X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לטענת מחברי המסמך בישראל צמחו שכבות מבוססת ואף עשירות המסגולות להעניק לממשלות כר פעולה נרחב ועל כן הם תומכים בהטלת מיסוי נוסף ואף תומכים בהטלת מס עושר
▪  ▪  ▪
[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

מרכז אדוה מפרסם (יום ד', 4.11.20) מסמך בשם "מיסוי כמנוע שוויון", אשר מצביע על כיוונים לשינוי מדיניות המיסוי בישראל, כך שהיא תאפשר לא רק התמודדות עם משבר הקורונה הנוכחי אלא גם מדיניות פיתוח כלכלית וחברתית ארוכת טווח, שתחתור לשדרוג רמת החיים של האוכלוסייה הישראלית תוך כדי קידום השוויון בחברה.
מחברי המסמך, שלמה סבירסקי, ירון הופמן-דישון וברברה סבירסקי, טוענים כי ישראל היא משק של מיסוי נמוך. במרבית השנים, רמת המיסוי (במונחי תמ"ג) בישראל הייתה נמוכה, יחסית. היא עלתה מאוד רק בעידן שתי המלחמות הגדולות, ששת הימים ויום הכיפורים.
בעוד שבעבר הסתמכה ישראל במידה רבה על סיוע מבחוץ, מקהילות יהודיות ומממשלות ידידותיות. היום ישראל היא ארץ המסוגלת לעמוד בזכות עצמה. המחברים טוענין כי "איננו זקוקים עוד באמת ל"דוד מאמריקה". אנו בישראל הצמחנו שכבות מבוססות ואף עשירות המסוגלות להעניק לממשלות ישראל כר פעולה נרחב מאוד".
עיקר המיסוי הנוסף המוצע במסמך זה ייפול על שני העשירונים הגבוהים ובעיקר על המאון העליון ובתוכו האלפיון העליון. אולם השקעה שכזאת כיום תאפשר הרחבה עתידית של שכבת משלמי כלל המיסים.
שני העשירונים הגבוהים משלמים כיום 91.6% ממס ההכנסה. כל מהלך של העלאת מיסים פירושו העלאת רמת המיסוי על שני עשירונים אלה. אלא שבתוך העשירון העליון נמצאים גם אנשי המאון העליון ובמיוחד האלפיון העליון, המהווים שכבה חברתית נבדלת ושונה בתכלית. ישנו מרחק רב בין ההכנסה החודשית הממוצעת של העשירון העליון - כיום כ-45,000 שקלים - ובין זו של המאון העליון - כ-145,000 שקלים, פי שלושה ויותר.
בשנת 2017 המאון העליון שילם 31.7% מסך הכנסתו ברוטו כמס הכנסה. אנו סבורים כי א/נשי המאון העליון מסוגלים לשלם מס גבוה יותר. מדרגת המס הגבוהה ביותר - כ-54,000 שקלים ומעלה - עומדת על סכום הקרוב לשכר החודשי הממוצע של העשירון העליון, כ-50,000 שקלים. מחברי המסמך סבורים כי מן הראוי לקבוע מדרגת מס שולי גבוהה יותר, אחת או יותר, למשתכרי שכר גבוה במיוחד.
כך גם לגבי המס על רווחי ההון. לטענת המחברים, במתכונתו הנוכחית, המס על רווחי הון משמר ואף מעמיק את האי שוויון הכלכלי, שכן בשעה שהמס המרבי המוטל על הכנסה מעבודה הוא 50%, המס המרבי המוטל על רווחי הון הוא 25% (ו-30% על בעל מניות מהותי). לטענת המחברים, הדרך הטובה ביותר להעלאת שיעור המס על רווחי הון היא לקבוע מס הכנסה מצרפי, החל הן על הכנסה מעבודה והן על הכנסה מרווחי הון, פיננסי ונדל"ני ולהטיל עליו שיעור מס אחיד.
המחברים תומכים גם בהטלת מס עושר. במהלך משבר הקורונה, מיסוי העושר עלה שוב לדיון. כאשר על-רקע הקושי להעלות את המס על ההכנסה, עלו לסדר היום הציבורי הצעות להטיל מס עושר שישמש למימון חבילות סיוע למשקי בית שנפגעו מן המשבר. המחברים סבורים כי חרף כל החששות המובעות מעת לעת, אין די במיסוי הכנסה וכי המטרה של צמצום האי שוויון מצדיקה את הטלתו של מס עושר.

תאריך:  08/11/2020   |   עודכן:  08/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העלאת הכנסות המדינה ממיסים - כלי לשדרוג כלכלי וחברתי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
"אני מבין את האכזבה של כל מי שהצביע בעד הנשיא טראמפ; הפסדתי כמה פעמים בעצמי. אבל הבה ונתן הזדמנות זה לזה. הגיע הזמן לשים בצד את הדברים הקשים. יריבינו אינם אויבינו; הם אמריקנים"    הודיע שיקים צוות מומחים שיסייע להוביל את התוכנית למאבק בקורונה שיפעיל ביום השבעתו
איציק וולף
הנשיא האמריקני שב לבית הלבן ממסלול הגולף שאליו יצא בהפגנתיות וצפוי להעביר את הימים הקרובים בהתייעצויות משפטיות    שב על הטענה בדבר הונאת בחירות    "מיליוני טפסי הצבעה בדואר נשלחו למי שלא ביקשו אותם"
איתמר לוין
ראש צוות חשיפה במח"ש יקבל השבוע דרגת סגן-ניצב, יעזוב את המחלקה וייצא לחופשה של 14 חודשים עד לפרישתו מן המשטרה
איציק וולף
קנצלר גרמניה, נשיא צרפת, ראש ממשלת בריטניה ונשיא מצרים פרסמו כבר הודעות ברכה לג'ו ביידן על ניצחונו בבחירות בארצות הברית    ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, נמנע עד כה מפרסום הודעה
איציק וולף
ח"כ אריאל קלנר טוען כי הבחירות האמריקניות והטענות לאי-סדרים צריכות להדאיג את תושבי ישראל    יניח הצעת חוק להצבת מצלמות בקלפיות ולפרסום הפרוטוקולים של ועדות הבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il