X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מקורבים לערוץ 10 טוענים כי ארנון מילצ'ן מעוניין בסגירת הערוץ: "הוא פועל בניגוד עניינים בין טובת הערוץ לבין אינטרסים שיש לו או למקורביו". נציגו של מילצ'ן, זאב פלדמן: "זה קשקוש. מילצ'ן לא מעוניין בסגירת הערוץ" ועדת הכלכלה תדון היום שוב בעתיד ערוץ 10
▪  ▪  ▪
ערוץ 10. היחסים העכורים נחשפו בשבועות האחרונים
ארנון מילצ'ן. משך את ידיו מהערוץ

רון לאודר. המשיך להזרים מיליונים לערוץ

ערוץ 10 נאלץ להתמודד בימים אלה לא רק עם איומי סגירה בשל אי פירעון חובתיו למדינה, אלא גם עם איום מפנים: היחסים העכורים בין בעלי המניות שלו, כשבצד אחד ניצבים יוסי מימן (51%) ורון לאודר (25%) ובצד האחר ארנון מילצ'ן (24%).
בראשית הדרך היחסים בין בעלי המניות בערוץ 10 התנהלו על מי מנוחות. מילצ'ן, מפיק ישראלי-אמריקני המבוסס בהוליווד, נכנס להשקעה בערוץ ב-2005 יחד עם איל התקשורת רופרט מרדוק. בראיון למעריב הסביר אז כי המניע להשקעה בערוץ לא היה עסקי גרידא. "הערוץ מפסיד. לאודר, מימן ואני יודעים את זה מראש. ברור לנו שנפסיד עוד שלוש-ארבע שנים עד שנגיע לאיזון. צריך להדגיש, זה לא ביזנס-ביזנס. יש סיבה לכך שאנחנו כאן. הצלחנו בדברים אחרים - והגיע הזמן שנחזיר חלק מההצלחה שלנו למדינה".
הנורה אדומה נדלקה
על-אף הצהרת הכוונות הטובות, ערוץ 10 לא הגיע לאיזון כמתוכנן ובשלוש השנים האחרונות - אחרי שהזרים לערוץ יותר מ-200 מיליון שקל - החליט מילצ'ן למשוך את ידיו מהערוץ והפסיק להעביר לו כספים. מאז נאלצו מימן, ובעיקר לאודר, לשאת בנטל בלעדיו ולהזרים לערוץ מאות מיליוני שקלים כדי להבטיח את המשך פעילותו.
היחסים העכורים בין בעלי המניות החלו להיחשף בשבועות האחרונים, בין היתר לאחר שיו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אמר כי בקרב בעלי הערוץ יש שלא יתנגדו לסגירתו. בראיון ל-ThrMarker TV בשבוע שעבר אמר שאמה כי "לא ברור מי רוצה בסגירת ערוץ 10 - הפוליטיקאים או בעלי המניות, שרוצים להיפטר מהצרה הזו".
הדברים של שאמה הדליקו נורה אדומה בקרב בכירים המקורבים לערוץ 10 ולבעלי המניות שלו. אלה החלו לחשוד כי מקורביו של מילצ'ן הבהירו לאנשי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי מבחינתו של מילצ'ן הערוץ יכול להיסגר. הבכירים סבורים כי מסרים אלה עודדו את נתניהו להתעקש על פירעון חובות הערוץ במועד. מילצ'ן עצמו מיודד עם נתניהו כבר שנים רבות, וכך גם לאודר.
נציגו של מילצ'ן בישראל, רו"ח זאב פלדמן, הכחיש אתמול את הדברים: "זה קשקוש. פשוט לא נכון. אף אחד מאיתנו לא דיבר עם אנשי נתניהו. מילצ'ן לא מעוניין בסגירה - הערוץ הרי חייב לו 50 מיליון דולר, והסיכוי היחיד שנראה את הכסף הוא אם הערוץ ימשיך לפעול. מצד שני, אנחנו לא מוכנים להשקיע עוד כסף, כי כרגע זה חסר תוחלת. דחיית החוב למדינה לא רלוונטית כאן - כשיש לך סרטן וציפורן חודרנית זה לא יעזור אם תטפל בציפורן החודרנית".
על-אף ההכחשות, מקורבים לבעלי המניות האחרים בערוץ מפנים אצבע מאשימה כלפי מילצ'ן. "הוא פועל בניגוד עניינים מובהק בין טובת הערוץ לבין אינטרסים אחרים שיש לו או למי ממקורביו", אמרו. בשוק מעריכים כי ייתכן שמילצ'ן סבור שסגירת הערוץ עדיפה מבחינתו לעומת המשך פעילות, שצפוי להגדיל את הפסדיו.
חוסר הנכונות של מילצ'ן להשתתף בהזרמת הכספים והתעקשותו לקבל בחזרה את השקעתו עשויים לסכל את האפשרות שלאודר ימשיך להזרים לבדו כסף לערוץ - תרחיש אפשרי לאור ההידרדרות האחרונה במצבו הכלכלי של מימן.
במקרה כזה של המשך הזרמה מצד לאודר, שיעור אחזקתו בערוץ יגדל על חשבון דילול מניותיהם של מימן ומילצ'ן. עם זאת, תושבי חוץ כמו לאודר אינם מורשים להחזיק יותר מ-49% מזכיינית טלוויזיה מסחרית בישראל. מסיבה זו, לאודר יוכל להזרים כספים לערוץ רק באמצעות הלוואת בעלים - אפשרות בעייתית מבחינתו.
משקיע חיצוני חדש לערוץ
הפתרון שיבטיח את המשך הזרמת הכסף במקרה כזה מחייב הכנסת משקיע חיצוני ישראלי, שיזרים לערוץ כסף וידלל את המניות באופן שבו 51% מהבעלות תישאר בידי אזרח ישראל. בהקשר זה הוזכר שמו של איש העסקים חזי בצלאל, המעוניין להשקיע בערוץ. עם זאת, כל עוד מועד פירעון חובות הערוץ נותר על-כנו, המשא-ומתן בינו לבין בצלאל לא יכול להבשיל.
לדברי פלדמן, מילצ'ן אינו מעורב בניסיונות להכניס משקיע חדש לערוץ. "יכול להיות שמילצ'ן עמד על זכויותיו וזה מנע מאחרים להיכנס", הוא אומר. בנוגע למשא-ומתן עם בצלאל הוא רומז כי "אף אחד לא הכניס אותנו לתמונה, אלא רק בשוליים. זה בסדר, אך כשעושים פעולה מהותית במניות יש לדבר איתנו".
בתוך כך, ועדת הכלכלה של הכנסת תקיים היום דיון מחודש בסוגיית דחיית מועד פירעון חובות ערוץ 10. הדיון ייערך לבקשת ח"כ איתן כבל (העבודה), במסגרת הדיון הצפוי היום על מחיקת חובות רשות השידור.

