X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לפיד בישיבת הממשלה. "חובתנו למגר את התופעה" [צילום: קובי גדעון/ לע"מ]
לפיד בישיבת הממשלה: "לא יכול להיות שחיילת נאנסת בידי מחבל"
ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה לפרשת "הסרסור בסוהרות" והדגיש: "נוודא שזה לא יקרה יותר" הזכיר שיותר מ-200 מיליון שקל הוקצו לתוכנית הלאומית למניעת אלימות במשפחה בישיבתה אישרה הממשלה את האצת יישום פרויקט "שער הירדן" - אזור התעסוקה והתעשיה המשותף לישראל ולירדן

ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס הבוקר (יום ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לפרשת ה"סרסור בסוהרות" והדגיש כי האלימות כלפי נשים "היא כתם על המדינה ולא יכולה להימשך".
"לא יכול להיות שחיילת בצה"ל נאנסת במהלך שירותה בידי מחבל. אתמול שוחחתי בעניין ארוכות עם שר הבט"פ עמר בר-לב ועם נציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי. אנחנו נוודא שהחיילת מקבלת סיוע, נמצה את הדין עם האשמים ונבטיח שארועים כאלה לא ישנו", אמר רה"מ לפיד.
לפיד התייחס גם לרצח המורה רבאב אבו סיאם בלוד ביום שלישי, ולהתכתבויות שנחשפו בין הכדורגלנים עומר אצילי ודור מיכה. "רק בשבוע האחרון שוב נרצחה אישה בידי בעלה, בת נרצחה בידי אביה, נחשפו פרטים מזעזעים נוספים בפרשת אונס הסוהרת בבית הכלא, ונחשפו התכתבויות מחפירות של הכדורגלנים מפרשת הקטינות. כל המקרים האלה שונים מאוד אחד מהשני, אבל יש להם מכנה משותף: זו אלימות נוראה שהופנתה כלפי נשים. זה תפקידנו כחברה וזו חובתנו כממשלה למגר את התופעה".
לדבריו, הממשלה הזו עשתה יותר מכל הממשלות בעבר בנושא האלימות נגד נשים. "יותר מ-200 מיליון שקל הוקצו לתוכנית הלאומית למניעה וטיפול באלימות במשפחה. זה כמובן רחוק מלהיות מספיק. אנחנו צריכים לעשות יותר ונעשה יותר. נשים וילדות צריכות להרגיש במדינה הזו בטוחות בבית, ובטוחות כשהן יוצאות מהבית", הוסיף לפיד.

יישום פרויקט "שער הירדן"

הממשלה אישרה את הצעת ראש הממשלה והשר לשיתוף פעולה אזורי, להאיץ את יישומו של פרויקט "שער הירדן" - אזור התעשיה המשותף למדינת ישראל ולממלכת ירדן. במסגרת הפרויקט - אשר עלה כרעיון עוד בשיחות הסכם השלום בשנת 1994 - הוחלט על קידום הקמת והפעלת מסוף פארק "שער הירדן", במטרה להעמיק את שיתוף הפעולה עם ממלכת ירדן.
עבודת המטה להכנת ההחלטה ומודל ההפעלה של המסוף נעשתה בהובלת משרד ראש הממשלה והמשרד לשיתוף פעולה אזורי, ובשיתוף משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משרד החוץ, משרד הכלכלה ורשות שדות התעופה.
בשנים האחרונות קידם המשרד לשיתוף פעולה אזורי, בשיתוף המועצה האזורית עמק המעיינות, את התוכניות לפיתוח הפארק, ופעל להתרת חסמים ועידכון הסוגיות התכנוניות והמשפטיות, לרבות בניית הגשר המחבר בין ישראל לירדן המשמש מעבר בין הפארק בצידו הירדני למקבילו הישראלי, שבנייתו הושלמה זה מכבר.
ראש הממשלה יאיר לפיד: "28 שנים לאחר כינון הסכם השלום עם ירדן, אנו לוקחים את יחסי השכנות הטובים בין שתי המדינות צעד נוסף קדימה. זוהי פריצת דרך שתתרום רבות לפיתוח וחיזוק האזור. פרטים אחרונים במיזם הזה נסגרו בשבוע שעבר בביקורי ברבת עמון אצל המלך עבדאללה.
 
