X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוען שהם נוטים לטובת העובדים ופוגעים בתוכניות של הדרג המדיני חיות: תרומת בתי הדין למשק שווה מיליארדים וירט-ליבנה נגד הקולות מימין הקוראים לפגיעה בזכות ההתארגנות
▪  ▪  ▪
אוחנה. להעדיף קבוצה קטנה [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
אחריות להתנהלות המשק כולו
אמיר אוחנה
נאום שר המשפטים בכנס היובל לבתי הדין לעבודה. ירושלים [י"ט באלול תשע"ט, 19.09.2019]
לרשימה המלאה

מבצרן של האוכלוסיות המוחלשות
אסתר חיות
נאום נשיאת בית המשפט העליון בכנס היובל לבתי הדין לעבודה. ירושלים [י"ט באלול תשע"ט, 19.09.2019]
לרשימה המלאה

לשמור על זכות ההתארגנות
ורדה וירט-ליבנה
נאום נשיאת בית הדין הארצי לעבודה בכנס היובל לבתי הדין לעבודה. ירושלים [י"ט באלול תשע"ט, 19.09.2019]
לרשימה המלאה

שר המשפטים, אמיר אוחנה, תוקף את התנהלותם של בתי הדין לעבודה, טוען שהם מעדיפים את זכויות העובדים על פני אלו של המעסיקים ואף פוגעים בתוכניות של הדרג המדיני. אוחנה דיבר (יום ה', 19.9.19) בערב חגיגי שערכה הנהלת בתי המשפט בתאטרון ירושלים, במלאת 50 שנה לבתי הדין לעבודה.
אוחנה אמר: "לצד העיקרון הראוי לכשעצמו של שמירת זכויות העובדים, על בתי הדין לזכור את האחריות הכבדה המוטלת על כתפיהם להתנהלות המשק כולו. הרעיון כי ארגוני עובדים, למשל, הינם גורם הזקוק להגנה מיוחדת, לא תמיד עולה בקנה אחד עם המציאות, בה נציגי הציבור הישראלי מוצאים את עצמם עומדים מול ניסיונות המבקשים להעדיף קבוצה קטנה של עובדים, על חשבון כלל הציבור.
"לעיתים מתעוררת תחושה, שלא תמיד היא מופרכת לחלוטין, כי משפט העבודה מעניק תשומת לב רבה מדי לאינטרס של העובדים וארגוניהם, ופחות לתוצאות המורכבות הנובעות מכך, תוצאות אשר יוצרות לעתים מדיניות המקשה על הנבחרים לפעול למען הציבור, וגם למען העובדים שאינם חלק מקבוצות האינטרס החזקות. למעשה, פעמים רבות, שמירה על אותם האינטרסים של אותן קבוצות לחץ, מנוגדת לרעיון המקורי של 'צדק חברתי'", עליו הופקדו בתי הדין.
אוחנה הביע את התקווה, כי בתי הדין יתרמו לצמיחת המשק - וגם הסביר כיצד לדעתו עליהם לעשות זאת: "להחלטה אשר מאפשרת את זכות השביתה עקב הוספת תחרות או ייעול המערכת של ארגון מסוים, למשל, תיתכן השפעה כמעט מיידית על יכולתה של המדינה לפעול להורדת יוקר המחיה; להכרעה אשר מבקשת ללכת כמעט בכל מחיר לקראת העובד, תיתכן השפעה מיידית על חוסר הוודאות של מעסיקים לגבי איך הם אמורים להתנהל מול עובדיהם. זה כמעט אף פעם איננו מאבק של 'הטובים' (והחלשים) נגד 'הרעים' (והחזקים), 'בני האור' (העובדים) נגד 'בני החושך' (המעסיקים). המציאות, כפי שאנו נוכחים שוב ושוב, היא הרבה יותר מורכבת והרבה פחות דיכוטומית".
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, הגיב בכעס עצור כאשר דיבר אחרי אוחנה: "ביקשו ממני להיות קצר וחגיגה, אז כבוד השר אוחנה - אני אשאר חגיגי". בר-דוד קרא לדחות כל ניסיון לפגוע בשיקול הדעת של בתי המשפט בכלל ושל בתי הדין לעבודה בפרט, ואמר שנסיונות אלו הם אנטי-דמוקרטיים.
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אמר בברכה משודרת, כי בזכות בתי הדין לעבודה - ישראל קרובה יותר לשוויון בין העובדים למעסיקים. נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות - אשר דיברה בפתח הכנס, לפני אוחנה - אמרה שלבתי הדין יש תרומה משמעותית ביותר, בשווי מיליארדי שקלים, להתפתחות המשק. "בתי הדין הם מעוזם ומבצרם של החלשים בשוק העבודה, ויש להבטיח ששעריהם יישארו פתוחים ושמעמדם יישאר איתן", הוסיפה חיות.
נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, ורדה וירט-ליבנה, הגדירה את בתי הדין כ"שומרי הסף מפני פגיעה בזכויות האדם ובצדק החברתי". היא יצאה נגד הקולות שלדבריה נשמעים לאחרונה, ומבקשים לצמצם את חופש ההתאגדות של העובדים [קולות בעיקר ממחנה הימין – א.ל], והזכירה שמדובר בזכות נורמטיבית על-חוקתית הנובעת מזכות היסוד לחרות. "זכותם של העובדים והמעסיקים להתארגן, יש זכות לנהל מו"מ קיבוצי ויש זכות לשבות", הוסיפה וירט-ליבנה.
לדבריה, חופש ההתארגנות טומן בחובו יתרונות משמעותיים גם למעסיקים: יותר יעילות, הרחבת שיתוף הפעולה עם העובדים, צמצום העלויות הנובעות מריבוי של קבוצות עובדים. "כאשר אין הסכמה בין הצדדים, בית הדין עושה את האיזונים הנכונים בין המעסיק לעובדים. מתפקידנו לדאוג לכך שזכות ההתארגנות תתקיים בפועל ולהגן עליה", הדגישה וירט-ליבנה.
נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, דיבר על הדינמיקה בינו לבין ההסתדרות בתקופת כהונתו של עופר עיני: "מספיק היה שעופר יגיד: אחי, פה אני לא יכול לוותר – ואני ויתרתי. במקרים אחרים הוא אמר: בסדר, אני יכול לוותר". לדברי ברוש, כאשר נבחר בר-דוד ליו"ר ההסתדרות, הוא הורה לממונה על יחסי העבודה בהתאחדות לסגור את ששת התיקים התלויים ועומדים מול ההסתדרות: "אמרתי שאנחנו נוותר על שלושה והם יוותרו על שלושה. עובדים על זה".

