X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נמל המבורג. 1.2% בלבד השנה [צילום: מרטין מייסנר, AP]
קרן המטבע מורידה את תחזיות הצמיחה
צופה כעת צמיחה עולמית של 3.2% השנה ו-2.9% בשנה הבאה; סבירות ממשית להתממשות תרחישים שיאטו עוד יותר את הצמיחה הערכות פסימיות במיוחד לגבי ארה"ב, גרמניה וסין רוסיה תשלם את מחיר העיצומים; סעודיה תצא נשכרת מהזינוק במחירי הנפט

הצמיחה העולמית השנה תהיה 3.2% בלבד ונמוכה עוד יותר בשנה הבאה - 2.9%. כך צופה (יום ג', 26.7.22) קרן המטבע העולמית, בעידכון כלפי מטה של תחזיותיה. "התחזית לכלכלת העולם, שעודנה נאבקת עם הקורונה והפלישה הרוסית לאוקראינה, היא יותר ויותר עגמומית וחסרת ודאות", אומרת הקרן.
הצמיחה העולמית אשתקד הייתה 6.1%; התחזיות הקודמות של הקרן (לפני שלושה חודשים) היו 3.6% השנה ו-3.6% לשנה הבאה. התחזיות קשות במיוחד לארה"ב: 2.3% השנה ו-1% בשנה הבאה, לעומת 5.7% אשתקד - בשל הירידה בהוצאות משקי הבית והעלאות הריבית בידי הפדרל ריזרב. האטה משמעותית עוד יותר צפויה לגרמניה, המשק הגדול ביותר באירופה, עם 1.2% השנה ו-0.8% בשנה הבאה, לעומת 2.9% אשתקד. בגוש האירו התחזיות הן 2.6% ו-1.2% (לעומת 5.7%); בצרפת - 2.3% ו-1% (לעומת 6.8%); בבריטניה - 3.2% השנה וקריסה ל-0.5% בשנה הבאה (לעומת 7.4% אשתקד). אירופה מושפעת במיוחד מן המלחמה באוקראינה והעלאות הריבית.
רוסיה עומדת לשלם מחיר כבד על הפלישה והעיצומים, עם צמיחה שלילית של 6% השנה ושל 3.5% בשנה הבאה (לעומת עלייה של 4.7% אשתקד). התחזית ליפן היא קיפאון: 1.7% השנה ובשנה הבאה, כמו אשתקד. ואילו סין תמשיך לצמוח באיטיות יחסית לשנים שלפני הקורונה, בשל מדיניותה הקשוחה מול המגיפה: 3.3% ו-4.6% לעומת 8.1%. לעומת זאת, העלייה במחירי הנפט תזניק את הכלכלה הסעודית, עם צמיחה של 7.6% השנה ו-3.7% בשנה הבאה (לעומת 3.2%). ככלל, ההאטה פחות חריפה במדינות המתפתחות לעומת המשקים המפותחים: הראשונים יצמחו ב-3.6% וב-3.9%, לעומת 2.5% ו-1.4% בלבד.
הקרן תולה את ההאטה באינפלציה הגוברת, במיוחד בארה"ב ובמשקים האירופיים המרכזיים, המובילה להידוק המדיניות המוניטרית בדמות העלאות חדות של הריבית. הסגרים החוזרים ונשנים בסין היו חמורים מן הצפוי, ולכל אלו נוספה המלחמה באוקראינה. כתוצאה מכך ירדה התפוקה העולמית ברבעון השני של השנה, מציינת הקרן. ההאטה בצמיחה במשקים העיקריים - ארה"ב, סין וגוש האירו - משפיעה על כל יתר העולם.
האינפלציה ממשיכה לעלות למרות ההאטה, בעיקר בתחום מחירי המזון. כתוצאה מכך צופה כעת הקרן, כי במדינות המפותחות היא תגיע השנה ל-6.6% ול-9.5% במשקים המתעוררים - עליות של 0.9 נקודה ושל 0.8 נקודה בהתאמה. להערכת הקרן, האינפלציה הגבוהה תימשך יותר זמן מן הציפיות הקודמות.
הקרן גם מצביעה על סיכונים העלולים להחמיר עוד יותר את המצב: הפסקת ייצוא הגז הרוסי לאירופה, המשך המחסור בידיים עובדות אשר יאיץ את האינפלציה, קושי בפרעון החובות של המדינות המתפתחות בשל עליית הריבית, התפרצויות קורונה שיובילו לסגרים נוספים בסין, חוסר ביטחון תזונתי וטלטלות חברתיות נרחבים, פגיעה בסחר העולמי בשל תנודות גיאו-פוליטיות. לדבריה, קיימת סבירות של ממש שלפחות חלק מאיומים אלו יתממשו - והתוצאה תהיה צמיחה עולמית של 2.6% בשנה ו-2% בלבד בשנה הבאה, וצמיחה אפסית בארה"ב ובגוש האירו.
תאריך:  26/07/2022   |   עודכן:  26/07/2022
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
איתמר לוין
ברון קובעת לראשונה: האיסור על מחיר בלתי הוגן הקבוע בחוק התחרות הכלכלית - פירושו גם מחיר מופרז    ניתן יהיה להגיש בקשה לתביעה ייצוגית בטענה למחיר מופרז; בית המשפט צריך לנהוג בזהירות בטרם יתערב במחירים בשוק החופשי
יצחק דנון
DSM Protective Materials תובעת 1.8 מיליון שקל, בטענה שגילתה במכרז של משטרת סאו-פאולו שהחברה הישראלית מפרה פטנט ליריעות מיגון
מירב ארד
לדבריו "אין מקום כרגע לבנט ושקד בפוליטיקה הישראלית, מקווה שיעשו חשבון נפש"    הוסיף: "מצטער שבן-גביר מציב אולטימטומים"
מירב ארד
פורום מעונות היום תקף את ההמלצה לייקר את מעונות היום: "ועדת סל המחירים ערכה עבודה רשלנית, בלתי מבוססת, ללא התייעצות עם המעונות ובהתאם הנתונים שהתבססה עליהם שגויים"    הארגונים דורשים מהאוצר תוספת תקציב של 850 מיליון שקל עד 1.2 מיליארד שקל ומאיימים להשבית את פתיחת שנה"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il