תאריך:  22/12/2011   |   עודכן:  22/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יחסים עכורים בין בעלי המניות בערוץ 10
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
רביב דרוקר נידון על הוצאת דיבה
ישע  |  22/12/11 12:00
2
10מת=יחי ערוץFoxNews/יואב יצחק
ע_הראל  |  22/12/11 16:39
3
רון לאודר אדם נדיר
עומר עומר  |  23/12/11 16:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אמיתי זיו
אלון סלולר, חברה-בת של דור אלון, מסרה כי מחיריה יהיו נמוכים ב-40%-50% מהמחירים הנהוגים בשוק    החברה, שתפעל על גבי הרשת של פרטנר, מתכננת להשיק את פעילותה במארס 2012
איתמר לוין
אם טענה לנזקים בסך 75,000 שקל בנימוק שהאב אינו נוטל את בתם כפי שנקבע    ביהמ"ש מזהיר מפני שימוש יתר במכשיר העוולות הנזיקיות במסגרת התא המשפחתי
מירב ארד
מה עושים כאשר האנטילופות הגדולות בעולם מתקרבות למכוניות המבקרים ומנסות להיכנס לחניון המבקרים? בספארי החליטו להתמודד עם הבעיה בדרך מקורית
איציק וולף
ארצות הברית דחתה את הודעת הגינוי שפרסמו נציגות האיחוד האירופי נגד ישראל בעקבות המשך הבניה בהתנחלויות ופעולות תג המחיר    "צעקות מגג מועצת הביטחון לא הולכות לשנות את המצב בשטח"    עם זאת הדגישה: הבניה בהתנחלויות אינה לגיטימית
איתמר לוין
השופט שבחופשה החל לדון גם בתיקים המועברים לשופטים תורנים    קובע: זכויות היסוד החוקתיות אינן מצדיקות עיון מחדש בהלכה הקובעת מתי תינתן רשות ערעור בגלגול שלישי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il