X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הצוות לבחינת עידכון ההפרדה המבנית בקבוצת בזק והוט העביר לשר התקשורת את המלצותיו ממליץ לבחון שינויים אשר יאפשרו גמישות לחברות במקטעים מסוימים בפעילותן בזק: ישראל תמשיך להיות היחידה בעולם המנהיגה אסדרה פוגענית ומיותרת
▪  ▪  ▪
מחבר הדוח, נתי כהן [צילום: אביב חופי]

חברי הצוות ממשרד התקשורת בראשות המנכ"ל היוצא נתי כהן, והמשקיפים מאגף תקציבים במשרד האוצר ומרשות התחרות, הגישו (יום ד', 15.7.20) לשר התקשורת יועז הנדל את המלצות הצוות הבין-אגפי לנושא בחינת חובת ההפרדה המבנית בקבוצות בזק והוט.
הצוות הבין-אגפי לעידכון חובת ההפרדה המבנית בקבוצות בזק והוט שמונה על-ידי מנכ"ל המשרד ביוני 2018, בחן לעומק את חובות ההפרדה המבנית הקיימות בקבוצות בזק והוט וחלופות אחרות למבנה ההפרדה הנוכחי, ובפרט את ההשפעה של ביטול ההפרדה המבנית על קבוצת אלו ועל שוק התקשורת. במסגרת עבודתו הצוות שמע את עמדותיהם של אגף התקציבים במשרד האוצר ורשות התחרות, חברות בשוק התקשורת ונפגש עם נציגי מאסדרים ממדינות אירופה.
הצוות והמשקיפים ממליצים לשר שלא לבטל את חובת ההפרדה המבנית בעת הזו.
  • חברת בזק - הצוות והמשקיפים מצאו כי לא בשלה העת לביטול מוחלט של ההפרדה המבנית בקבוצת בזק, שכן לקבוצת בזק כוח שוק משמעותי ודומיננטיות בשוק התקשורת וכי ביטול ההפרדה המבנית כעת עלול להביא להגדלת כוחה של קבוצת בזק ולפגיעה במתחרותיה.
עוד קבע הצוות כי, השילוב של קפיצת מדרגה טכנולוגית משמעותית לבזק כמפעיל פנים ארצי בהיקף פרישה נרחב, יחד עם היכולת לנצל את מלוא כוחה ויתרונותיה הייחודיים כתוצאה משילוב כוחות בין החברות השונות בקבוצה, בתוספת היתרון הפיננסי האדיר שעומד לרשותה לעומת הקבוצות האחרות בשוק - עלולים להביא לפגיעה בתחרות המתפתחת ולהביא לפגיעה משמעותית בתועלת הצרכנים בשוק התקשורת.
עם זאת צוין בהמלצות כי: (1) המשרד אישר לאחרונה לבזק באנדל הפוך ללא פיצול; (2) המשרד אינו מונע מהלכים של התלכדות החברות הבנות בקבוצת בזק ומוכן לשקול צעדים נוספים להגדלת המיזוג של הפעילויות של החברות הבנות (בזק בינלאומי, פלאפון ו-יס), וכן הצוות ממליץ לשר התקשורת לבחון שינוי בהפרדה הקיימת בין שירות התשתית לשירות ה-ISP.
  • חברת הוט - לקבוצת הוט מעמד דומיננטי בשוק התקשורת המקנה לה יתרונות תחרותיים. פרט להיותה של הוט שידורים מונופול בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית, מהווה הוט טלקום חלק מדואופול בשוק תשתיות התקשורת הנייחות, המחזיקה בתשתית נייחת עצמאית הנגישה לכ-90% ממשקי הבית. מעמד זה מאפשר לקבוצת הוט יתרונות תחרותיים רבים, לרבות גישה רחבת היקף למנויים ויכולת למנף את כוחה ולהשפיע על שווקי תקשורת נוספים.
עם זאת הצוות סבור כי כוחה של קבוצת הוט אינו שווה ערך לכוחה הדומיננטי של קבוצת בזק בשוק התקשורת, כאמור יתרונה התחרותי של קבוצת הוט נעוץ בהיותה בעלת תשתית נייחת עצמאית בהיקף גדול והיותה מונופול בתחום השידורים, אך עם זאת המאפיינים הטכניים של התשתית, יחד עם העובדה שהחברה לא מחזיקה בתשתית פסיבית בהיקף משמעותי, מקטינים את כוחה של הקבוצה ביחס לכוחה של קבוצת בזק ובפרט בפרישת רשת סיבים אופטיים.
כאמור, הצוות סבור כי לא בשלה העת לביטול ההפרדה המבנית בקבוצת הוט, אך במקביל לעבודת הצוות, המשרד נקט מהלכים ואיפשר את מתכונת הבאנדל ההפוך לחברה.
