משרד הביטחון הודיע (א', 9.2.2020) על תחילת הייצור הסדרתי של הנגמ"ש הגלגלי הראשון - "איתן". האיתן הוא רכב קרבי משוריין בעל 8 גלגלים, אשר מבוסס על טכנולוגיות המרכבה והנמר ומסוגל לשאת 13 לוחמים. הוא פותח ונבנה בעקבות לקחי מבצע צוק איתן ועתיד להחליף את נגמ"שי ה- M113 הוותיקים של צה"ל.
האיתן, שפותח במינהלת המרכבה והרק"ם, הינו בעל 750 כוחות סוס, מהירות של כ-90 קמ"ש, יכולת תימרון גבוהה בשטח אורבני, והוא מתוכנן לתפקד ברצף במשך מספר ימי לחימה. מהנדסי יחידת הפיתוח של מנת"ק (רפ״ט), שפיתחה את הכלי המתקדם, הטמיעו באיתן מערכות טכנולוגיות חדישות הכוללות מעל 10 מצלמות יום ולילה, 34 מחשבים (5 צגי מגע) ומעבדים המתפקדים כ"מערכת של מערכות" המאפשרת את תפעול הכלי הקטלני. בנוסף, שולבו בצריח טכנולוגיות רבות נוספות, שפותחו בשיתוף עם התעשיות הביטחוניות בישראל, זרוע היבשה בצה"ל ומפא״ת במשרד הביטחון.
לאיתן יכולת עבירות וניידות מהמובילות מסוגן בעולם. הוא יכלול גם את מערכת ההגנה האקטיבית המתקדמת "חץ דורבן", שזכתה לאחרונה במכרז שערך משרד הביטחון. כמו-כן יותקנו על גבי האיתן מערכות לחימה שונות, שיהוו מכפיל כוח נוסף ליכולות התמרון שלו.
את פיתוח וייצור האיתן מובילה מינהלת המרכבה והרק"ם במשרד הביטחון (מנת״ק), בשיתוף משלחת הרכש של המשרד בארה"ב ומינהל הרכש (מנה"ר). האיתן ייוצר במקביל ביותר מ-60 תעשיות בישראל ובארה"ב. לייצור כל איתן נדרשים כמיליון פריטים, מעל 20 טון פלדה, כ-30 ק"מ של חוטי ריתוך, 6 ק"מ של כבלי חשמל ותקשורת וכ-70 ליטר צבע. כל הכלים יורכבו במפעל המרכבה והרק"ם במש"א (מרכז השיקום והאחזקה) באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל.