מזכ"ל הסתדרות המורים, יפה בן-דוד, דוחה את הדרישה שמופנית למורים להחזיר ימי לימודים שלא ניתנו לתלמידים בתקופת הקורונה. זאת, על-רקע טענות של הורים כי במקרים רבים - ובייחוד בגיל הרך - לא עבדו המורים את מספר השעות שהם אמורים ללמד ושעבורן הם מקבלים שכר.
"כשבאים למורים ומבקשים מהם להחזיר ימים, על מה? הם נתנו מעל ומעבר בלמידה מרחוק. האלונקה לא ירדה מכתפי המורים והגננות במשך כל השנים. כל יום של עובדי הוראה זה להיות מתחת לאלונקה. הם החוסן הלאומי של ישראל יש אחריות למדינה שאסור לה להתנער צריך תוכנית מסודרת בתחילת שנה החופשים לא נופלים מהשמיים. כולם יודעים מתי פסח וחנוכה. אם יכינו תוכנית כזאת היא יכולה להיות טובה הרבה יותר מהיום ולתת בה יותר חוגי העשרה ותמיכה לילדים. גננת או מורה שרוצה לעבוד תוכל לעבוד", אמרה (יום ב', 15.3.21) בכינוס בשבע המתקיים בירושלים.
בן-דוד שבה על הצהרתה כי בניגוד לרעיון שלפיו שנת הלימודים תוארך - היא תסתיים כבכל שנה ב-20 ביוני בחטיבות הביניים ובתיכונים וב-30 ביוני בבתי הספר היסודיים. "מדברים על כך שהמורים לא עבדו ולא עמלו בלמידה מרחוק. נכון שתלמידי חטיבות הביניים היו ספונים בבתיהם למעלה משנה אבל מי שהתגמש ולמד את נושא הלמידה מרחוק הם המורים. הם התמקצעו לבד, הם קנו מחשבים ועשו את הכל לבד. אני מסיירת בבתי הספר וכולם מדברים על צמצום פערים. תלמידים אמרו לי שהם למדו מאוד יפה בזום. יש 30 אחוז מהתלמידים שלמדו טוב יותר מרחוק מאשר בכיתה", טענה.
מזכ"ל הסתדרות המורים טענה כי התוכנית להארכת שנת הלימודים היא בומבסטית ולא ישימה. "אתם חושבים שילד בכיתה ז' יבוא ללמוד בחופש? אי-אפשר לצאת בתוכניות בומבסטיות ולא ישימות. החופשות במשק הן אכן פחות מחופשות ההוראה אבל לא מתקנים עוולה בעוולה. תואיל המדינה להגדיל את שאר ימי החופש ולא לפגוע במורים", אמרה.
עוד טענה כי מקצוע ההוראה הוא מאוד שוחק ואם עובדי ההוראה יישחקו - הם פשוט יקומו ויעזבו. "אנחנו רואים שצעירים עוזבים את המערכת בחמש השנים הראשונות. אם רוצים שכוח איכותי יגיע למקצוע ההוראה צריך לתגמל את הצעירים והוותיקים במערכת. מציעה לעשות מעשים ולא רק לדבר. היום השכר שלהם עלוב לעומת מדינות הOECD", דברי בן-דוד.