שיוריד משא מעל גבי החיילים, שכבר עמוסים מעבר ליכולתם הפיסית. "המטרה להותיר על גב החייל רק תרמיל קטן, והפרד יוביל את שאר 50 הק"ג, שהחייל צריך בתרמיל הגדול" - אומר גארי דניאל, מנהל הפרויקט במעבדה בפורט בנינג, ג'ורג'יה - "אם זה יצליח, זה הישג גדול".
במסגרת הרצון להקטין את המשאות, שנושאים הרובאים לשדה הקרב, משקיע צבא ארצות-הברית למן שנת 2008 מאמצים ניכרים להפחית את משקל המקלעים, המיגון האישי ושאר ציוד הלחימה. לעומת זאת, סבורים בצבא ארצות-הברית, שאי-אפשר להקטין את משקל המים, המזון, ההספקה והתחמושת, שנדרשים בשדה הקרב. אחד הפתרונות הוא להעמיס על הרובאים את הציוד החיוני, ולשלוח אחריהם רכב רובוטי, שיישא עבורם את האספקה הכבדה.
בכנס של המכון ללוחמת יבשה בלטרון, לפני כחודשיים וחצי, אמר קצין לוגיסטיקה ראשי בצה"ל, כי חלק מחיילי היחידה ישמשו כסבלים, שיעבירו את ההספקה, הנדרשת ללחימה. במקביל, הציגה התעשיה האוירית פרד רובוטי למטרה זו.
צבא ארצות-הברית מתכוון לשלוח החודש לבחינה מוגבלת באפגניסטן את הפרד הרובוטי של חברת לוקהיד מרטין. זו מערכת, שאורכה כשלושה מטרים ויבילה באמצעות מסוקים כבדים CH-47 צ'ינוק, שיכולה לשאת עליה כ-550 ק"ג אספקה לטווח מאתיים ק"מ.
גמל, הדגם המתחרה, פותח על-ידי חברת נורתרופ גראמן. אורכו רק כמטר וחצי, והוא נושא כ-450 ק"ג. גם לרכב הזה יש שישה גלגלים, אך הוא יכול להיות מצויד בקלות בזחלים, לפי הצורך המבצעי.
הפרד והגמל נועדו לצלוח שטח טרשי בעקבות העוצבות הלוחמות. מבקרי הפיתוח טוענים, שהם מזמינים התקפה על שיירות האספקה הלא-מאוישות, ולשדוד את תכולתן. כלומר, למרות שרכב אספקה אינו מאויש, הוא יידרש לאבטחה.
הגמל של נורתרופ ינוע במרחק קצר מהכוח, וינווט את דרכו בעקבותיו באמצעות חיישנים, שיתכוונו אל משדר, שיישא חייל בכוח המתוספק. כך, תיווצר שליטה מרבית עליו.
הפרד של לוקהיד יעקוב אחרי תמונה תלת-ממדית של אחד מחיילי הכוח, או יונחה על-יד GPS במסלול, שיתוכנת מראש.
לצבא ארצות-הברית אין עדיין כיוון לגבי הניווט הרצוי. זה ייקבע, כנראה, רק בתום הניסוי המבצעי. כנראה, לשתי השיטות יש ליקויים, אך הפתרון טוב יותר מאשר הנחת עד כחמישים ק"ג על גבו של הרובאי.