X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היקף התוכנית - 155 מיליון ש"ח יוקם צוות בינמשרדי לביצוע תוכנית לאומית להגנה על יישובים ומוסדות ציבור בסיכון מוגבר לשריפות צה"ל שילוב במערת הכיבוי האווירי של ישראל
▪  ▪  ▪
[צילום: אופיר ליבוביץ, דוברות כיבוי והצלה]

הממשלה אישרה (יום א'), 06 בפברואר 2022, ה' באדר א' תשפ"ב, את התוכנית הלאומית של ראש הממשלה, נפתלי בנט, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, והשרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, להתמודדות ולמוכנות למול שריפות ענק, כחלק משינויי האקלים ומגמות ההחמרה של השריפות הצפויות בשנים הקרובות.
במסגרת התוכנית יוקמו איזורי חיץ ביישובים סמוכי ייער וחורש, שימנעו התפשטות שריפות ופגיעה בנפש וברכוש, כפי שקרה בקיץ אשתקד בהרי ירושלים. כמו-כן, יתקיים שיתוף פעולה עם חיל-האוויר בכיבוי אווירי וחיזוק מערך הכבאות בתוכנית רב-שנתית. התוכנית בהיקף של 155 מיליון ש"ח, ותתוקצב ע"י משרדי האוצר, ביטחון הפנים, הגנת הסביבה, הפנים, החקלאות ורמ"י.
התוכנית כוללת:
  • תוכנית איזורי חיץ למניעת התפשטות שריפות: יוקם צוות בינמשרדי לביצוע תוכנית לאומית להגנה על יישובים ומוסדות ציבור בסיכון מוגבר לשריפות, באמצעות איזורי חיץ, אזורים מסביב ליישובים ומתקנים אסטרטגיים שבהם צמחייה מדוללת, שבילי גישה לרכבי כיבוי וזמינות של מקורות מים. אלו מאפשרים למנוע התפשטות שריפות תוך צמצום הפגיעה בחיי אדם ורכוש. היות שכך, הם מהווים מרכיב מרכזי במניעת שריפות. התוכנית תבוצע ביישובים הגובלים ביערות על-פי סדר עדיפות שהוגדר בעבודת המטה שריכז המטה לביטחון לאומי (מל"ל).
  • שילוב צה"ל בשיפור מערך הכיבוי האווירי של מדינת ישראל: יוקם צוות מנכ"לים ייעודי לנושא. מנכ"ל משרד הביטחון ומנכ"ל משרד לביטחון הפנים, יגבשו דרכים לשילוב חיל-האוויר במאמץ הכולל.
  • בחינת חלופות נוספות להתמודדות מהירה ומצילת חיים עם שריפות, בהן: שיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות, קידום הסברה להעלאת מודעות למניעת שריפות, יישום טכנולוגיות חדשות בתחום המחקר ואיסוף המודיעין לחיזוי אירועי שריפה, חיזוק המערך הלוחם ברשות הארצית לכבאות והצלה ועוד.
ראש הממשלה, נפתלי בנט: "העולם כולו מתחמם בשל שינויי האקלים, ואירועי שריפות מהווים סכנת חיים של ממש. אנחנו לא מחכים לאסון הבא, אלא מקדימים תרופה למכה. התוכנית הלאומית שגיבשנו תוסיף אזורי הפרדה במקומות רווי עצים, בהם קל לאש להתפשט, ובכך נמנע פגיעה בנפש וברכוש. אנחנו למודי ניסיון מאירועי השנים האחרונות, ומסתכלים במבט צופה פני עתיד איך ניתן לשפר את המוכנות לתרחישי אמת. כך נשמור על אזרחי ישראל".
השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב: "משבר האקלים מציב את המשרד לביטחון הפנים, בדגש על הרשות הארצית לכבאות והצלה לישראל, בפני אתגרים עצומים ולראייה אנו מתמודדים עם אירועי שריפות ענק בתדירות ובעוצמה של חווינו בעבר. ההחלטה שעברה היום היא קפיצת מדרגה משמעותית בהערכות של המשרד לביטחון הפנים וכבאות והצלה לישראל לאתגרים אלו".
השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "מדובר בצעד נוסף וחשוב ביכולת של ישראל להיערך נכון וטוב יותר לשינויי האקלים. האזור שלנו מאופיין באקלים חם ויבש, ומשבר האקלים צפוי להחריף מאוד את תכיפות ועוצמת השריפות בשנים הבאות. בהחלטת הממשלה שהתקבלה היום אנו מניחים את הבסיס להיערכות טובה יותר בנושא שריפות היער, תוך שמירה על המגוון הביולוגי והשטחים הפתוחים. מניעת שריפות והיערכות נכונה יותר של הישובים סמוכי היער הן הכרח במציאות של אקלים משתנה".

תאריך:  06/02/2022   |   עודכן:  06/02/2022
+בנט מרוצה מחרם הצרכנים ומצהיר: דרושה תחרות
11:45 06/02/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת הממשלה שעל המשרדים השונים להקל על הרגולציה במטרה לפתוח את שוק מוצרי המזון לתחרות  ▪  "מקווה שבקרוב כבר תהיה בשורה, בעיקר במחירי המזון. אלה דברים שיהיה להם אפקט מיידי"

דברי ראש הממשלה הבוקר
מפעל אסם בשוהם. החברה ביטלה תכנוניה לעליית מחירים של 7% [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה אישרה את התוכנית להתמודדות עם שריפות ענק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
איציק וולף
ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת הממשלה שעל המשרדים השונים להקל על הרגולציה במטרה לפתוח את שוק מוצרי המזון לתחרות    "מקווה שבקרוב כבר תהיה בשורה, בעיקר במחירי המזון. אלה דברים שיהיה להם אפקט מיידי"
מירב ארד
ביום ראשון יחליטו שרי הממשלה על קידום חוק האזרחות    החוק של שקד יעלה בצמוד לחוק של רוטמן כדי להשיג את תמיכת האופוזיציה    מרצ ורע"ם צפויים להתנגד
עידן יוסף
לאחר שמנדלבליט הכשיר יישוב מזורז של מתיישבים במקום שבו שכן המאחז, מהלך שקודם ע"י גנץ ושקד, מזהיר שר החוץ כי המהלך יגרום לישראל נזק תדמיתי כבד    רומז: המהלך יערער את יציבות הקואליציה
עידן יוסף
ההעלאה אמורה הייתה להתחיל מפברואר, אך ועדת המחירים דחתה אותה בחודשיים כדי לבחון את מבנה המחירים    הדחייה נועדה לאפשר את ההיערכות הנדרשת לצורך ביצוע שינויים הכוללים ביטול הנחות הערך הצבור והחופשי-חודשי ושינויים בתעריפי רכבת ישראל
עידן יוסף
המתווה להקמת אביתר אושר על-ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ביומו האחרון בתפקיד    העבודה: גנץ ושקד מנסים להכשיר מאחזים בלתי חוקיים    מרצ: נתנגד לכל ניסיון להקמת התנחלויות חדשות    המשותפת: הממשלה הזאת עושה מעשים שממשלת נתניהו לא העזה לעשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il