X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר האוצר מנה את הסיבות להתייקרות חשבון החשמל ב-5.7% על עליות המחירים ברשתות המזון אמר: "יש כאן ניצול ציני" השר לפיד מתחייב לעצמאים: "לא נפקיר אותם, נטפל במי שנפגע. הממשלה תיכנס לזה במלוא הכוח"
▪  ▪  ▪
ליברמן. יש עליות בכל העולם [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

שר האוצר אביגדור ליברמן שב ומתייחס (יום ב', 31.1.22) לגל ההתייקרויות במשק. "צריך להבין שעליית המחירים במדינת ישראל היא הכי מתונה בעולם", אמר ליברמן בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו.
מוקדם יותר דווח כי חשבון החשמל יתייקר ממחר ב-5.7% מדובר בהתייקרות גבוהה מהצפוי, שנובעת בין היתר מהתייקרות הפחם בינואר. לפי שימוע שפורסם בחודש שעבר, ההתייקרות הייתה אמורה לעמוד על 4.9%. משמעות הדבר היא שההתייקרות תהיה גבוהה בכ-16% מהצפי. משרד האנרגיה הודיע כי הדלק יתייקר הלילה בחצות ב-34 אגורות - העלייה החודשית החדה ביותר זה שבע שנים.
ליברמן: "כשאנחנו מדברים למשל על החשמל, לצורך השוואה בבריטניה זה 34% ובשבדיה זה 35%. אי-אפשר להתעלם מעליית המחירים גם על חבית נפט, שזה סביב 88-87 דולר לחבית. לדעתי זה שיא של עשרות שנים. הגז עלה ב-87% והתובלה הימית ב-640% מאז תחילת הפנדמיה. יש עליות בכל העולם, ואצלנו זה הכי מתון והמשק עובד".
שר האוצר התייחס גם לעליית מחירי המזון: "בכל נושאי ההתייקרויות, לא ניתן לנצל את המצב באופן ציני. אנחנו מסתכלים על מאזני החברות, על הרווחיות, משיכת דיבידנד ועל שער החליפין של של שקל מול מטבעות זרים. כשאנחנו מסתכלים על היבואנים והיצרנים, יש כאן ניצול ציני. אם לא נקבל תשובה מנומקת עד היום - שרת הכלכלה ואני נפנה מחר לרשויות המוסמכות, רשות התחרות וועדת המחירים, ונדרוש מאותן חברות הסברים לעלייה במחיר".
על השאלה האם בממשלה קיימת מחשבה על הורדת מיסים, השיב ליברמן: "אנחנו עושים מה שצריך לעשות. כרגע משרד האוצר מוביל ביחד עם משרד הכלכלה וראש הממשלה שורת צעדים, נגבש אותם בתוך שבוע עד עשרה ימים. אין לי שום כוונה לשלוף, אני מאמין בעבודה יסודית מעמיקה וכשנהיה מוכנים - נפרסם.
"נתוני המשק הישראלי טובים מאוד, ועם זאת אנחנו מודעים שיש עצמאים וחברות שמצבם לא פשוט. מחר ייכנסו לחשבונות של העצמאים כחצי מיליארד שקל. זה יקרה יחד עם הנחיה לחשב הכללי לשלם מיד לכל הספקים סכום של קרוב ל-600 מיליון שקל שייכנסו לחשבונות הבנק. זה יקל על תזרימי המזומנים ויהיו עוד שורת צעדים".

לפיד: תהליך ארוך ולא איטי

יו"ר יש עתיד, השר יאיר לפיד, התייחס בישיבת סיעתו יש עתיד לנושא הכלכלי. לדבריו, "גל האומיקרון נמצא במגמת עצירה. הכלכלה הישראלית התחילה במגמת עלייה. זה מבורך, זו תוצאה של מדיניות נכונה של הממשלה, אבל יש נפגעים ואסור להפקיר אותם. בעיקר נפגעו העצמאים. העסקים הקטנים והבינוניים.
"אנחנו לא נפקיר אותם. הייתה לי על זה שיחה ארוכה אתמול עם ראש הממשלה. אנחנו יושבים עם שר האוצר אביגדור ליברמן, עם שרת הכלכלה אורנה ברביבאי. מתחיל תהליך. הוא לא יהיה ארוך והוא לא יהיה איטי. נטפל בזה עכשיו. המתווה הנכון הוא קודם כל דחיית תשלומי מס, ואז פיצוי מול ירידה בהיקף ההכנסות מעל אחוז מסוים. זה יאפשר לנו להתמקד בענפים שנפגעו הכי קשה: תרבות, אירועים, תיירות, חנויות שהן לא חלק מרשתות".
לפיד טען כי עשה את הפעולות האלה כשהיה שר האוצר, מיד אחרי מבצע צוק איתן. "זה הזניק את המשק ואת הצמיחה. זה מה שנעשה עכשיו. לא נשתולל, לא נפזר כספים באופן חסר אחריות, אבל נטפל במי שנפגע. העצמאים הם הלב הפועם של הכלכלה הישראלית. הם מעמד הביניים הישראלי. המשימה הראשונה שלנו היא להחזיק אותם בחיים, לשמור על אבטלה נמוכה, לוודא שהם עוברים את התקופה הקשה".

