X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הממשלה מתכנסת לאשר את יצוא הגז במקביל להפגנות נגד ההחלטה נתניהו בישיבת הממשלה: "מצאנו את האיזון הנכון ולא נסחפנו בגלי הפופוליזם ששוטפים את המדינה. בלי שיהיה יצוא גז לא יהיה גז לשוק המקומי"
▪  ▪  ▪
נתניהו. לא ניכנע לפופוליזם [צילום: AP]

רה"מ בנימין נתניהו התייחס היום (א') בישיבת הממשלה לסוגיית יצוא הגז, רגע לפני הצבעת השרים, ואמר כי ההחלטה לייצא 40% מעתודות הגז הטבעי של ישראל לחו"ל והותרת 60% לצרכי המשק היא בבחינת "איזון נכון".
"אני מביא היום לממשלה החלטה שקיבלתי יחד עם שר האנרגיה סילבן שלום, שר האוצר יאיר לפיד ונגיד בנק ישראל סטנלי פישר. אנחנו קיימנו דיונים רציניים, מעמיקים, תרתי משמע, כי אנחנו הולכים לעומקם של דברים בתוך הים, וקיבלנו החלטה על משק הגז בישראל. ישראל התברכה בברכה גדולה, בגז בים התיכון. הגז הזה יכול לתת מענה לשני צרכים יסודיים שלנו: האחד, להניע את המשק המקומי בתצרוכת אנרגיה זולה יותר, את אותו חלק שניתן להזין בגז. הדבר השני הוא למלא את קופת המדינה בעשרות מיליארדים של שקלים כתוצאה מייצוא הגז והמיסוי שאנחנו מטילים עליו.
האיזון הנכון בין שני הדברים האלו הוא לא דבר של מה בכך. דנו בזה והחלטנו. אני חושב שמצאנו את האיזון הנכון, לא נסחפנו בגלי הפופוליזם ששוטפים את המדינה, את העולם, ועשינו את הדבר הנכון למדינת ישראל. הדבר החשוב עכשיו הוא לזוז מהר. אנחנו בוודאי מבינים שמשקיעים יכולים לאבד תקווה, הם יכולים לחשוב שאנחנו ניכנע ללחצי הפופוליזם או לביורוקרטיה אינסופית. אנחנו רוצים לזוז מהר. אני רוצה להגיד לכם דבר אחד יסודי: בלי שיהיה יצוא גז - לא יהיה גז בשוק המקומי. אלה הכללים הבסיסיים, ההבנה הבסיסית ביותר איך אנחנו מפיקים גז מהמים. בלי שיהיה ייצוא גז - לא יהיה שוק מקומי. את הטעות הזאת, הכניעה לפופוליזם, 'בוא נשמור על הגז אצלנו', עשו כמה וכמה מדינות והן שמרו את הגז אצלן. הוא קבור באדמה או במים, מתחת לשכבות של פופוליזם וביורוקרטיה. את זה אסור לעשות. אנחנו צריכים להוציא את הגז החוצה.
השילוב הנכון בין שוק מקומי וייצוא - זה מה שאנחנו עושים היום. אני חושב שהיכולת לעמוד מול הגל הפופוליסטי, מול אנשים שלא מבינים איך לנהל כלכלות, שיכולים להרוס בקלות כלכלות, היכולת הזאת, נמצאת בממשלה הזאת. אנחנו מאוחדים בה ויש לנו כוח רב, נחישות רבה ושכנוע רב כדי לעשות את המהלך החשוב. אני רוצה להגיד מלה נוספת שצריך להגיד כאן. במשך עשרות שנים, מדינת ישראל, ממשלת ישראל על אגפיה השונים, הלכה לחפש גז והיא לא צלחה. מי שהצליח היו אלה מהסקטור הפרטי, יזמים שהלכו והסתכנו ומצאו - וצריך להגיד את זה היום. בשיטפון הפופוליסטי ששוטף גם את מדינת ישראל צריך להגיד גם את הדבר הזה ולא צריך לנשל אותם, בוודאי שלא צריך גם לבטל את תרומתם, אבל גם צריך לקחת למדינה את אשר מגיע למדינה, וזה מה שאנחנו עושים. האיזון הנכון זו ההחלטה שאנחנו מקבלים כאן, ואני חושב שהיא נכונה. היא מבטיחה את הצרכים של אזרחי מדינת ישראל, גם על-ידי מילוי קופות המדינה בכסף רב מייצוא וגם על-ידי הזנת המשק המקומי באנרגיה זולה".
גם היום מתקיימת הפגנה מול בניין הממשלה בירושלים, לאחר שאמש כ-100 מפגינים הגיעו לכיכר פריז בירושלים כדי למחות על יצוא 40% מהגז. במהלך ההפגנה נעצרו 9 מהמפגינים לאחר שניסו לחסום את הכביש.
"אנחנו כאן כדי להקים קול צעקה, אמרה לחדשות 2 באינטרנט מיכל שוקרון, דוברת המאבק, "כל אחוז שאנחנו מצליחים להשאיר במדינת ישראל של הגז הוא רווח נקי לכלכלת ישראל". לדבריה, מספר ח"כים כבר הביעו את התנגדותם לתוכנית ייצוא הגז והיא בטוחה כי אם הדבר יגיע בסופו של דבר לאישורה של הכנסת - המהלך יידחה.
"מדינת ישראל קיבלה מתנה מהטבע, כמויות גדולות של גז", אמר בשבוע שעבר נתניהו, עם פרסום ההחלטה לייצא 40% מהגז. "אחרי סדרת ישיבות ארוכות, החלטנו יחד להגדיל משמעותית את כמות הגז שתשמש את ישראל. זה יספיק לצרכים שלנו לפחות ל-25 שנה. זה איזון בין הצורך להבטיח מקור אנרגיה לשימוש אזרחי ישראל והצורך לייצא גז שממנו תפיק המדינה הכנסות שישמשו את אזרחי מדינת ישראל. אנחנו רוצים לייצא גז ולמלא את קופת המדינה במיליארדי שקלים". לערוץ החדשות 2 ב-Mako / לערוץ החדשות 2 ב"רשת".

