ועדת הכלכלה המשיכה (יום ה', 14.10.21) את הדיון בפרק התחבורה מתוך הצעת חוק ההסדרים, שעסק בסעיפים המבקשים לשנות את הסדרי החנייה ברשויות המקומיות. היו"ר
מיכאל ביטון הזכיר כי חלוקת הרשויות לאזורי חנייה ומתן חנייה חינם לתושב רק באזור מגוריו מקובלת על ראשי הרשויות.
במהלך הדיון אמר ביטון כי צריך לשמור על רשויות שעבדו נכון במשך שנים, כך שהסדר חדש שתקבע שרת התחבורה יחול עליהן רק לאחר תקופה ארוכה. ח"כ
איתן גינזבורג אמר כי הנוסח שהוכן לדיון הוא שונה מהעקרונות עליהן שוחח עם שרת התחבורה. הוא הציע לאפשר לרשות תקופה מסוימת לקביעת לפחות שלושה אזורי חנייה, וכך יתאפשר לתת פטור מתשלום לתושב באזור מגוריו. לדבריו, רשות שתסדיר אזורים במהלך התקופה - תקנות שתתקין שרת התחבורה בתום התקופה לא יחולו עליה. "זה נותן תמריץ לרשות המקומית לקבוע הסדרים לפי שיקול דעתה", הסביר.
ח"כ
אורי מקלב התייחס להסרת ההגבלה על מחיר החנייה, והזהיר ממצד שבו רשות תקבע מחיר אחד לתושבי העיר ומחיר אחר, גבוה יותר, לתושבי חוץ. הוא ביקש להגביל את האפשרות הזו.
היו"ר ביטון סיכם את הדיון ואמר כי הוועדה תקבע עקרונות שיובאו להצבעה בשבוע הבא. הוא הציע לתת לראשי הערים, שמספר התושבים בהן גדול מ-40 אלף, שנתיים לקביעת הסדרי חנייה. ח"כ גינזבורג הזכיר כי בעוד שנתיים מתקיימות בחירות ברשויות המקומיות. לכן הציעו השניים לאפשר לרשויות תקופה של 3 שנים להסדיר אזורי חנייה, ומי שלא יעשה זאת לא יוכל בתום התקופה לגבות כסף עבור חנייה.
עוד אמר היו"ר ביטון כי הרשות תצטרך לקבוע 3 אזורים לפחות. במהלך התקופה תתקין שרת התחבורה תקנות, בהתייעצות עם שרת הפנים ובאישור ועדת הכלכלה, שיחולו רק על רשויות שלא הסדירו אזורי חנייה. היו"ר ביטון התייחס גם להערתו של מקלב וביקש לבחון אפשרות למנוע אפליה בין תושב המקום לתושב חוץ, או להגביל את ההנחה שיכולים תושבי העיר לקבל, ביחד לתעריף החנייה החל על תושבי חוץ. הוא הוסיף כי אם העקרונות מקובלים על הממשלה ניתן יהיה להביא את ההצעה להצבעה כבר בשבוע הבא, ואם לא אז ניתן יהיה להוציא את הנושא מחוק ההסדרים.