X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מורדי ונטלי אוקנין במטוס. יעשו את השבת בישראל [צילום: משרד החוץ]
בני הזוג אוקנין שוחררו ונחתו בארץ
לאחר כשבוע שבו היו כלואים בתואנת שווא של ריגול, שחררה אותם אנקרה מן הכלא והם נחתו בנתב"ג שם התקבלו בידי משפחתם ראש הממשלה בנט ושר החוץ לפיד הודו לארדואן ולממשלתו
[צילום: רשות שדות התעופה]

טורקיה שחררה את בני הזוג מורדי ונטלי אוקנין ממעצר והם נחתו בנמל התעופה בן-גוריון, לאחר כשבוע שבו היו כלואים בתואנת שווא של ריגול בשל צילום ארמונו של ארדואן. משרד החוץ הפיץ את תמונת הזוג אוקנין במטוס לפני ההמראה מלווים באנשי משרד החוץ, רינה דג׳רסי-דביר, ראש החטיבה הקונסולארית וחיים לוי, ראש חטיבת משאבי אנוש פנים.
ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד הודו לנשיא המדינה יצחק הרצוג על פעילותו למען השבתם הביתה, ואמרו כי החזרתם לארץ הושגה במאמצים משותפים. הרצוג צייץ בטוויטר: "ברוכים השבים לישראל! [איור של דגל הלאום] נטלי ומורדי - כמה טוב שבאתם הביתה. מחבק אתכם ואת משפחתכם בחום. מברך את ראש הממשלה ושר החוץ וכל העוסקים במלאכת פדיון האסורים להשבתם של הזוג אוקנין הביתה. אני מודה לנשיא טורקיה ולממשלתו על שיתוף הפעולה".
"אנחנו מודים לנשיא טורקיה ולממשלתו על שיתוף פעולה ומקבלים בברכה את הזוג אוקנין", מסרו בנט ולפיד בהודעה משותפת. "אנו מבקשים להביע את הערכתנו הרבה למשפחת אוקנין על עמידה איתנה במצב המורכב ועל שיתוף פעולה פתוח וחם עם משרד החוץ".
השר לפיד התקשר לבני המשפחה לבשר על המהלך אתמול בשעה 16:40, ועל הבשורה הוטל איפול מחשש שפרסום כלשהו יטרפד השחרור. בחלוף שלוש שעות הופצה ההקלטה של נטלי מהכלא, שעליה נרחיב בהמשך.
השניים שוחררו בשעת חשיכה ישירות לגורמי המקצוע של משרד החוץ, ובני משפחתם שירז, בתה של נטלי אוקנין, וערן, אחיה של נטלי, המתינו בנתב"ג לבואם ושוחחו עם בנט לפיד. בנט: "שירז, בוקר טוב. נהדר לדבר איתך שוב. את רואה, אמרתי לך שאנחנו עושים הכל, ובאמת עשינו הכל. את היית שותפה נהדרת. האיפוק של המשפחה היה חיוני מאוד בימים האלה. תמסרי חיבוק בשמי לאופק הקטן. הנה, אימא ואבא חוזרים הביתה. אני מקווה שיהיו לכם ימים רגועים עכשיו. אני שמח שהם חוזרים אליכם". לפיד: "שירז וערן וכל המשפחה, אתם מדהימים. אני מתרגש איתכם, ליווינו אתכם כל השבוע, הבטחנו שנעשה הכל כדי להחזיר אותם אליכם והנה הם בדרך הביתה. חבקו אותם חזק גם מאיתנו".
נטלי אוקנין הורשתה אתמול לשוחח עם בנותיה בארץ. בשיחת הטלפון המרגשת מבית הכלא באיסטנבול לבית המשפחה במודיעין שמעו בנותיה מאמם על החיים והתנאים במעצר, לאחר שעד כה נאלצו להתעדכן בפרטים בודדים שמסר להן עורך הדין המייצג את השניים בטורקיה. "תהיי רגועה, תהיי חזקה", אמרו לה הבנות. "אני חזקה. אם אתם חזקים אז גם אני חזקה", השיבה נטלי.
אחד הרגעים הדרמטיים ביותר בשיחה היה כאשר שמעה נטלי את קולה של בתה, שובל. "שובל פה? שובל בחיים?", שאלה, "למה חשבת שהיא לא בחיים?", ענו לה הבנות בארץ. "אני לא יודעת, היו לי מלא חשדות וחלומות ומחשבות", ענתה להן נטלי בזעזוע. "אל תפחדי, אימא, כולם בחיים וכולם בסדר וכולם מחכים לכם. אנחנו אף פעם לא לבד, כל המשפחה פה, כולם עוזרים, דואגים לכסף וכלכלה וגם אופק בסדר גמור. אנחנו דואגות לו והוא אוכל".
לאחר מכן, סיפרה נטלי לבנות על התנאים שבהם היא שוהה בבית המעצר בטורקיה: "התייחסו אליי יפה, כל הזמן צמודה אליי בחורה. אם אני צריכה לשירותים היא הולכת ומלווה אותי". כאשר שאלו אותה אם מישהו היכה אותה, מיד ענתה נטלי שלא. "לא נגעו בי, בספר תורה. קניתי דברים בקנטינה, עם המקלחות קשה לי, אבל אני מסתדרת. הביאו לי קופסה גדולה של שוקולד למריחה כמו נוטלה, מביאים לי לחם טרי כמה פעמים ביום ואני חותכת ומורחת. הביאו לי גם בגדים ותחתונים, שמפו ומרכך".

תאריך:  18/11/2021   |   עודכן:  18/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בני הזוג אוקנין שוחררו ונחתו בארץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משבר ישראל-טורקיה
עידן יוסף
ראש המוסד שוחח עם עמיתו הטורקי    עורך הדין יוסלביץ' נפגש עם נטלי: "אני אישה פשוטה שלא מתעסקת בריגול"    קונסולים ישראלים פגשו את השניים לפרק זמן ארוך והעבירו להם בגדים וציוד    שר הפנים הטורקי: "ניתן לקרוא לזה ריגול פוליטי וצבאי"
מירב ארד
לפי הדיווח הסוכנים ממוצא ערבי פעלו בחמישה תאים שונים, במשך שנה    נטען כי סיפקו למוסד מידע על סטודנטים זרים מאוניברסיטאות בטורקיה
יעקב עמידרור
ישראל מעולם לא ציפתה שארה"ב תילחם בשבילה, ולכן הנסיגה האמריקנית מן המזרח התיכון אינה מהווה שינוי משמעותי; ניתן למנף אותה כדי לחזק את מעמדה של ישראל כתומכת היציבה היחידה של ארה"ב באזור    הנסיגה האמריקנית מחזקת את היומרות התוקפניות של אירן וטורקיה, מולן צריכות להתייצב מדינות ערב כאשר הן מלוכדות – ואפילו נעזרות בישראל
עידן יוסף
12 מהפיגועים שסוכלו בשנים האחרונות על-ידי המוסד ואמ"ן תוכננו להתבצע על אדמת טורקיה
עומר כרמון
בשיאה של המלחמה הכלכלית עליה הכריז נשיא ארה"ב נגד טורקיה, ייפגש בירושלים ראש ממשלת ישראל עם שרי החוץ של קפריסין ויוון וידון עמם בפעולותיה הצבאיות של טורקיה למניעת פיתוח שדות הגז המשותפים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il