X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההסדר הגדול בתולדות המשק

אושר הסדר החוב בצים

הסדר החוב כולל תספורת של 50% מחוב בהיקף של כ-3 מיליארד דולר זאת, בכפוף להסכם עם המדינה בנוגע למניית הזהב נראה כי המוסדיים שהצביעו בניגוד להמלצת אנטרופי חששו שנפילת ההסדר תביא לפירוק החברה
▪  ▪  ▪
עידן עופר [צילום: פלאש 90]

הסדר החוב בצים, ההסדר הגדול בתולדות המשק, אושר היום (ו') באסיפת בעלי המניות של החברה האם - החברה לישראל שבשליטת איש העסקים עידן עופר, זאת בכפוף להסכם עם המדינה בנוגע למניית הזהב, כך לפי מנכ"ל צים, רפי דניאלי, שאמר היום ל"גלובס" כי "מדובר על הבעת אמון בחברה גם מצד בעלי המניות בחברה לישראל, זאת לאחר שהסדר החוב בצים קיבל את אישורם של 140 נושי החברה ברחבי העולם".
עם זאת נציין כי חברה לישראל טרם שלחה דיווח לבורסה בנושא, כך שלא ידועים עדיין פרטי ההצבעה, כמו למשל מהו הרוב בו עבר ההסדר, מהו אחוז בעלי המניות שאינם נגועים בניגודי עניינים אשר השתתפו בה, והאם התבצע, או לא, ניטרול של קולות.
חברה לישראל וצים פעלו בקדחתנות לאישור ההסדר עד הרגע האחרון, כאשר אתמול בערב עוד היה נראה כי קלושים הסיכויים לאישורו, זאת בשל התנגדות מרבית המוסדיים להסדר החוב, בהתאם להמלצת חברת הייעוץ אנטרופי שניתנה להם אשר גרסה כי הסדר זה אינו כדאי עבורם. כעת נראה כי מוסדיים אלו פעלו בניגוד להמלצת חברת הייעוץ והצביעו בעד ההסדר, ככל הנראה מתוך החשש כי נפילת ההסדר עשויה להוביל לפירוקה של צים.
כזכור, בעניין מניית הזהב, בית המשפט המחוזי בחיפה קבע כי אם הצדדים לא יגיעו להסכמות בעניין עד ליום ראשון הקרוב, הוא זה שיקבל החלטה בנושא עבורם. אישור הסדר החוב בצים, עשוי לשמש את החברה לישראל להפעלת לחץ על מנכ"לית משרד האוצר, יעל אנדורן, בנוגע לעמדה השלילית שהציבה האחרונה לגבי ביטול מניית הזהב.
צים, חשוב לציין, אינה דורשת עוד את ביטול מניית הזהב אלא מתמקדת בדרישה מהותית אחת: לבטל את מגבלת עבירות המניות, הוראה שמחייבת אותה לקבל את הסכמת המדינה למכירת השליטה בחברה (או נתח של מעל 24% ממניותיה), לגורם שלישי. בפרסומיה אישרה צים כי מאחורי הדרישה עומדת החברה לישראל.
הסדר החוב השני והעצום של צים כולל תספורת של 50% מחוב בהיקף של כ-3 מיליארד דולר. במסגרת תזרים החברה לישראל להזרים 200 מיליון דולר לצים, ותהיה מדוללת מבעלות של 100% להחזקה של כ-32% בחברה. בנוסף, היא תעמיד לחברת הספנות ערבות של 50 מיליון דולר, ותוותר על חוב בסך 238 מיליון דולר של החברה הבת.
חברות הספנות הפרטיות של עופר ושותפו אודי אנג'ל ימחלו לצים על חוב של 300 מיליון דולר, בגין הפחתת דמי חכירה של אניות ורשת ביטחון של 50 מיליון דולר שהעמיד עופר לצים במהלך 2013.
לדברי דניאלי, "החברה פועלת במרץ מול משרדי הממשלה על-מנת להגיע להסכם פשרה אשר ישמור על האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל, עוד לפני הדיון בבית המשפט ביום ראשון הקרוב. צים סמוכה ובטוחה שתגיע להסכמות עם ממשלת ישראל על-מנת לאפשר לחברה להמשיך ולפרוח כלכלית ולהיות סמל וגאווה ישראלית ברחבי העולם".

תאריך:  27/06/2014   |   עודכן:  27/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר הסדר החוב בצים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
עוד חזיר שרמס את כספי
צורי  |  27/06/14 17:38
2
איך גם אני יכול לקבל תספורת ?
סתם אחד  |  27/06/14 19:53
 
- לסתם אחד: תייצר מקומות פרנסה
סתם אחת  |  29/06/14 11:03
3
לא
דד  |  27/06/14 20:45
4
עוכרי ישראל. גנבים בני גנבים. ל"ת
יהודונים  |  28/06/14 07:58
5
גיוס 100 מיליון הזרקה לתא 100
יופיטר שוקי הון  |  28/06/14 22:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
יעקב אייכלר אסף רגעים מצחיקים ממשכן הכנסת בשבוע האחרון. מתוך "אייכלר יעקוב", כל חמישי ב-21:30 בערוץ הכנסת
איתמר לוין
טוענת שבעוד רוזן החמיר כראוי עם מקבלי השוחד - הוא הקל בצורה תמוהה עם מי שנתנו אותו, וגזר עליהם עונשים שאינם הולמים את חומרת מעשיהם
איתמר לוין
המדינה: לאחר שהגבר דחה את השוטר, ניצל הלה שמונה פעמים את שכרונו וביצע בו מעשי סדום    מואשם גם שזייף את תעודת הזהות של המתלונן, גנב ממנו 28,000 שקל וניסה לגנוב סכום דומה
איתמר לוין
כך עולה מהחלטת נציב תלונות הציבור ברשות השידור, האומר שהשדרית הוזהרה כבר מספר פעמים שלא להתייחס לנושאים הקשורים לבעלה - אך היא עושה זאת שוב ושוב
איתמר לוין
רוני מולדובן הודיע שביכולתו לשלם 55,000 שקל לרשות המיסים - אם בית המשפט העליון יבטל עונש של שמונה חודשי מאסר שהוטל עליו    הבקשה נדחתה תוך ביקורת על עצם העלאת הרעיון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il