X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי הדיווח המיידי מדובר בסדרת אגרות חוב דולריות, 10 שנים וחצי לפדיון, בתשואה דולרית לפדיון של 4.35% ומרווח של כ-1.55% מעל ריבית אג"ח ממשלת ארה"ב עופר בלוך, מנכ"ל החברה מסר: "ההצלחה שבהנפקה היא חלק מתהליך ארוך שקיימנו בתקופה האחרונה: העלאת דירוג, פגישות עם משקיעים רבים בארץ ובעולם ועוד"
▪  ▪  ▪
מנכ"ל חח"י עופר בלוך [צילום: יותם פרום]

חברת החשמל השלימה היום הנפקה מוצלחת בחו"ל של אגרות חוב בסך כולל של כמיליארד דולר. על-רקע הנפילות בשווקים שנרשמו בימים האחרונים בחברה חששו כי הדבר עלול לפגוע בתוצאות ההנפקה, אך בפועל הוזרמו ביקושים בהיקף של כ-5.0 מיליארד דולר. למעלה מ 70% מהביקושים היו מאירופה וצפון אמריקה. כך הודיעה הערב החברה לבורסה.
על-פי הדיווח המיידי מדובר בסדרת אגרות חוב דולריות, 10 שנים וחצי לפדיון, בתשואה דולרית לפדיון של 4.35% ומרווח של כ-1.55% מעל ריבית אג"ח ממשלת ארה"ב וגייסה מיליארד דולר. הקרן תפרע בסכום אחד - בחודש אוגוסט 2028. חתמי ההנפקה הנם Citigroup ו-J.P. Morgan
הנפקת אגרות החוב בוצעה באירופה ובארה״ב, לאחר שהנהלת החברה בראשות המנכ"ל וסמנכ"לים בכירים, ערכה רואד-שואו והציגה את החברה בפני משקיעים מוסדיים מובילים בלונדון, בוסטון וניו-יורק.
אגרות החוב הונפקו במסגרת תוכנית GMTN המאפשרת לחברה בין היתר לגוון את מקורות המימון. אגרות החוב ירשמו למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב ברצף המוסדי.
עיתוי הגיוס בחו"ל כעת עורר שאלות לאור הריביות הנמוכות יותר משמעותית בשוק ההון המקומי, מצב שהביא לכך שחברות ישראליות מעטות מגייסות בימים אלה בחו"ל, בעוד שוק ההון המקומי הפך אטרקטיבי עבור חברות זרות. מצד הדולר הנמוך מייצר לחברת החשמל הזדמנות מצוינת לגיוס בחו"ל, זאת מאחר שמדובר בחברה שחלק ניכר מהוצאותיה משולם בדולרים בעוד שמלוא הכנסותיה בשקלים. לדברי אותם גורמים, אם חברת החשמל תגדר את החוב המט"חי בשער הנוכחי ותקבע אותו, המהלך עשוי להיות משתלם ביותר מבחינתה.
באישור תנאי ההנפקה של חברת החשמל שהועבר לשרים בממשלה לפני כשבוע צוין כי "חברת החשמל נזקקת לגיוסי ההון לצורך המשך פיתוח משק החשמל, מיחזור חובות ועמידה בתוכנית ההשקעות השוטפת וכן לפעילותה השוטפת של החברה".
אשר למיחזור חובות, לחברת החשמל, נכון לדוחות הכספים האחרונים שלה, יש חוב פיננסי של כ-45 מיליארד שקל - שמתוכו היקף החוב העומד לפירעון בשנים 2018-2022 עומד על כ-20 מיליארד שקל. השקעות ההון והחובות העומדים לפירעון עומדים על 7-10 מיליארד שקל מדי שנה, ואילו התמורות ממכירת נכסים הכלולה במתווה הרפורמה המתוכננת צפויות להגיע ל-3-4 מיליארד שקל בפריסה על פני מספר שנים.
יפתח רון-טל, יו״ר דירקטוריון החברה, ציין כי: "תוצאות ההנפקה המצוינות מעידות על האמון הרב שהמשקיעים המוסדיים מהמובילים בארץ ובעולם רוחשים לחברת החשמל. צוות החברה הציג במהלך הרואד שואו את מתווה הרפורמה המוסכם, והוא היה אחד המרכיבים המשמעותיים להתעניינות שלהם בחברה. הרפורמה קיבלה את אמונם של המשקיעים בכל רחבי העולם".
אבי דויטשמן, סמנכ"ל הכספים של חברת החשמל: הצלחת ההנפקה באה לידי ביטוי בביקוש גבוה לאג״ח חברת החשמל שעלה על כ-5.0 מיליארד דולר והן במרווח של 155 נקודות בסיס מעל האג״ח המקביל של ארה"ב, מרווח בהנפקה בינלאומית, שלא היה כמותו במשך שנים רבות. החברה שומרת על גיוון במקורות המימון שלה.
עופר בלוך, מנכ"ל החברה מסר: "ההצלחה שבהנפקה היא חלק מתהליך ארוך שקיימנו בתקופה האחרונה: העלאת דירוג, פגישות עם משקיעים רבים בארץ ובעולם ועוד. בהנפקה השתתפו גופים מוסדיים מהגדולים בעולם והביקושים, ש- 95% מהם היו מחוץ לישראל, מכ-30 מדינות, מעידים כאלף עדים על ההצדקה להנפקה הזו בחו"ל. אני רוצה להודות לחתמים ולצוות שניהל את ההנפקה במקצועיות גבוהה".

תאריך:  07/02/2018   |   עודכן:  07/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת החשמל השלימה גיוס אג"ח בחו"ל בסך של מיליארד ד'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
אשדר, אזורים וצ.מ.ח המרמן ירוויחו 27 מיליון שקל ממכירת ארבעה מהמגרשים שנותרו לבנייה במיזם הגדול ברמת גן    הקונה - אחד מבעלי הקרקע לשעבר
אלעזר לוין
המוכרת: עופר השקעות    סלע קפיטל רכשה את בנייני "מרכזים 2000" בני 18,700 מ"ר בחולון    המבנים מושכרים בתשואה של 6.7%
עידן יוסף
כ-20 חיילים חילוניים הוכשרו להיות משגיחי כשרות בצה"ל בניגוד להוראות הרב הראשי לצה"ל המחייבות הכשרה של שומרי מצוות בלבד    הצבא מודה כי מדובר בטעות שתתוחקר ומודיע כי ייערך שיבוץ מחדש לאותם חיילים בתפקידים אחרים
עידן יוסף
מפקד בצה"ל דרש מהחייל לעלות לנגמ"ש שבו גם חיילת במהלך אימון בגולן    החייל הסכים לעלות רק לנגמ"ש שבו חיילים בלבד, המפקד הטיל עליו עונש חמור - בעקבות עבירת משמעת
איתמר לוין
עמית אומר שיש למנוע התערבות של שרים בבחירת הרבנים, וקורא לשקול שוב את השפעת הרבנות הראשית ובמיוחד כאשר הרב הראשי הוא גם נשיא בית הדין הרבני הגדול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il