X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הכלכלה אישרה את התקנות שנועדו להרחיב את הפעולות שניתן לבצע ברכב שלא במוסך אישרה גם דחייה של 7 חודשים למועד האחרון להתקנת תקנות נוספות איגוד המוסכים: "אלה תקנות טסלה - החברה לא מאפשרת למוסכים לטפל ברכבים שלה ויוצרת מונופול" במשרד התחבורה דחו את הטענה: התקנות עודכנו בהתאם להתקדמות הטכנולוגיה יו"ר הוועדה ביקש ממשרד התחבורה להיוועץ ברשות התחרות
▪  ▪  ▪
מוסכניק בפעולה [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

ועדת הכלכלה אישרה (יום א', 30.1.22) תיקונים לתקנות מתוקף חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, הנוגעים לייבוא רכב ושיווקו, יבוא אישי, אגרות ופעולות המותרות לבצע במוסך נייד. כמו-כן אישרה הוועדה לקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, המבקש לדחות את המועד האחרון להתקנת תקנות מתוקף החוק, עד סוף שנת 2022. עם זאת, משרד התחבורה ביקש דחייה של שנה, אולם היו"ר מיכאל ביטון הציע לצמצם את לוחות הזמנים והצעתו התקבלה.
באשר לתיקון החוק, המבקש לדחות את מועד התקנת התקנות המחליפות את צווי הפיקוח, כזכור - הוא נכנס לתוקפו באוקטובר 2016, כאשר המועד המקורי האחרון להתקנת התקנות נקבע לסוף 2018. מאז, ביקש משרד התחבורה לדחות את המועד שלוש פעמים וכעת התבקשה הוועדה לאשר הארכה רביעית. בעקבות זאת, ולאחר שנשמעו טענות מצד אנשי הענף הממתינים לתקנות, אישרה הוועדה את הצעת היו"ר, לפיה המועד האחרון להתקנת התקנות יידחה עד ל-30 ביולי 2022, כאשר עד סוף אפריל השנה תדווח מנכ"ל משרד התחבורה לוועדה על ההתקדמות בהתקנת התקנות. ככל שאכן תהיה התקדמות, תוכל השרה לבקש דחיות נוספות של עד חצי שנה.
קודם לכן אישרה הוועדה תיקונים לתקנות מתוקף החוק העוסקים בהרחבת הפעולות המותרות לביצוע שלא במוסך או במוסך נייד. בין היתר אושר לבצע גם תיקונים של החלפת מסנן אוויר, מסך מגע, פקד חלון, ידית דלת, רכיבי מתח נמוך של שקע טעינה ועוד. נציגת הלשכה המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, הסבירה כי אלה פעולות שצריך לבצע איש מקצוע ופיקוח של מנהל מקצועי של מוסך, אך הן לא דורשות את התשתית הפיזית של מוסך.
היו"ר ביטון שאל למה התקנות מגיעות עכשיו לאישור הוועדה, והאם יש לכך קשר לזה שהן משרתות שינוי שמביאים כלי הרכב החשמליים. עו"ד ראובני השיבה כי הדבר תומך שירות לכלי רכב שיש בהם יותר רכיבי אלקטרוניקה ופחות מכניקה. יו"ר איגוד המוסכים, רונן לוי, טען כי אלה תקנות טסלה, שהגיעו עוד לפני 100 תקנות אחרות שהמשרד לא התקין מאז 2016. הוא ביקש לקיים דיון רציני ולנמק מדוע אושרו הפעולות הללו ולא פעולות אחרות. ראובני דחתה את הטענה כי אלה תקנות טסלה - שכן הן רלוונטיות לכל מכונית, ואמרה כי לא צריך לעצור את אישורן רק משום שיש תקנות אחרות שהעבודה עליהן עדיין לא הושלמה.

לא תקנות טסלה
חלקו הראשון של הדיון [צילום: ערוץ כנסת]

מנהלת תחום כלכלה במשרד התחבורה, לנה גרשקוביץ, הוסיפה כי התקנות לא עוסקות רק ברכבי טסלה, ומאז שאושרו ב-2018 הטכנולוגיה התקדמה. לדבריה, כיום ישנן רק 6,000 רכבי טסלה על הכבישים, כאשר בשנה עולים על כבישי ישראל כ-300 אלף רכבים חדשים, ולכן האמירה שאלו 'תקנות טסלה' אינה רלוונטית.
מנכ"ל איגוד יבואני הרכב, חזי אבירם, התייחס לתקנות שעדיין לא הותקנו, ואמר כי הדבר יוצר פער בין ההתנהלות שהחוק כיוון אליה לבין ההתנהלות בשטח. הוא הוסיף כי השוק יכול להתנהל טוב יותר אם התקנות היו מותקנות. עם זאת ציין כי צריך לאפשר יותר שירות בבית הלקוח, שכן ככל שיעבור הזמן מערכות הרכב יהיו יותר טכנולוגיות וממילא התיקון שלהן יהיה בשלט-רחק.
נציג איגוד המוסכים, משה סומך, הוסיף כי טסלה אינה מוכרת חלפים למוסך רגיל ואינה מאפשרת למוסכים לטפל ברכבים שלה, למרות שהם מוסמכים לטפל ברכבים חשמליים, וכך הופכת למונופול. מנהל תחום הרכב באיגוד לשכות המסחר, עומר סלע, אמר כי טסלה נמנעת ממכירת חלקי חילוף למוסכים ומגבילה אחריות יצרן באופן שלא תואם לחוק, והאיגוד פנה בעניין לרשות התחרות.

