X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
את הצועדים הובילה אלמנתו של נרצח הפיגוע - אתיה דימנטמן ""ככל שיש פה יותר אנשים ויותר גשם זה יותר מאתגר וקשה לנו, יהודה יותר שמח, ברור לי. הוא השאיר לנו צוואה - להסדיר את ישיבת חומש"
▪  ▪  ▪
הצועדים בדרל לחומש [צילום: ברל'ה קרומבי]

כ-15 אלף בני אדם נענו לקריאת אלמנתו של נרצח פיגוע הירי יהודה דימנטמן, אתיה דימנטמן, והגיעו (יום ה', 23.12.21) לצעדה לחומש שבצפון השומרון. זהו מפגח כוח של הימין הדתי, מהגדולים ביותר בשנים האחרונות.
שבוע בדיוק אחרי הרצח, דימנטמן מובילה את הצועדים כשלצדה ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וחברי הכנסת עמיחי שיקלי, בצלאל סמוטריץ', משה ארבל, אבי מעוז, והרבנים מיכה הלוי, דוב ליאור, יעקב שפירא, דוד פנדל ודודי דודקביץ וראש ישיבת חומש אלישמע הכהן.

יוסי דגן [צילום: ברל'ה קרומבי]

רגע לפני עלייתו לחומש, אמר דגן כי "למעלה מעשרת אלפים איש בדרכם לחומש, מכל רחבי הארץ, שטף ענק, שאיש לא חשב עליו ובעיקר לא הממשלה הזו. העם מצביע ברגליים, העם רוצה את חומש בנויה, העם רוצה את ישיבת חומש מוסדרת, העם רוצה תשובה ציונית ונחושה לטרור, גם ביטחונית וגם אזרחים. עם ישראל כולו אחרי שבוע קשה מאוד ויחד עם המשפחה היקרה, משפחת דימנטמן, באנו לתת לעם הזה תקווה - של התיישבות, של ציונות, של החזרת הכבוד הלאומי והביטחון הלאומי, ואנחנו אומרים לממשלה הורידו את ידיכם מחומש".

הרב מרדכי דימנטמן [צילום: ברלה קרומבי]

האלפים צעדו עם משפחת דימנטמן משבי שומרון לעבר ישיבת חומש בה למד הנרצח. הצעדה עברה גם במקום הפיגוע בו התחבאה חוליית המחבלים ומשם ביצעה את הירי לעבר הרכב שבו הוא נסע. הרב מרדכי דימנטמן, אביו של יהודה, אמר במקום: "מרגישים את מסירות הנפש בפועל כמו החלוצים שבנו את המדינה והלכו לפני המחנה. תלמידי ישיבת חומש, האלפים שצועדים כאן, אלה החלוצים של תשפ"ב, ממשיכי דרכם של כל החלוצים לדורותיהם שהגיעו ליבש פה את הביצות ולכבוש את הארץ.
"ארץ ישראל נקנית ביסורים ועוד לא גמרנו להגיע לגאולה השלמה של תקומת עם ישראל וכאן זה המקום שאנחנו ממש חשים את האדמה את מרחבי ארץ ישראל וחווים את מה שחוו כל אלה שהשתוקקו לתקומת עם ישראל בארצו. אנחנו בתהליך - וכאן זה אחד השלבים. בע"ה, חומש תחילה זו לא תחילה זו אמצע הדרך של התקומה ובע"ה נעלה הלאה ונזכה למדינה רחבה מתוך שלום ואחווה". בתום הצעדה נערכה אזכרה.

חברת הכנסת אורית סטרוק [צילום: יצחק ווייס]

בתחילת השבוע הודיעה האלמנה אתיה דימנטמן כי נודע לה כי בכוונת הממשלה להרוס את הישיבה בתום השבעה וכן להציב פלוגת מג"ב במקום על-מנת למנוע את חזרתם של התלמידים. היא קראה לציבור לצעוד איתה לחומש מייד בתום השבעה ואמרה: "בנט, גדלת על ערכים של תורה ומוסריות, ויהודה היה איש של צדק. זה נראה משהו קטן לבקש שהישיבה תישאר בחומש אבל זה משהו גדול שקשור לגאולה".
במהלך הצעדה אמרה: "ככל שיש פה יותר אנשים ויותר גשם זה יותר מאתגר וקשה לנו, יהודה יותר שמח, ברור לי. ואנחנו מזמינים את כל עם ישראל, את כל מי שלא הגיע או שהתחרט שלא הגיע, מוזמנים לצעוד איתנו בלב או להגיע לכאן מחר או מחרתיים. נחזור לכל המקומות, כמו שיהודה חלם, וכל עם ישראל חלם וחולם גם אם הוא לא מרגיש את זה".

תאריך:  23/12/2021   |   עודכן:  24/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נענו לקריאת האלמנה: כ-15,000 איש עלו לחומש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תוכנית ההינתקות
עידן יוסף
השר אלעזר שטרן כופה את עצמו ואת דעותיו על אחרים בכוח הזרוע. לצורך דורסנותו הוא אינו בוחל בפגיעה במשפחתו שלו ובמסורת ישראל. הוא עשה זאת בהינתקות וממשיך את גסות הרוח עד היום
דן מרגלית
אני חוזר למען הבהירות: ככל שהמצב הנוכחי של איום מתמיד מעזה על הריבונות הישראלית בנגב הצפוני-מערבי אינו מקובל הוא גבה מחיר דמים גדול יותר בעת שהתקיים גוש-קטיף
מרדכי ליפמן
המסקנות מהמוצאות אותנו עד כה, בכל הקשור להינתקות, מצביעות גם על שאלות נוקבות רבות הצפות ועומדות, עתה, מאז היציאה מהרצועה, בפנינו    קיים יסוד סביר להנחה כי אם וכאשר תאפשר ישראל הקמה בפועל של מדינה פלשתינית בגדה, יפקוד אותה תהליך דומה לזה שפקד את הרצועה
אורי שרגיל
במעמדו הרוחני והאוניברסוליסטי אברמוביץ' לא רואה במקום הזה ובזמן הזה את העם היהודי, ניצול השואה, חוזר לארצו לאחר אלפים שנות גלות. מעמד רוחני-מוסרי נישא, כפי הנראה, מעוור ומחריש אותו
דוד גרליק
ברגעי האימה בהם ילד יהודי קדוש בשדרות נהרג בחיק אמו שנפצעה קשה, מקפידה השדרנית ברדיו להזכיר את סבל ילדי הרוצחים בעזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il