המחיר של 76% מכלל מוצרי המזון והצריכה שנמכרו בשנת 2013 עלה ריאלית ב-5.8%. כך עולה מניתוח של נילסן, שהגיע לידי "
גלובס".
מדובר בעליית מחיר מטרידה ביותר, שכן למרות עליות המחיר שביצעו הספקים בסוף 2012, נראה שעליית המחיר בפועל לצרכן הייתה גבוהה יותר. המסקנה המתבקשת היא שרשתות השיווק לא טמנו ידם בצלחת - והעלו כפי הנראה את המחירים לצרכן בשיעור גבוה יותר.
הקטגוריות שבהן נרשם שינוי המחיר הריאלי הגבוה ביותר הן הבירה שהתייקרה ב-11%, החלב העמיד עלה ב-10% והמנות הבשריות הקפואות עלו ב-9%. עלייה של 8% נרשמה בלחם, סלטי מעדניה, תערובות לעוגה, מנות בשריות מצוננות ועוד. הביצים, תחליפי הבשר ושימורי הדגים עלו ב-7%, ועלייה של 6% נרשמה בירקות הקפואים, קרקרים, גבינה מלוחה, מאפים קפואים ועוד.
עליות המחיר החדות יכולות אולי להסביר את ההאטה בצריכה שנרשמה בשנת 2013, והעמיקה בחודש ינואר השנה.