X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המשפחות הורדו לאחר שהמטוס כבר ישב על המסלול במשך יותר משעתיים לאחר שדיילת התרגזה על ילד בן 15 שעשה לה סימנים בידיים כיוון שלא הבין מה היא רוצה
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

קבוצת משפחות יהודיות ממוצא צרפתי שכללה קשישים, נשים בהריון וילדים הורדו ממטוס נוסעים של חברת איזיג'ט בברצלונה בהיותם מחכים לחזור לפריז, על-פי דיווח של סוכנות ידיעות יהודית אירופית (European Jewish Press).
המשפחות הורדו לאחר שהמטוס כבר ישב על המסלול במשך יותר משעתיים. רבים מהגברים היהודים לבשו כיפות, מה שהופך אותם קלים לזיהוי כיהודים. הם התכוונו לחזור הביתה לפריז לאחר שבילו את חופשת חג הפסח בספרד, אך הורדו מהטיסה ידי שוטרים ספרדיים חמושים.
אחד הנוסעים, ניצול שואה, אמר את התנהגות המשטרה שבאה לקחת נוסעי המטיסה הייתה דומה לזה של משטרת ה-S.S הנאצית במהלך מלחמת העולם השנייה.
למרות העובדה כי חברת איזיג'ט בבעלות בריטית והטיסה הייתה בדרכה לפריז מברצלונה, הדיילת בוחרת לדבר רק ספרדית. כשביקשו אותה לדבר בצרפתית, היא סירבה, ואמרה שהיא לא יכולה לדבר מילה בצרפתית או באנגלית.
במהלך האירוע, אחד הנוסעים היהודים, נער בן 15, ניסה להשתמש בשפת סימנים בידיו כדי לשאול מה קורה. בתגובה לכך הדיילת התקשרה למשטרה הספרדית כדי שיורידו את הנוסעים היהודים מהטיסה.
נוסע אחר, פרנק בן, תיאר את הסיוט שעבר עליהם בפוסט פייסבוק בשפה הצרפתית, ואמר שהוא ואחרים הרגישו שהתייחסו אליהם כאל טרוריסטים. בן אמר שהמשטרה רצתה לקחת את הנער שניסה לתקשר עם תנועות ידיים, אבל אמו התערבה ולא אפשרה להם לקחת אותו בלעדיה.
לאחר מכן, המשטרה לקחה את כל הנוסעים היהודים מהמטוס ושמה אותם תחת אבטחה כבדה באזור השער ללא מיזוג אוויר. שש שעות מאוחר יותר, הם הורשו לעלות במטוס אחר, בן סיפר, כי הצוות היה שונה וכל הדיילות דיברו צרפתית.
דובר מטעם חברת התעופה איזיג'ט אישר את אמיתות האירוע: "ברצוננו להתנצל בפני הלקוחות על אי-הנוחות העיכוב," דובר אמר בהצהרה. "הבטיחות והרווחה של נוסעים ואנשי צוות הוא תמיד בעדיפות ראשונה של איזיג'ט. שוטרים הוזעקו בשל קבוצת הנוסעים מתנהגים בצורה הרסנית."
כאשר נשאל על-ידי סוכנות הידיעות על ההאשמות של המשפחות על הפרדה משאר הנוסעים בשל אמונתם הדתית, התגובה של דובר חברת התעופה הייתה: "כל צוות שלנו נבחרים בקפידה ועוברים תוכנית אימונים קפדנית כדי לשמור על הרמה הגבוהה שלנו של שירות לקוחות. כדי לאשר, יש לנו אפס סובלנות כלפי אפליה מכל סוג שהוא".

תאריך:  10/05/2016   |   עודכן:  11/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יהודים הורדו מטיסת איזיג'ט
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
להקיא, הטכנוקרטיה בתשובות ל"ת
ממוחשב מפלצתי  |  10/05/16 16:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חן מענית
השופטת דליה גנות החליטה לפרוש, לאחר שהתברר לה שהיא הפסידה בהתמודדות על תפקיד נשיאת בית המשפט המחוזי
מירב ארד
עליה של 100% נרשמה גם ברכישת אבוקות זיכרון    הדגל הגדול ביותר שהוזמן הינו בגודל של 1,650 מ"ר בעלות של 84 אלף שקלים
אלעזר לוין
בעלי אג"ח ט' מכונסים כדי לדון בדרישתם לפירעון מיידי של כל האג"ח בסך 1.35 מיליארד שקל    החברה מתנגדת    במקביל - המפקחת על הביטוח דורשת מאי.די.בי להתחיל בתוך ארבעה חודשים במכירת מניות כלל - "כבר ויתרתי לכם די והותר"
איתמר לוין
ביהמ"ש דחה על הסף את תביעתו נגד נוה ופרקליטי ועדת האתיקה של מחוז ת"א ואת רוב תביעתו נגד ועד מחוז תל אביב ונגד ועדת האתיקה
איתמר לוין
ארגון העיתונאים ICIJ העלה את מאגר המידע המלא של מסמכי משרד עורכי הדין מוסאק-פונסקה    עוה"ד המובילים בישראל ברישום התאגידים: אופיר צ'רנוי ומרדכי קופרשמידט    עצם החזקתו של תאגיד במקלט מס איננה עבירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il