בתוך כך, הצוות ממליץ לשר התקשורת לבחון את ביטול ההפרדה בין שירות תשתית לשירות ה-ISP ולשקול את האפשרות לתקן את רישיונות החברת כך שיתאפשר להוט שידורים או הוט טלקום להגיש בקשה למשרד לשיווק סל שירותים משותף עם מגזרי הפעילות הסלולר והשיחות הבינלאומיות.
לסיכום, הצוות ממליץ שלא לבטל את ההוראות הקיימות הנוגעות לעניין ההפרדה המבנית בקבוצות בזק והוט בעת הזו. עם זאת הצוות סבור כי יש להמשיך לבחון את הנושא, לאור השינויים בשוק. הצוות ממליץ כי תמשך עבודת המטה השוטפת במשרד על-מנת להעמיק ולבחון את הנושא וזאת תוך שיתוף ותיאום עם משרדי הממשלה הרלוונטיים, במטרה לשמר ולפתח את רמת התחרות בשוק, להפחית עלויות אסדרה מיותרות, לאפשר את גמישות האסדרה להתפתחות הטכנולוגיה והכל לטובת הציבור .
בתגובה להמלצות מסר השר הנדל: "המטרה היא לשמר ולפתח את רמת התחרות בשוק, לוודא שהתחרות מאוזנת ומגוונת, להפחית עלויות אסדור מיותרות, לאפשר את גמישות האסדרה להתפתחות הטכנולוגיה וכל זאת לטובת הציבור. לאחר שקיבלתי את ההמלצות אבחן את החלופות בנוגע למדיניות משרד התקשורת בנושא ההפרדה המבנית ואקבל החלטות".
מבזק נמסר: "מצער מאוד לגלות שלאחר שנים ארוכות של עבודה, ולאחר עשרות שנים של הפרדות מבניות, מסקנות הצוות לבחינת ההפרדה המבנית הן שמה שהיה הוא שיהיה, וישראל תמשיך להיות המדינה היחידה בעולם המנהיגה אסדרה פוגענית ומיותרת של הפרדות מבניות ופיצולים ביחס לקבוצת בזק, והכל על בסיס ניתוח שגוי של המציאות התחרותית בשוק התקשורת. חשוב לזכור שהפגיעה אינה רק בבזק, אלא במיליוני לקוחותיה, והכל ללא טעם ממשי. למרות הכל, בזק תמשיך לקדם את תשתיות התקשורת בישראל ולספק את שירותי התקשורת הטובים והמתקדמים ביותר".

תאריך:  16/07/2020   |   עודכן:  16/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא בשלה העת לביטול ההפרדה המבנית בבזק ובהוט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
הלוחמים, שהסתערו על מאחז מחבלים בדרום אפגניסטן, השמידו את המקום, הרגו את המחבלים, ובתוכם שלושה מפקדים בטאליבן    במהלך הקרב חילצו חייל אפגני, שהיה בכוח המסתער, ונפצע בפתח מבנה של המחבלים
עידן יוסף
פרופ' איתן ששינסקי מציע לחייב את חברת כי"ל להגיע להסדר עם רשות המיסים לפני שתורשה להתמודד על המכרז לזיכיון    "נובל אמרה שהפרישה את כספי ההיטלים אולם רשות המיסים לא מוכנה לקבל את הכסף"
עידן יוסף
ראש העירייה עלי סלאם: זו עיר של אנשי עבודה, אבל כעיר תיירות ספגנו מכה קשה. ללא עזרה לא נוכל להתקיים    שר התיירות אסף זמיר: משרד התיירות השקיע בקידום ובניית מלונות בנצרת, אבל יש עוד הרבה לעשות בכל מה שנוגע לשיווק
אביתר בן-צדף
היתרון בצד הרוסי, ואינו רק בנשק ובתחמושת, אלא בכוח-האדם ובאימונו    הצלפים הרוסיים רכשו ניסיון קרבי מאז פלישת ארצם לחצי-האי קרים, ומקבלים אימונים מתמידים    יש להם נשק ותחמושת חדישים    הרוסים מעדכנים את תורת הלחימה של צלפיהם    מומחים אמריקניים מציעים לצייד כל רובאי אמריקני בנשק מתאים, כדי שכל רובאי יהיה צלף ולא רק יחידי-סגולה
איציק וולף
יו"ר ועדת הכספים תוקף את תוכנית ראש הממשלה ושר האוצר לחלוקת מענקים ללא קריטריונים הנוגעים למידת הפגיעה הכלכלית במקבל המענק    "לא מבין למה צריך לתת את הכסף למשפחות עשירות"    ח"כ עפר שלח קורא למי שלא זקוק למענק לתרום אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il