ברשתות הגדולות מסתדרים מצוין

על ההתייקרויות במוצרי המזון אמר לפיד: "אני לא מדבר על רשתות גדולות, שם מסתדרים מצוין. וגם הן צריכות לדעת שלא נהסס להפעיל מולם את רשות התחרות ואמצעים נוספים. יש הבדל בין העלאת מחירים להפקעת מחירים והתנהגות מונופוליסטית חסרת בושה. אני מדבר על סאונדמן שלא עבד חודשיים, על פועל במה, על חנות קטנה שאיש לא נכנס כבר חודש, על אולם אירועים שספג שורת ביטולים.
"הממשלה לא יכולה לפצות 100 אחוז מהנפגעים ב-100 אחוז מהפגיעה, אבל היא תיכנס לזה עכשיו בכל הכוח. בימים הקרובים נקיים שורת דיונים דחופים. נייצר מנגנון נכון ויעיל, נוודא שהוא נגיש לכל העצמאים שנפגעו".

תאריך:  31/01/2022   |   עודכן:  31/01/2022
+גנץ: לא נקדם בממשלה הזו הסכמים מדיניים
17:19 31/01/22  |  עידן יוסף

שר הביטחון בני גנץ השיב בכנסת על הצעת אי-אמון בנוגע לשיח שאותו הוא מקיים עם הרשות הפלשתינית: "החלשת הרשות הפלשתינית חיזקה את החמאס ופגעה בביטחון ישראל. לא נקדם בממשלה הזו הסכמים מדיניים - אך נשמור על אופק מדיני ועל האינטרס הביטחוני והבינלאומי שלנו".

+בפעם הרביעית מהקמת הממשלה: לפיד ואשתו חזרו במוצ״ש מחופשה בחו"ל
15:35 31/01/22  |  עידן יוסף

בפעם הרביעית מהקמת הממשלה: השר יאיר לפיד ואשתו חזרו במוצ״ש מחופשה פרטית (בפריז). בסביבתו מספרים שהוא נשא בכל העלויות ושנפגש עם השגרירה החדשה בעיר האורות - יעל גרמן (כאן חדשות).

+מסר של לחץ
14:46 31/01/22  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

נפתלי בנט קיבל את שלו, כותרות, צילומים, מילים, אבל ספק אם הציבור ברובו התרשם, התפעל ממה שראה או קרא. זהו בנט המלא הבטחות, הזורע תקוות, המנסה לכבוש את דעת הקהל הספקנית - ובאמת מי פתחי ויאמין למילה שלו אחרי שכמעט כל מה שהכריז והבטיח לבוחרים בטרם הבחירות, הוא הפר אחד לאחד אחרי השיג את שלו

[רה"מ בנט. המאיס על הציבור את הפוליטיקה? צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליברמן: "בישראל עליית המחירים המתונה בעולם"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
יוסי אחימאיר
נפתלי בנט קיבל את שלו, כותרות, צילומים, מילים, אבל ספק אם הציבור ברובו התרשם, התפעל ממה שראה או קרא. זהו בנט המלא הבטחות, הזורע תקוות, המנסה לכבוש את דעת הקהל הספקנית - ובאמת מי פתחי ויאמין למילה שלו אחרי שכמעט כל מה שהכריז והבטיח לבוחרים בטרם הבחירות, הוא הפר אחד לאחד אחרי השיג את שלו
מירב ארד
כמו-כן תוארך הגבלת ההתקהלות במקום סגור (עד 50 איש במקום הפועל ללא תו ירוק) והארכת התו הסגול במקומות מסחר
מירב ארד
בנט: "התפקיד שמילאת בהגנה על מדינת ישראל עוד מימייך כפצ"ר הוא גדול - ועל כך כולנו חייבים לך תודה גדולה"    גדעון סער: "מילא את התפקיד תחת מתקפה גלויה, ארוכה וחסרת מעצורים ועמד על האמת"    השר גנץ: "הגנת בגופך ובעוצמתך השקטה על שלטון החוק בישראל"
עידן יוסף
לבית משפט הדן בתביעת פיצויים מכוח חוק איסור הפליה חסרה הסמכות להורות על הפסקת האפליה באמצעות מתן צו    התוצאה: גוף מפלה יחויב לשלם פיצויים לתובע, אך עלול להמשיך לבצע את ההפליה בהעדר צו
איציק וולף
בעוד שר המשפטים הצהיר כי לא יתמוך עוד בהארכת התו הירוק, שתוקפו יפוג בתחילת פברואר, הודיעו שרי יש עתיד כי יסכימו לבקשת שר הבריאות להארכת התו בכמה ימים לצורך הסדרת בטיחות דיירי בתי אבות ונמל התעופה בן-גוריון    עם זאת ציינו: "אין ספק שנדרש שינוי לנוכח המציאות המשתנה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il