X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חלק מחובו של הערוץ אמור לממן את פעילות הרשות השנייה, שבשל עודף תקציבי החזירה לזכייניות 30 מיליון שקל בשנים האחרונות
▪  ▪  ▪
אבי ניר. החוב יחזור לידיהן של הזכייניות [צילום: פלאש 90]

נתח מחובו של ערוץ 10, שבגין אי פירעונו במועד הוא עלול להיסגר ב-27 בינואר 2012, כלל אינו אמור להגיע לקופת המדינה - אלא לחזור לידיהן של זכייניות הטלוויזיה קשת, רשת והזכיינית לשעבר טלעד, וכן לזכייניות הרדיו האזורי והטלוויזיה החינוכית.
חובו של הערוץ, בהיקף כולל של כ-60 מיליון שקל, הוא חוב עבר בגין השנים 2004-2008. הוא מורכב מכ-45 מיליון שקל דמי זיכיון ומ-15 מיליון שקל תמלוגים. דמי התמלוגים אמורים להיות מועברים לאוצר המדינה, ואילו דמי הזיכיון נועדו לתפעול הרשות השנייה.
בפועל, הרשות לא זקוקה לדמי הזיכיון לשם פעילותה השוטפת. עקב תהליכי התייעלות שעברה, תקציבה הצטמצם בשנים האחרונות ובקופתה נוצר עודף. על כן, בשנים האחרונות היא השיבה לזכייניות כ-30 מיליון שקל, לאחר שההעברה אושרה על-ידי משרדי האוצר והתקשורת.
ערוץ 10 יהנה אף הוא מהחזרת הכספים. מתוך סך חובו אמורה הרשות להחזיר לו כ-15 מיליון שקל. מאחר שהרשות אינה זקוקה גם ליתרת חובו, בסך 30 מיליון שקל, הכסף אמור לעבור - באישור משרדי האוצר והתקשורת - לזכייניות ולאוצר, שמימן את פעילות הרשות בזמן שבו ערוץ 10 לא עשה כן.
בשבוע האחרון העלה מנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, הצעת פשרה שתאפשר את המשך שידורי ערוץ 10. מאחר שהרשות אינה זקוקה לכסף, סמירה הציע כי חובו של הערוץ יומר במחויבויות תוכן. בזכייניות האחרות מתחו ביקורת על ההצעה: "הכסף אמור לחזור לזכייניות, אז כיצד מעלים הצעת פשרה שלפיה הכסף יועבר לגורם שלישי?" אמר אתמול בכיר בענף.
סמירה הבהיר בתגובה כי הפשרה שהציע נוגעת לדמי התמלוגים ולנתח מדמי הזיכיון שהאוצר סיבסד בעבר. עם זאת הוסיף כי "הרשות השנייה ממליצה להחזיר כסף לזכייניות, אך לשרי האוצר והתקשורת שמורה אפשרות לקבוע את ייעוד הכסף - וייתכן כי כלל לא יועבר אליהן. אנו מציעים שהכסף יועבר להשקעה בתוכן".
בתוך כך, עקב ההכנות לסגירתו, ערוץ 10 הודיע אתמול על עצירת הפקתן של תוכניות הבוקר שלו ושל תוכניות אחרות המופקות על-ידי מפיקים חיצוניים. כמו-כן, הערוץ הקפיא את ההכנות למעבר לנוה אילן, שתוכנן עד סוף השנה.
פורסם במקור: אתר דה-מרקר
תאריך:  15/12/2011   |   עודכן:  15/12/2011
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
חמישה פעילים שהפגינו בתל אביב הואשמו בהתקהלות אסורה, אך ביהמ"ש החליט לזכותם מחמת הספק מאחר שלא הוכח שבהפגנה השתתפו 50 איש - ולכן לא ברור שנזקקה לרישיון מהמשטרה
איתמר לוין
מעוז מואשם ברצח הוריו כדי לזכות בירושה בשל מצבו הכלכלי הקשה    לבקשת אחיו קבע בית המשפט, כי לכל הפחות עד שיסתיים משפטו - לא יוכל לעשות דיספוזיציות בנכסיהם הממוניים
עופר וולפסון
בנייר עמדה שכתבה לוועדת הריכוזיות, כותבת חברת הפיננסים והביטוח הפניקס, כי בטיוטת המלצות הוועדה לא ניתן המשקל הראוי לניגודי העניינים העלולים להיות בקרב בעלי מניות המיעוט לבין עצמם או בינם לבין החברה    "ייווצרו קשיים רבים בניהול ובתפעול העניינים העסקיים השוטפים"
מוטי פשכצקי
הבלם הפצוע שיצא לסלובקיה ללא אישור בהתבטאות חריפה: לא התייחסו אלי
עופר וולפסון
תמכור לחברת-בת של דייהו גז טבעי בהיקף של 4.3 מיליארד מטר מעוקב, לתקופה של 15 עד 20 שנה    ההסכם נחתם עוד לפני שהחל הקידוח בפועל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il