תאריך:  23/06/2013   |   עודכן:  23/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מדינות שנכנעו לפופוליזם - קברו את הגז"
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
צנחן  |  23/06/13 13:01
2
המפגינים אנרכיסטים בגרוש
כנסו כנסו   |  23/06/13 13:02
 
- צודק בכל מילה.נתניהו הוא רה"מ
ומקבל החלטות.  |  23/06/13 21:32
3
קודם שיחזיר את התספורת
אחר כך יצוא  |  23/06/13 13:19
4
המאמין למילה אחת של ביבי!שיקום
גימי-יהודי מיהודה  |  23/06/13 13:53
 
- שיקום
טולסטוי  |  23/06/13 15:42
 
- יקומ
טולסטוי  |  23/06/13 16:05
5
האסון שמחק לציבור את הפנסיות
זאב12345  |  23/06/13 14:06
6
דבש
יהודי לטאי  |  23/06/13 16:49
7
מענין מר פופוליסט מדבר על
דידה  |  23/06/13 18:02
8
החרצף וגלי פופוליזם
עידןסובול  |  23/06/13 21:58
9
נפלאות הפופוליזם
הנ"  |  23/06/13 22:04
10
לא מחו על נתינת הנפט למצרים
אברהם שלום  |  23/06/13 22:33
11
הפעם העם עם ביבי.
יואב פ  |  24/06/13 00:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
במקביל להתנדבותו בארגון ליונס, מכהן אפרתי כראש אגף בכיר במטה הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה
אלעזר לוין
דנקנר שכר את ברוקר בינלאומי מוביל למציאת רוכשים ל-27.5% ממניות החברה ב-1.25 מיליארד שקל, לפי החלטת בית המשפט    לוח זמנים מואץ, המעיד לכאורה על כוונה רצינית למכור חלק מהחברה - אבל אולי יוכיח שלא די בזמן כה קצר
איתמר לוין
רשות המיסים חושדת: נגן קלידים שלח פקס מזויף בניסיון להסיר את העיקול מעל משכורתו    הזיוף הביא להעמקת החקירה בעניינו ולחשיפת חשדות לעבירות מס במאות אלפי שקלים
איתמר לוין
חברה ובעליה טענו שהמנהל גנב 1.2 מיליון שקל - אך נמנעו במכוון ותוך שקרים מהגשת מסמכי הנהלת החשבונות לבית המשפט    התוצאה: חיוב בהוצאות בסכום יוצא דופן בגובהו
איציק וולף
מערך פעולה שהופיע באתר בני עקיבא העולמית הנחה את המדריכים להשפיל חניכים על-מנת להמחיש את העינויים שעברו מרגלים יהודים    "להושיב אותו בכוח (לא מוגזם) על כיסא, לקשור לו את הידיים מאחורה (בשבת צריך להיזהר ממלאכת קושר) לשים לו שקית נייר על הראש (חשוב מאוד), ואז להתחיל לתחקר אותו עם כל הטכניקות של השב"כ"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il