מדובר ביוזמה שתביא לשתי המדינות תעסוקה, תקדם את יחסינו הכלכליים והמדיניים, תעמיק את השלום והידידות בין שתי המדינות. אני מודה לשרת התחבורה מרב מיכאלי על כך שגייסה את גורמי המקצוע לטובת התהליך.
 
מדובר באזור תעשיה משותף, שיושב על הגבול. הוא יאפשר ליזמים ואנשי עסקים ישראלים וירדנים לתקשר באופן ישיר. הוא ייצור מיזמים משותפים של מסחר, טכנולוגיה ותעשיה מקומית".

תאריך:  31/07/2022   |   עודכן:  31/07/2022
+הגדלת סכומי הסיוע לרכב ולדיור עבור נכי צה"ל תעלה להצבעה במליאה
13:19 31/07/22  |  מירב ארד

הממשלה וועדת שרים לענייני חקיקה אישרו (יום א') את הצעת החוק של שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן לתיקון חוק הנכים במסגרת יישום רפורמת ״נפש אחת״. בתיקון החוק שאושר, מוצע להרחיב באופן משמעותי את הסיוע לנכי צה"ל בתחומי הדיור והרכב, בהמשך להחלטת הממשלה 981 בדבר יישום רפורמת "נפש אחת". ראש הממשלה, יאיר לפיד: ״עיקר ההחלטה הוא להקל על התהליכים הבירוקרטיים, להבהיר מה הקריטריונים לנכות, להסדיר את הנושא בהחלטות ממשלה במקום בהוראות פנימיות."


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפיד בישיבת הממשלה: "לא יכול להיות שחיילת נאנסת בידי מחבל"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הוא קובר את הפרשה
טירה  |  31/07/22 13:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
עידן יוסף
מנכ"ל משרד ראש הממשלה נעמה שולץ זימנה את סמנכ"ל הביטחון, הנחשב לבכיר מאוד במשרד, לשימוע בטענה כי גרם למשרד ראש הממשלה לפעול שלא לפי החוק בעבודות האבטחה סביב ביתו של בנט
מירב ארד
המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל יקצה 600 מלגות, בנות 5000 ש"ח כל אחת עבור מסלול כללי    מסלול נוסף יכלול 600 מלגות עבור מקצועות המצויים במחסור באזורי הנגב והגליל    המסלול השלישי יכלול 200 מלגות עבור מקצועות בתחום החקלאות
איציק וולף
ראש הממשלה הציע לקודמו בתפקיד לכהן למשך שלושה חודשים כממלא-מקום שר החוץ מלבד תפקידו הרשמי כראש הממשלה החליפי    בנט, שמאז שעזב את לשכת ראש הממשלה נמנע מלהשתתף בישיבות הממשלה, סרב לקבל את התפקיד
עידן יוסף
ראש הממשלה הבהיר שסגירת משרדי הסוכנות תהיה אירוע חמור - שישליך על היחסים עם רוסיה    כינס דיון על פעילות הסוכנות היהודית ברוסיה בעקבות האיום ממוסקבה    המשלחת הישראלית שתוכננה לצאת הלילה לרוסיה נמצאת עדיין בספק וכעת מחכה לאשרות. כמו-כן לא נקבעו פגישות עם הבכירים הרוסיים
מירב ארד
מקטע מורד הירדן, שאורכו כ-11 ק"מ מהכנרת עד נהריים, אסור כיום לרחצה ולשתייה בעקבות קולחים המוזרמים ממכון טיהור השפכים ביתניה בצירוף מי המוביל המלוח    לפיד: "ירדן נקי הוא ברכה אזורית ועולמית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il