תאריך:  20/09/2019   |   עודכן:  20/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
באירוע היובל: אוחנה נגד בתיה"ד לעבודה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אוחנה אומר
באום  |  20/09/19 09:00
 
- ממש ממש נכון ומסוכן ל"ת
י.צ.  |  20/09/19 14:48
2
בתי הדין לעבודה הם שריד
מגיב ותיק  |  20/09/19 09:03
3
שחיתות
אבי מאיר  |  20/09/19 09:45
4
נאומו האחרון של אוחנה ל"ת
איש שלום  |  20/09/19 11:42
5
להפך גוטה!
אובד מדינה  |  21/09/19 11:32
6
יאללה שיעוף כבר ממשרד המשפטים
מרוקאי  |  21/09/19 16:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
המשטרה תחקור נהג שתלה על חלון האוטובוס שלט בניחוח אנטישמי הדורש מחרדים לא לאכול באוטובוס    סמוטריץ' הורה על בירור וחברת קווים הודיעה כי תפטר את הנהג
עידן יוסף
הרב חיים קניבסקי יכריע עבור דגל התורה, אגודת ישראל תמתין להצעה קונקרטית לפני שמועצת גדולי התורה תכריע ודרעי כנראה כבר הסכים    ככל שתהיה הסכמה, היא תהיה כפופה לשימור הסטטוס-קוו
איציק וולף
תושב תל אביב ותושב מאזור השרון נדבקו במהלך שהותם בתאילנד בנגיף הזיקה    החולים קיבלו הנחיות ספציפיות להתנהלות בנוגע לנגיף
עידן יוסף
בכבישים 2 ו-20 במבואות תל אביב יפטרלו שוטרים שיספרו את מספר הנוסעים ברכב ויקנסו את מי שאינם מורשים לנסוע בנת"צים    בשלב הראשון יהיו 44 ק"מ לרכב רב-תפוסה    בשלב ב' - נר"ת מנתניה לגלילות
איציק וולף
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שוחח עם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית וקיבל את הסכמתו להתחיל את ההתייעצויות עם נציגי הסיעות הנבחרות לכנסת ה-22 עוד לפני קבלת התוצאות הרשמיות ביום רביעי    ההתייעצויות יועברו בשידור חי בכל אמצעי התקשורת של בית הנשיא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il