X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנשיא יאשר את רשימת החיסולים בהתייעצות עם מחלקת המדינה ועם גורמים אחרים בממשל CIA תמשיך לחסל בפקיסטן ובאפגניסטן - ללא קשר למדריך ללוחמה בטרור, שכותבים כעת בכירים בממשל, ביוזמת ג'ון ברנן, היועץ ללוחמה בטרור, שמועמד לנהל את CIA
▪  ▪  ▪
ברק אובמה. יכתיב מדיניות מחמירה [צילום: הבית הלבן]

ממשל אובמה מתכוון להמשיך במדיניות החיסולים נגד מחבלים ברחבי העולם, תוך שבכיריו ממשיכים להשלים מדריך ללוחמה בטרור, שיקבע כללים לחיסולים מהאוויר באמצעות כטב"מים.
המדריך יתיר לסוכנות המרכזית לביון (CIA) לחסל בינתיים פעילים של אל-קאעידה בפקיסטן - עד שהסוכנות תיאלץ לקבל עליה את המדיניות המחמירה של ממשל אובמה ברחבי העולם.
כתיבת המדיניות ללוחמה נגד טרור נמשכת כבר כשנה, ומעריכים, כי המדריך יוגש לאישור הנשיא תוך כמה שבועות - לאחר שיסתיים הבירור של כמה עניינים שנויים במחלוקת.
המדריך דן בהוספת שמות למאגר המטרות לחיסול; בעקרונות המשפטיים של החיסולים; בנוהל לאישור חיסול - באזורע לחימה ומחוצה להם.
כתיבת המדריך התעכבה בגלל חילוקי-דעות בין הסוכנות לביון לבין מחלקת המדינה. כדי להתגבר על המחלוקת, ניתן לסוכנות לביון פטור של כשנתיים להשלמת מבצעי חיסול בפקיסטן, שנועדו להחליש את אל-קאעידה ואת טאליבן לקראת הנסיגה האמריקנית מאפגניסטן.
בכירים בממשל אובמה חולקים על היד החופשית שניתנה לסוכנות הביון בחיסול אנשי אל-קאעידה וטאליבן. את כתיבת המדריך ללוחמה בטרור יזם לפני שנה ג'ון ברנן - יועץ הנשיא ללוטחמה בטרור ומועמדו לנהל את סוכנות הביון. ברנן התכוון למסד את הנהלים, שהופעלו אד הוק מאז אירועי הטרור באחד-עשר בספטמבר 2001. מתנגדיו טוענים, שהמדריך ימסד את החיסולים כאסטרטגיה אמריקנית ללוחמה בטרור, למרות שלכאורה ממשל אובמה התנגד - גם מסיבות מוסריות ומשיקולים חוקיים - למדיניות החיסולים, שהפעיל ממשל בוש. ביקורת על מדיניות החיסולים תהיה במרכז דיוני הסנאט באישור מינוי ברנן לראש CIA, שייפתחו בשבעה בפברואר.
בסנאט ובממשל אובמה מבקרים את הרחבת החיסולים באמצעות כטב"מים מפקיסטן ומאפגניסטן לתימן, וחוששים שהיא תגיע גם לאפריקה. ג'ה ג'ונסון, היועץ המשפטי היוצא לפנטגון, אמר בנאום בבריטניה, שהתארכות המלחמה בטרור מחייבת להוציא את הנושא מתחום האמצעים הצבאיים.
יחד עם זאת, המדריך ללוחמה בטרור אינו עוסק בעקרונות המשפטיים והמוסריים, אלא בצדדים המעשיים של החיסולים - כולל פעולות מניעה כלפי מי שאין לגביהם מודיעין מוחלט על מעורבות בטרור. הסוכנות לביון טוענת, כי פעולות כאלו מאז 2010 הביאו להצלחות רבות - לעומת פעולות לחיסול בכירים, שזוהו בוודאות, ונצבר עליהם מודיעין רב. בשנתיים האחרונות נעשו 117 תקיפות כטב"מים בפקיסטן. לעומת היד החופשית בפקיסטן ובאפגניסטן, לא נתן ממשל אובמה ל-CIA יד חופשית לחסל חשודים בטרור בתימן, בסומליה ובאתרים אחרים, שכטב"מים אמריקניים מסיירים בהם.
בסוף השבוע חיסלו האמריקנים מהאוויר עוד שלושה מחבלים בתימן. מבקרי החיסולים בארצות-הברית קובלים על שהממשל אינו חולק מידע על הפעולות. בממשל טוענים, שתקיפות בתימן אושרו רק נגד מטרות, שזוהו בוודאות כפועלות נגד אמריקנים, או נגד מטרות אמריקניות - כמו השגרירות בצנעא.
מקורות מסרו, כי המדריך החדש קובע, שהבית הלבן צריך לאשר את רשימות החיסול, בהתייעצות עם מחלקת המדינה ועם גורמים אחרים בממשל.

תאריך:  24/01/2013   |   עודכן:  24/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארצות הברית תמשיך במדיניות החיסולים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
בשנת 2016 ינסו האמריקנים לפרק בחלל אנטנה מלוויין בלתי-שמיש, ולהרכיבה על מיני-לוויין    אם הניסוי יצליח, יוזיל הדבר בניית לווייני תקשורת חדשים
מערכת אתר ערוץ הספורט
2:6, 2:6, 1:6 לסרבי בתוך פחות משעה וחצי
איתמר לוין
ראש עיריית קריית מלאכי יישלח לעבודות לשירות הציבור, יתפטר מיידית ולא יתמודד בבחירות הקרובות לראשות העירייה    לא הואשם בעבירות החמורות ביותר שיוחסו לו - אונס וקבלת שוחד
מחלקה ראשונה
האם קיימת חובה לרכוש פירות ט"ו בשבט מיהודי ולא מגוי? ומה בנוגע לרכישה של תוצרת חקלאית ישראלית?    מכון כת"ר הוציא פסק הלכה המתייחס לרכישת פירות ט"ו בשבט
מערכת אתר ערוץ הספורט
אחרי 2:2 בבית, בארסה הערב במלאגה לגומלין בגביע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il