X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ברלנד. פשיטה על הישיבה [צילום: דוד כהן, פלאש 90]
כספים במזומן שנתפסו בפשיטה [צילום: משטרת ישראל]
המשטרה חושדת: ה"רב" פעל במתכונת של ארגון פשיעה

ברלנד נעצר בחשד לעושק במאות מיליונים

המשטרה: ה"רב" עבריין המין, אשתו וכמה ממקורביו הוציאו במרמה סכומי עתק מחולים ובני משפחותיהם תמורת "ברכות שיצילו את חייהם" חשודים גם בעבירות הלבנת הון ומיסים בהיקפים דומים חסידיו של ברלנד יידו אבנים לעבר השוטרים ושניים מהם נפצעו
▪  ▪  ▪

ה"רב" אליעזר ברלנד, אשר ריצה עונש מאסר על עבירות מין ותקיפה, נעצר (יום א', 9.2.20) בחשד לעבירות עושק, מרמה ומס במאות מיליוני שקלים. יחד עימו נעצרו אשתו, תהילה ברלנד, וארבעה חשודים נוספים.
המעצרים בוצעו במהלך פשיטה על ישיבת "שובו בנים" שבראשה עומד ברלנד. כמה מחסידיו התפרעו, ניסו למנוע את המעצרים ויידו אבנים לעבר השוטרים, ששניים מהם נפצעו. הפשיטה באה בעקבות חקירה שנמשכה מספר חודשים ולאחר פרסום תחקיר בחדשות 13. בין היתר נתפסו בפשיטה עשרות קופסאות שהכילו כביכול "תרופות פלא", שהתבררו בבדיקות מעבדה ככדורי מנטוס וטיפות אנטיביוטיקה.
מהודעת המשטרה עולה, כי היא מייחסת לברלנד ואנשיו התנהלות המאפיינת ארגוני פשיעה: "עם התקדמות החקירה, הצליחו החוקרים לפענח את דפוס הפעולה של החשודים, שמתנהלים על-פי החשד באופן היררכי, בו לכל אחד מהם תפקיד מוגדר, והכל תחת חסותו ושימוש בשמו של החשוד המרכזי".
המשטרה חושדת, כי ברלנד בן ה-82 ואנשיו פעלו "ניצול ציני ואכזרי של מאות אזרחים ובני משפחותיהם, שהיו ככל הנראה בשעתם הקשה ביותר, ודרשו מהם עשרות אלפי שקלים בעבור ברכות ומרפא". במקביל חושדים המשטרה, רשות המיסים והביטוח הלאומי, כי ברלנד ואנשיו ביצעו הלבנות הון ועבירות מיסים במאות מיליוני שקלים, לשם הסתרת הכספים שהוצאו מן הקורבנות, תוך שימוש בעשרות חשבונות בנק. המשטרה אומרת כי בידיה 200 תלונות של מי שנפלו קורבן למערכת הוצאת הכספים של ברלנד.
בשנת 2012 טען אחד מחסידיו של ברלנד, נחמן שלום, כי ראה אותו מהחלון במצב אינטימי עם אישה מבנות קהילתו. חודשים ספורים לאחר מכן עצרה המשטרה שניים מבני הקהילה שהכו את שלום, וגבתה עדויות ממספר נשים שטענו שהוטרדו מינית בידי ברלנד. הלה הצליח לברוח מהארץ לפני שנעצר, ובשלוש השנים הבאות נדד בין מרוקו, זימבבואה, דרום אפריקה והולנד, כדי לחמוק מחקירה ומעצר בישראל. לבסוף נעצר ברלנד בדרום אפריקה והוסגר ארצה.
ביולי 2016 הוגש נגד ברלנד כתב אישום על מעשים מגונים בארבע נשים, אחת מהן קטינה, וכן תקיפה בנסיבות מחמירות ופציעה בנסיבות מחמירות של בעלה של אחת המתלוננות. בנובמבר 2016 הוא הורשע במסגרת עסקת טיעון בשתי עבירות מעשה מגונה ובעבירה אחת של תקיפה ונדון ל-18 חודשי מאסר. חלק מחסידיו המשיכו לדבוק בו, טענו שקיימות "הצדקות" רוחניות למעשיו ושהוא נפל קורבן לסחיטה, ואף תקפו מילולית ופיזית את מי שיצאו נגדו ובהם אחד מרבני קהילת ברסלב.
ברלנד שוחרר בחודש מאי 2017 לאחר שלקה בסרטן המעי הגס - מה שלא מנע ממנו לשוב ולהנהיג את קהילתו. מתנגדיו פרסמו הקלטות שנעשו ככל הנראה בסתר ובהן אומר בנו, נחמן ברלנד, שאביו הוא פושע, ואילו אשתו תהילה מתעמתת עימו ומאשימה אותו בקשרים עם נשים.
בינואר 2019 פורסם לראשונה, כי ברלנד מגיע עם עשרות מתלמידיו בשעות הלילה לבתי חולים ומנסה לשכנע בני משפחה של חולים שמתו מוות מוחי לשלם לו 20,000 שרק בתמורה ל"פדיון נפש" ולברכה, שתגרום לדבריו לכך שהחולה יקום לתחייה.
באוקטובר 2019 פרסמה אריאלה שטרנבך בחדשות 13 תחקיר על ברלנד, המתועד כשהוא מורה לחולת סרטן להימנע מקבלת טיפולים וך הבטחת שווא לריפוי ואריכות ימים תמורת עשרות אלפי שקלים. החולה, שהעבירה לברלנד 600,000 שקל כדי לקבל את ברכתו, מתה זמן קצר לאחר מכן. בעקבות פרסום התחקיר הגיעו עדויות נוספות מקרובי משפחה של חולים, להם הורה ברלנד להם להימנע מטיפול רפואי, וגבה מהם סכומי כסף גבוהים בתמורה לברכה שהייתה אמורה לרפאם. חולים אלו מתו תוך זמן קצר.
במארס 2019 הגיש המפרק של מוסדות שובו בנים, באישור רשם העמותות, תביעה בסך חמישים מיליון שקל נגד אשתו, בנו ונכדו של ברלנד, ונתבעים נוספים. על-פי התביעה, כספים של המוסדות הועברו לחו"ל לצורך רכישת נכסים, בפרט בעיר אומן.