למה לשלם על שירות במוסך
חלקו השני של הדיון [צילום: ערוץ כנסת]

מנהל מועדון מעריצי טסלה, אלירן נגר, אמר כי המוצר היחיד שהחברה הביאה לארץ ב-2021 היה טסלה מודל 3, כאשר עלויות הטיפול במכונית הן אפסיות. הוא הוסיף כי הציבור לא מבין למה לשלם על שירות במוסך שהוא יכול לקבל אותו מרחוק, ואמר כי כבר מזמן היינו צריכים להיות בשלב הזה.
נציג טסלה בישראל, אילן שביט, אמר כי התקנות תואמות את ההתפתחות הטכנולוגית ותואמות למודל של טסלה, שמיושם בכל העולם. לדבריו, לחברה יש מוסך מרכזי בפתח תקוה ויש פעולות רבות שאין סיבה להטריח את הלקוח למוסך בגינן. ח"כ אורי מקלב שאם האם טסלה פנתה למשרד התחבורה בעניין, ושביט השיב: "משרד התחבורה לא עובד של טסלה. היינו בקשר לאחר פרסום טיוטת התקנות והיו דברים שהערנו ולא התקבלו".
בעקבות הדיון ביקש היו"ר ביטון לדעת מתי יובאו לאישור הוועדה כל יתר התקנות, אלה שגם איגוד המוסכים מחכה להן. עו"ד ראובני הזכירה כי שני קבצי תקנות כבר הוגשו לוועדה, ועוד שני קבצים נמצאים בהתייעצות בממשלה ומעוכבים בשל צורך להעברת סמכויות לשרת הכלכלה.
לפי הצעת החוק שהוגשה לוועדה ביקש משרד התחבורה דחייה של שנה בהתקנת התקנות. אולם בהתאם לדיון, כאמור, הציע ביטון לאפשר דחייה לזמן קצר יותר, תוך מעקב של הוועדה שתהליך התקנת התקנות אכן מתקדם. עוד ביקש היו"ר ביטון מנציגי משרד התחבורה, להיוועץ ברשות התחרות כדי לוודא שהתקנות הנוספות לא יפגעו בתחרות ולמנוע תופעה שתהפוך את טסלה למונופול.
בעקבות זאת נקבע כי המועד האחרון להתקנת התקנות ידחה ל-30 ביולי 2022, כאשר עד ה-30 באפריל השנה תדווח מנכ"ל משרד התחבורה לוועדה על ההתקדמות בהתקנת התקנות. ככל שאכן תהיה התקדמות תוכל השרה, בצו באישור הוועדה, לבקש דחיות נוספות שלא יעלו על תקופה של חצי שנה. יו"ר איגוד המוסכים לוי התייחס לכך ואמר כי הוא מבקש שכל התקנות יאושרו יחד, שכן אנחנו למודי ניסיון ועברנו עוד בקשת דחייה ועוד בקשת דחייה. היו"ר ביטון הגיב ואמר כי הוא מקווה שהפעם תוכיח לו הוועדה אחרת.
ח"כ מקלב ביקש להציע הצעות לתיקון החוק, אולם הצעותיו נדחו והוא ביקש להעלותן במליאה כהסתייגויות. לאחר שאושרו התקנות אושרה פה אחד גם הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית, בקולותיהם של היו"ר ביטון וחברי הכנסת מקלב ורם שפע.

תאריך:  30/01/2022   |   עודכן:  30/01/2022
+הקואליציה תנסה להעלות היום שוב את חוק הגיוס
12:28 31/01/22  |  עידן יוסף

הקואליציה שוב תעשה היום ניסיון להעביר את חוק דיחוי הגיוס אחרי שבפעם הקודמת נפל בקולה של ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי ממרצ. הפעם מעריכים בקואליציה שיושג הרוב להעביר את החוק (חדשות 12).

