רכבת ישראל סיימה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 בהפסד של 10.42 מיליון שקלים. זאת, לעומת רווח נקי של 18.58 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד של הרכבת ברבעון השלישי לבדו עמד על 9.29 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 3.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, בשל רווח אקטוארי בגין תוכניות להטבה מוגדרת בגובה של 12.6 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה הציגה הרכבת רווח כולל של 2.1 מיליון שקל. הרווח האקטוארי ברבעון השלישי לא הצליח לצמצם את ההפסד וההפסד הכולל של הרכבת ברבעון השלישי היה של 2.3 מיליון שקל.
ההפסד בפעילות הרכבת נרשם למרות עלייה של 18.4% ברווח הגולמי, מ-87.9 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2020 ל-104.2 מיליון שקל בחודשים ינואר עד ספטמבר השנה. זאת, בשל הפסד תפעולי של 16.6 מיליון שקל שנרשם השנה, לעומת רווח תפעולי של 18 מיליון שקל אשתקד.
ההכנסות של רכבת ישראל מהסעת נוסעים גדלו בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-4% ועמדו על 203 מיליון שקל, לעומת 195 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מספר כרטיסי הנסיעה שנמכרו זינק ב-20% מכ-18.9 מיליון בשנת 2020 לכ-22.7 מיליון כרטיסים השנה. הגידול מיוחס לצמצום והפסקת פעילות הרכבת בתקופה המקבילה אשתקד בגלל התפשטות הקורונה.
הכנסות הרכבת מדמי הפעלה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ב-1.54 מיליארד שקל, לעומת כ-1.42 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של 8%. ההכנסות מהובלת מטענים ירדו ב-3.2% ועמדו על 121 מיליון שקל.
הכנסות רכבת ישראל ברבעון השלישי של 2021 ירדו בשיעור של 3.3% ועמדו על כ-634 מיליון שקל. הרווח הגולמי ברבעון ירד בשיעור חד של 52.7% ועמד על 23.29 מיליון שקל וההפסד התפעולי עמד על 16.2 מיליון שקל ברבעון השלישי לבדו.