תאריך:  09/02/2020   |   עודכן:  09/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלבנת הון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברלנד נעצר בחשד לעושק במאות מיליונים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
}}}כל עניין רבנים/דתיים=טפילות
כתות מסוכנות.  |  9/02/20 09:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יצרנית מטוסי הקרב האמריקנית הודיעה כי היא מבטלת את השתתפותה בסלון האווירי בסינגפור    "הגענו למסקנה כי זה האינטרס הנכון עבור עובדינו"    התעשיות הביטחוניות הישראליות ישתתפו באירוע השנתי    משרד הביטחון: אם יהיה שינוי באופן ההתמודדות העולמית עם נגיף הקורונה, ייעדכן המשרד את החלטתו
איציק וולף
ראש הממשלה הודיע בכינוס בחירות כי ישראל החלה לשרטט את מפות סיפוח יהודה, השומרון ובקעת הירדן וניסה להדוף את הביקורת מימין על העיכוב בהבאת ההחלטה על החלת הריבונות באמרו "עושים עניין מעיכוב של כמה שבועות"    האשים את השמאל בעידוד הקהילה הבינלאומית בלחץ על ישראל לסגת מהשטחים תוך עקירת ישראלים מבתיהם
איציק וולף
אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום היה עומד גוש שמאל-מרכז על 59 מנדטים לעומת 53 מנדטים של גוש הימין    מפלגת ישראל ביתנו נשארת לשון המאזניים עם 8 מנדטים
איתמר לוין
אלכסנדר וינדמן סולק מן המועצה לביטחון לאומי וגורדון זונדלד פוטר מתפקידו כשגריר ארה"ב לאיחוד האירופי    אחיו התאום של וינדמן סולק גם הוא מן המועצה, למרות שאין כל ראיה לכך שהיה קשור בצורה כלשהו לפרשת אוקראינה
איציק וולף
ג'קרפאנת' ת'ומה הסתכסך עם מפקדו, רצח אותו בבסיס בו שירת ומשם יצא למסע רצח בעיר נאקון ראטצ'אסימה, צפונית-מזרחית לבירה בנגקוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il