X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביידן בנאום הניצחון [צילום: מאט רורק, AP]
סנדרס. לחץ לפרוש? [צילום: פול סנקיה, AP]
הבחירות המקדימות לנשיאות במפלגה הדמוקרטית:

ביידן מנצח ב"מיני סופר טיוזדיי"

סגן הנשיא לשעבר ניצח במדינת המפתח מישיגן לצד מיזורי ומיסיסיפי סנדרס עשוי לנצח בוושינגטון, אך ביידן ניצח גם באיידהו, מגדיל בצורה משמעותית את יתרונו וקרוב מבחינה מעשית להבטחת נצחונו ביידן בנאום הניצחון: קורא לסנדרס להתייצב לצידו כדי לנצח את טראמפ
▪  ▪  ▪

סגן נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ו ביידן, מנצח (יום ד', 11.3.20) בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ב"מיני סופר טיוזדיי". נצחונו המשמעותי ביותר של ביידן הוא במדינת מישיגן, המחלקת 125 צירים לוועידת המפלגה - מדינה שהניצחון בה היה חיוני ליריבו, ברני סנדרס.
נכון לשעה זו (07:30), לביידן יש 823 נציגים לוועידת המפלגה, שתתקיים בחודש יולי ותבחר את המועמד לנשיאות, לעומת 633 בלבד לסנדרס. יש צורך ב-1,991 צירים כדי לנצח כבר בסיבוב הראשון.
ביידן הגדיל משמעותית את יתרונו, לא רק מבחינה מספרית, אלא גם ובעיקר בשל התנופה בה הוא מצוי וההערכות שהוא ינצח ברוב המדינות המשמעותיות הבאות. בכך גובר הלחץ על סנדרס לפרוש מן המרוץ ולהתייצב מאחורי ביידן, כדי לרכז את המאמץ במרוץ מול הנשיא דונלד טראמפ.
סנדרס טרם הגיב על התוצאות, אך כמה מיועציו הודו, כי הבחירות אתמול היו חיוניות ליצירת נתיב עבורו לזכייה במועמדות - מה שלא אירע. לדבריהם, סנדרס ידע שצפוי לו מאבק קשה במישיגן, אך לא הביא בחשבון תבוסה שכזאת. בשנת 2016 ניצח סנדרס במדינה זו את הילרי קלינטון בפער של 0.2% והצליח להמשיך את הקמפיין שלו עד לוועידת המפלגה.
סנדרס אמר השבוע, כי אין לו שום תוכניות להיות מזוכיסט, וכי הוא מנהל קמפיין לנשיאות ולא בונה תנועה פוליטית - הצהרה העשויה לרמז על אפשרות של פרישה מן המרוץ. עם זאת, דוברת הקמפיין, בריהאנה ג'וי-גריי, אמרה הבוקר, כי הפער אינו משמעותי וכי יש לצפות לעימות בין שני המועמדים בשבוע הבא (15.3.20).
לאחר ספירת 85% מן הקולות במישיגן, זכה ביידן ב-53% לעומת 39% לסנדרס. ביידן ניצח גם במדינת מיזורי, המחלקת 68 צירים: לאחר ספירת 95% הקולות, ביידן קיבל 60% לעומת 34%. כצפוי, ביידן הביס את סנדרס במדינת מיסיסיפי, עם 81% מהקולות לאחר ספירת 88% מהם.
ביידן ניצח גם במדינת איידהו (20 צירים), עם 48% מהקולות. במדינת וושינגטון (89 צירים) התוצאה היא שוויון לאחר מניין 70% מהקולות. סנדרס מוביל בבטחה רק בצפון דקוטה, המחלקת 14 צירים בלבד. ההערכות המוקדמות העניקו יתרון לסנדרס בוושינגטון ואיידהו, לנוכח חוזקו במערב ארה"ב (הוא ניצח בקליפורניה בשבוע שעבר). ההפסד באיידהו מהווה מהלומה נוספת לסנדרס, ואפילו אם ינצח בהפרש קטן בוושינגטון - מדובר במפלה קשה. הצירים מתחלקים באופן יחסי בין שני המועמדים, ולא ניתנים במלואם למועמד המנצח כפי שנעשה בבחירות הכלליות.
ביידן נשא נאום ניצחון בפילדלפיה, בו הזכיר שרוב המועמדים-לשעבר משורות המפלגה התייצבו מאחוריו וקרא לאחד את שורות המפלגה. הוא בירך את סנדרס על הקמפיין מלא-המרץ שניהל ואמר כי שניהם יחדיו יוכלו לנצח את טראמפ. עוד אמר ביידן, כי משבר הקורונה הוא "עניין של מנהיגות נשיאותית", והבטיח "להחזיר את היושר והכבוד לבית הלבן". ביידן אף הצהיר מפורשות שייצא נגד איגוד הרובאים רב-העוצמה המונע הגבלות על מכירת נשק. יצוין, כי אכן עשרה מן המועמדים-לשעבר תומכים בביידן - בראשם מייקל בלומברג, איימי קלובוכר ופיט בוטייג'יג' - בעוד איש מהם אינו תומך כרגע בסנדרס.
לפני ההצבעה אתמול הוביל ביידן עם 566 צירים, בעוד לסנדרס היו 495 צירים. ביידן צפוי ליהנות בוועידה גם מתמיכתם של הצירים המייצגים את המועמדים שפרשו וכאמור הודיעו על תמיכתו בו: 26 של בוטייג'יג', 23 של בלומברג ושבעה של קלובוכר. אליזבת וורן, לה יש 41 צירים, טרם הודיעה במי תתמוך אך טובים יותר הסיכויים שתתייצב לצידו של סנדרס. אם אכן כך יתחלקו הצירים, הרי שלביידן יש כבר 879 צירים, ולסנדרס - 674 בלבד.

תאריך:  11/03/2020   |   עודכן:  11/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביידן מנצח ב"מיני סופר טיוזדיי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
פיגוע התאבדות בסמוך לשיירת כלי רכב של צה"ל ליד העיירה הלבנונית מארג' עיון    מכונית תופת הביאה למותם של תריסר מחיילינו
עידן יוסף
ישראל ביתנו נתקלת בקשיים במו"מ להקמת ממשלת מיעוט לנוכח הביקורת הציבורית, וחוזרת לליכוד, תוך השמטת הדרישה כי נתניהו לא יעמוד בראשות הממשלה    בליכוד דורשים הבהרות האם ליברמן חזר בו בטרם יסכימו למו"מ
עידן יוסף, איתמר לוין
אם גנץ ינסה להקים ממשלה בתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת ללא הח"כים של בל"ד - עמדתה של לוי-אבקסיס תכשיל את המהלך
איתמר לוין
המשטרה ומשרד הבריאות הודיעו שיאכפו את חובת הבידוד - אך לא אמרו כיצד יבדקו בפועל את הציות של 300,000 ישראלים לחובה זו    משרד הבריאות אוסר לבקר בבתי חולים ובבתי אבות; אם קיים צורך ללוות חולה או זקן - יש להסתפק במלווה אחד
איתמר לוין
חבר פרלמנט הציע במפתיע לשנות את החוקה ולאפשר לנשיא להיבחר לשתי קדנציות נוספות עם תום כהונתו בשנת 2024 - ופוטין מיהר לאולם הפרלמנט כדי להביע את תמיכתו ברעיון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il