X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בדיקת News1 בתקנות סדר הדין האזרחי:

תיקונים טכניים בסדר הדין החדש

רוב התיקונים לעומת הנוסח המקורי, אותם דרשה בעיקר לשכת עוה"ד - בנושאים כמו מספרי העמודים ולוחות הזמנים של ההליכים התיקונים המהותיים: יותר אפשרות לתצהירי עדות ראשית ולסיכומים בעל-פה
▪  ▪  ▪
עמית. בראש הצוות [צילום: הרשות השופטת]

בית המשפט יוכל להחליט בכל הליך אזרחי האם לשמוע עדויות בעל-פה או לאפשר בתצהירים בכתב. כך קובע הנוסח הסופי של תקנות סדר הדין האזרחי החדשות. בנוסח המקורי נקבע ככלל, כי יבוטלו תצהירי העדות הראשית והעדויות יהיו אך ורק בכתב, למעט הליכים מורכבים בבתי המשפט המחוזיים. התקנות נחתמו אתמול (יום ד', 15.7.20) בידי שר המשפטים, אבי ניסנקורן.
בדיקת News1 מעלה, כי הנוסח הסופי כולל עשרות תיקונים, בעיקר לבקשת לשכת עורכי הדין. רובם טכניים בעיקרם, כמו מספר העמודים שיכללו כתבי בית הדין ומספר הימים להגשתם. שינוי משמעותי נוסף הוא הרחבת האפשרות לבית המשפט לשמוע סיכומים בעל-פה, לעומת ברירת המחדל של סיכומים בכתב שנקבעה בתקנות המקוריות. כמו-כן הוגדל מ-45 ל-60 יום פרק הזמן להגשת ערעורים בהליכים אזרחיים. לתקנה בדבר מתן פסק דין בהקדם נוספה הבהרה, שהדבר ייעשה בהתחשב במורכבות התיק ובהיקף הראיות.
התקנות גובשו בידי ועדה בראשותו של מנהל בתי המשפט לשעבר, משה גל. השרה דאז איילת שקד חתמה עליהן בספטמבר 2018, לאחר ארבע שנות דיונים. הן היו אמורות להיכנס לתוקף בספטמבר 2019, אך שקד ואחריה השר אמיר אוחנה דחו את יישומן. כעת קבע ניסנקורן, כי הן ייכנסו לתוקף בינואר 2021. את הנוסח הסופי גיבש צוות של הנהלת בתי המשפט בראשות שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית.
כחלק מהרפורמה נקבעה דרך מרכזית אחת לפתיחת תובענה, בוטלו הסדרים מיותרים (כמו סדר דין מקוצר והמרצת פתיחה), מספר סעיפי התקנות צומצם מ-532 ל-180, נקבעה מסגרת אחידה של מועדים ובוטלו סרבולים וכפילויות של הליכים. במסגרת מימוש התקנות, ימונה מזכיר משפטי בכל בית משפט, אשר ימנע את קבלתו של מסמך שאיננו ממלא את הדרישות הקבועות בתקנות. במקרה של בעלי דין שאינם מיוצגים, יוכל המזכיר להנחותם כיצד לתקן את הליקויים.
התקנות קובעות מדדי זמן והגבלה על מספר העמודים, תוך קביעת פורמט אחיד של כתבי הטענות. כל ההליכים ייפתחו בדרך אחת, לצד דיון מהיר לתביעות של עד 75,000 שקל. התקנות גם קובעות נוהל שמטרתו לצמצם למינימום את דחיית הדיונים. הן קובעות שיתקיימו עד שני קדמי משפט בשלום ועד שלושה במחוזי.
הצדדים יהיו חייבים להיפגש ביניהם לדיון מקדמי עוד לפני קדם המשפט, כדי לראות האם וכיצד ניתן לסיים את ההליך או לקדם אותו. תוכנית המהו"ת (גישור מקדים) תורחב לכל בתי משפט השלום ותחול על כל תביעות מעל 40,000 שקל - לעומת בתשעה בלבד מבתי המשפט ו-75,000 שקל עד כה. הצדדים יצטרכו להגיש בקדם המשפט הראשון את רשימת העדים והראיות, ולהגיש מיד בו את הבקשות שניתן להגיש לפי התקנות.
בית המשפט יהיה רשאי לסלק כתב טענות על יסוד מספר עילות, כדי לצמצם את היכולת להשתמש לרעה בהליכי המשפט נגד הצד השני; בין היתר, בית המשפט יוסמך במפורש למחוק כתב טענות אם יגיע למסקנה שמדובר בניצול לרעה. בית המשפט יפסוק הוצאות לאחר כל בקשה, ולא ידחה את פסיקתן עד לתום ההליך כולו. ככלל, בית המשפט יפסוק הוצאות סבירות והוגנות, והחריג יהיה הימנעות מכך.

תאריך:  16/07/2020   |   עודכן:  16/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תיקונים טכניים בסדר הדין החדש
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כמו תמיד השיקול הוא פנימי
שאול א.  |  17/07/20 00:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הצוות לבחינת עידכון ההפרדה המבנית בקבוצת בזק והוט העביר לשר התקשורת את המלצותיו    ממליץ לבחון שינויים אשר יאפשרו גמישות לחברות במקטעים מסוימים בפעילותן    בזק: ישראל תמשיך להיות היחידה בעולם המנהיגה אסדרה פוגענית ומיותרת
אביתר בן-צדף
הלוחמים, שהסתערו על מאחז מחבלים בדרום אפגניסטן, השמידו את המקום, הרגו את המחבלים, ובתוכם שלושה מפקדים בטאליבן    במהלך הקרב חילצו חייל אפגני, שהיה בכוח המסתער, ונפצע בפתח מבנה של המחבלים
עידן יוסף
פרופ' איתן ששינסקי מציע לחייב את חברת כי"ל להגיע להסדר עם רשות המיסים לפני שתורשה להתמודד על המכרז לזיכיון    "נובל אמרה שהפרישה את כספי ההיטלים אולם רשות המיסים לא מוכנה לקבל את הכסף"
עידן יוסף
ראש העירייה עלי סלאם: זו עיר של אנשי עבודה, אבל כעיר תיירות ספגנו מכה קשה. ללא עזרה לא נוכל להתקיים    שר התיירות אסף זמיר: משרד התיירות השקיע בקידום ובניית מלונות בנצרת, אבל יש עוד הרבה לעשות בכל מה שנוגע לשיווק
אביתר בן-צדף
היתרון בצד הרוסי, ואינו רק בנשק ובתחמושת, אלא בכוח-האדם ובאימונו    הצלפים הרוסיים רכשו ניסיון קרבי מאז פלישת ארצם לחצי-האי קרים, ומקבלים אימונים מתמידים    יש להם נשק ותחמושת חדישים    הרוסים מעדכנים את תורת הלחימה של צלפיהם    מומחים אמריקניים מציעים לצייד כל רובאי אמריקני בנשק מתאים, כדי שכל רובאי יהיה צלף ולא רק יחידי-סגולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il