+עימות בוועדת העבודה: בדרך לקנסות כספיים על עסקים לא מונגשים
12:12 31/01/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

משרד המשפטים דורש כי יוסמך לקנוס עסקים כאלו, בעלי העסקים דורשים חובת אזהרה מוקדמת  ▪  יו"ר הוועדה אפרת רייטן-מרום: אפעל לאיזון בין הנגשה ושוויון זכויות לדאגה לעסקים ובפרט העסקים הקטנים

ח"כ רייטן-מרום. "לתת לעסק התראה בלבד בפעם הראשונה" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+קיצור הבידוד לאוכלוסיות בסיכון ושאינן: PCR או אנטיגן מוסדי
11:55 31/01/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ראש מטה בריאות הציבור, אילנה גנס: "הצו מוארך בעשרה ימים. יעילות האנטיגן היא סביב 80% וכשהתחלואה תרד נחזור להמליץ להיבדק בPCR"

אילנה גנס. "אפשר להסתמך על האנטיגן" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+"רבנים קטנים מבלבלים לכהנא ת'מוח"
00:00 31/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

רבנים, תלמידי ישיבות, מכינות ותלמודי תורה השתתפו ב"צעדת הישיבות" מבית הרבנות למשרד ראש הממשלה  ▪  הצועדים מחו כנגד "כוונותיו של השר כהנא להחליש את מעמד הרבנות ולפגוע בצביון היהודי"

הרבנים מיכה הלוי, יצחק יוסף, דוד לאו וצבי טאו [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+נתניהו: נצא מהאומיקרון למרות בנט, ולא בזכותו
22:24 30/01/22  |  עידן יוסף

יו"ר הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו, תוקף את התנהלות ראש הממשלה בקורונה. ברשומה בפייבוק, אמר נתניהו: "כל העולם יצא מגל האומיקרון, אבל כשאנחנו נצא זה יקרה לא בזכות בנט אלא למרות בנט, ומחיר היציאה מגל האומיקרון יהיה הרבה יותר גבוה מאשר במדינות אחרות. 
"אם הממשלה המשותקת הזאת רק הייתה מקבלת החלטות, אם רק היו מצמצמים התקהלויות ומגבירים חיסונים למבוגרים ולילדים, היינו חוסכים אלפי חולים קשים ומאות אלפי חולים אחרים, שחלקם יסבלו מתופעות לוואי ותסמינים במשך שנים רבות". 
נתניהו הוסיף כי איש אינו יכול לצפות מה תהיה הפגיעה ארוכת הטווח בהמוני הילדים שחלו בגלל מדיניות ההדבקה ההמונית של בנט. "בנט הביא אותנו למקום הראשון בעולם במספר החולים לנפש, והוא לא נותן כלום לאזרחים ולעסקים. בפועל הוא והממשלה מעלים את מחירי הדלק, מעלים את מחירי המזון, מעלים מחירים ומעלים מיסים. בנט, לא משנה כמה תראיין את עצמך לדעת בעיתונים, אזרחי ישראל מבינים שלמענם אתה לא עושה כלום".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביטון: לוודא שהתחרות לא תיפגע וטסלה לא תהפך למונופול
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
מירב ארד
היו"ר ביטון: "קיבלתי עשרות פניות בנושא. הכוונה היא למנוע את הפגיעה בחלשים ביותר בשנה הקרובה"    בשנה הבאה, מפברואר 2023 ועד ינואר 2024, הוסכם על צמצום ל-51% מהאשראי שנתנו הבנקים לציבור ב-2015
עידן יוסף
לבית משפט הדן בתביעת פיצויים מכוח חוק איסור הפליה חסרה הסמכות להורות על הפסקת האפליה באמצעות מתן צו    התוצאה: גוף מפלה יחויב לשלם פיצויים לתובע, אך עלול להמשיך לבצע את ההפליה בהעדר צו
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה ביטון בדיון על עתיד ההייטק הישראלי: המדינה צריכה לאפשר לענף סביבה תומכת ולעודד שילוב צעירים מהפריפריה ומהחברה הערבית והחרדית    יו"ר הרשות לחדשנות: סטארטאפ ניישן זה נהדר, אבל לא בהכרח מוביל לצמיחה ולא יכול להוות חוסן כלכלי לכל שכבות האוכלוסייה
עידן יוסף
בית הסוהר "אופק" לקטינים הופך למתחם נפרד בתוך כלא רימונים - האם תימשך הירידה במספר האסירים הקטינים?    ירידה ממאות לעשרות היא תקדים ברמה עולמית, אך ללא תוכנית שיקום ומסגרת מחוץ לכלא מרחפת סכנת החזרה לכלא
עידן יוסף
ערן שקד, אחראי הניו מדיה בערבית במשטרה: מחודש יוני, אז החל המדור שלנו לפעול, הגדלנו את מספר העוקבים בפייסבוק בערבית של המשטרה מ-383 אלף למעל מיליון. גם מספר העוקבים באינסטגרם הוכפל    ח"כ דוידסון: "הפתרון הטוב ביותר הוא ספורט. זה ימנע מילדים משועממים להגיע למקומות של אלימות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il