X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דרושה מידה של זהירות בהכרעה
בג"ץ מחק העתירות נגד המאגר הביומטרי: נחכה ונראה
הנדל מסביר שיש להמתין להתפתחויות כאשר כל תעודות הזהות יהפכו לביומטריות, בטרם ניתן יהיה להכריע האם קיימת סכנה לפגיעה בפרטיות הגוברת על התועלת מהמאגר - מניעה של גניבת זהויות

המשנה בדימוס לנשיאת בית המשפט העליון, ניל הנדל, מחק בשלב זה (יום ג', 12.7.22) עתירה נגד הקמת המאגר הביומטרי. הנדל אומר כי יש צורך לצבור יותר מידע לפני שניתן יהיה לקבוע האם יש ממש בטענות נגד המאגר המאפשר לשמור תמונות פנים וטביעות אצבע של חלק מאזרחי ישראל.
העותרים טענו, כי הקמת המאגר נועדה למנוע מעבריינים לגנוב זהות לשם ביצוע מעשי מרמה, באמצעות הנפקת מסמך זיהוי עם פרטיהם הביומטריים הנכונים לצד שם ומספר זיהוי שאינם נכונים. לדבריהם, הפגיעה בפרטיות שתיגרם דליפת מידע מן המאגר או גניבתו עלולה להיות עצומה. המדינה השיבה, כי הקמת המאגר היא הדרך הטובה ביותר למנוע גניבת זהויות, וכי אמצעי ההגנה מונעים חשש משמעותי (אם בכלל) אם תהיה דליפה מהמאגר.
לדברי הנדל, "עסקינן בעתירה נגד דבר חקיקה ראשי, על כל המשתמע מכך ביחס לנטל שרובץ על העותרים. בראייה זו, לרבות 'מבחן הזמן' שבו עמדו טענות הצדדים מעידכון לעידכון, דומה כי העותרים לא הניחו עדיין תשתית עובדתית המצדיקה את הסעד החריג של ביטול חקיקה". המדינה מצידה לא הציגה "בסיס המאפשר לקבוע כי מעשי זיוף ומרמה מעין אלה לא היו ולא עתידין להיות".
הנדל מוסיף: "ניתן לצפות שעם המעבר למסמכי זיהוי ביומטריים באופן מלא – ולפי החומר שהוגש הכוונה היא להגיע לתוצאה כזו בשנת 2024 – ניתן יהיה להעריך טוב יותר את החששות והסיכונים שייווצרו בהקשר זה, גם מבחינת הנתונים בשטח. כך בצד ה'תועלת'. אשר לצד ה'עלות' – הדוחות השונים שהוגשו מעת לעת תומכים לכאורה דווקא בטענות המשיבים בכל הנוגע לסידורי האבטחה של המאגר הביומטרי, ולמצער אינם מלמדים על התממשות החששות שהעלו העותרים בדבר דליפת מידע מהמאגר.
"...בל נשכח כי עסקינן בסוגיות טכנולוגיות מורכבות, ומה שנראה היום כמצוי במרחק של
עשרות שנים, יכול להפוך מחר לאפשרות ממשית ומיידית. הדבר מצדיק מידה של זהירות בכל הנוגע להכרעה סופית בעתירות. לכך יש להוסיף כי טענות רבות שהועלו בעתירות אינן רלוונטיות עוד, או שעדיין לא בשלה העת להכריע בהן". לכן, מסביר הנדל, החליט בג"ץ שלא לדחות את העתירות אלא למחוק אותן, כך שניתן יהיה לעתור שוב בעתיד בהתאם להתפתחויות. השופטים יצחק עמית ויוסף אלרון הסכימו עם הנדל. את העותרים ייצגו עוה"ד סמיר זידאן, סלמאן קבלאן, יהונתן קלינגר, גלית לובצקי ויונתן ברוורמן; את המדינה ייצג עו"ד אודי איתן, ואת הכנסת - עו"ד אביטל סומפולינסקי.

תאריך:  12/07/2022   |   עודכן:  12/07/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ מחק העתירות נגד המאגר הביומטרי: נחכה ונראה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בג"ץ מחק
אורח  |  12/07/22 22:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
אייל רוזן, שהיה בהנהלת הסניף הצפוני של גיבוי אחזקות, קיבל הלוואה משני לקוחות של החברה בסך של 2.5 מיליון שקל    מימון ההלוואה בוצע באמצעות הלוואה שהעניקה החברה לשני הלקוחות בסכום זהה    השיקים שכנגדן הועמדה ההלוואה לשניים לא מצויים בידי החברה    רוזן הושעה מכל תפקידיו
מירב ארד
הדוח החודשי של פורום ארלוזורוב על שוק העבודה בישראל מצביע על גידול נוסף בפערים במשק בעקבות האינפלציה    שכר העובדים החזקים עומד בקצב עליות המחירים, בעוד שכר שאר העובדים נשחק
מירב ארד
לפיד וקנצר אוסטרליה דנו בהרחבה באתגרים הביטחוניים וכן בסוגיות האזוריות שעל הפרק, ובראשם האיום האירני
מירב ארד
למסמך ״רוח צה״ל״ המעודכן יתווסף ערך יסוד רביעי - ערך הממלכתיות    כוכבי: "ממלכתיות היא עמוד שדרה ערכי השומר על תפקודו של צה״ל ועל אמון הציבור בצה״ל. חובתנו להגן עליה ולטפח אותה באופן קבוע ושיטתי ומתוך הזדהות עמוקה"
מירב ארד
אחרי יותר משלוש שנים כיו"ר, הורוביץ הודיע כי לא יתמודד בפריימריז על ראשות המפלגה אך הודיע כי ימשיך ברשימה לכנסת הבאה    הוסיף,: "בקרוב יהיו פריימריז במרצ, וכל אחד יוכל לבחור ולהתמודד על הזכות לייצג את התנועה. ואני קורא כאן לכל מי שרואים עצמם ראויים, להציג מועמדות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il